Maakt ook verder niet uit hoor. Soms komen dingen via internet toch anders over als je zou willen. Je hebt nu ook andere dingen aan je hoofd natuurlijk. Hoop vooral dat de half jaar wachten een stuk korter zal wezen en je man er gewoon super goed uit gaat komen
Je kunt inderdaad via je zorgverzekering vragen om wachttijdbemiddeling. Super fijn om te lezen dat je man toch kleine stapjes vooruit gaat!
Vandaag iets minder leuk nieuws.. We hadden het gisteren verkeerd begrepen (lees: ze zeiden het verkeerd maar nu geven ze dat niet toe), hij is aangemeld voor Tilburg, maar als er binnen 6 maanden geen plek is dan vervalt de mogelijkheid om daar te starten. Als er een bed vrij komt dan kijken ze wie er het meest voorrang heeft, waarbij iig jonger dan 18 voorrang heeft, en die krijgt dan de plaats. De kans is dus groot dat hij niet voor 10 april 2019 geplaatst wordt en dan krijgt hij dus geen kans om daar te revalideren. Anderzijds is er niemand anders die deze therapie aanbiedt, zij zijn de enige die intensieve therapie geeft aan relatief jonge mensen die nog weinig reactie-vermogen hebben. Nu moeten ze dus een plan B hebben voor de periode tot hij daar terecht kan, als hij er al terecht kan. Hij is te goed en te jong voor een verpleeghuis met niet-intensieve revalidatie maar niet goed genoeg voor een revalidatiecentrum waar de therapie wel intensief is. Het is zoals het is, maar ik word er wel heel verdrietig van dat er een mogelijkheid is waar hij precies op zijn plek is en de beste zorg zou krijgen, en die nu niet toegankelijk voor ons is
Jeetje, wat verdrietig ja... Lang wachten op de juiste plek is tot daar aan toe, lang wachten op misschien niets is slopend.
Heb ik gevraagd, maar deze vin therapie is ontwikkeld in Tilburg dus de arts dacht van niet.. Mss komt ie er nog op terug (hoewel je dan ook met de taal zit, maar als er een optie is dan is die het bekijken waard)
Je zou idd kunnen proberen om uit te wijken naar België of Duitsland? Of is er geen optie om zorg op maat te regelen? Naar een gewoon revalidatiecentrum maar een aangepast schema? Het kan toch niet zo zijn dat hij niet kan revalideren omdat hij buiten de boot valt? In een land als Nederland zou dat toch niet mogen zeg! Mijn zwager heeft in 2016 een hersenbloeding gehad. Hij was toen 26. 10 dagen in coma gelegen, hij kon niet praten, 1 zijde was verlamd, de andere zijde werkte maar een klein beetje, hij kon niet eten. Hij is toen naar een 'gewoon' neurologisch revalidatiecentrum gegaan. Hij was de jongste daar, maar hij kreeg een aangepast schema en zijn revalidatie ging heel goed.
Mijn zusje kon ook helemaal niks, maar was wel wakker. Zij heeft in Hoensbroek bij Adelante gerevalideerd (voor over daar nog sprake van was, zij heeft lang in het ziekenhuis moeten liggen omdat ze telkens kritiek lag. Toen gaven ze al aan dat er te lang gewacht was met revalideren). Wat ik van die periode geleerd heb is dat je in het ziekenhuis ontzettend voor jezelf (of je naaste) moet opkomen.
Jeetje heel veel sterkte, Je zou toch zeggen dat ze bij de Hoogstraat in Utrecht ook wel aangepaste therapie kunnen aanbieden. Dat is een groot revalidatiecentrum. Wel heel triest dat ze geen andere opties geven.
Hebben ze ook gezegd waarom je man deze therapie moet volgen? Ik neem aan dat er in het buitenland ook mensen zijn die zo’n soort therapie nodig hebben. Ik zou mij heel goed kunnen voorstellen dat je nu niet de tijd hebt om dat allemaal uit te zoeken, je zit natuurlijk al de hele tijd in het ziekenhuis en bent bezig. Persoonlijk zou ik eens aan een familielid vragen of die het wil uitzoeken ( overigens is dit een aanname, ik was toen namelijk 24/7 constant druk met mijn moeder en de rest van de familie) Nogmaals, als je opeens de behoefte voelt om mij te pb’en als je vragen hebt of gewoon je ei kwijt wilt, mag dat altijd!
Ik heb nu besloten om 1 toch menzis te benaderen of zij nog opties weten 2 Tilburg te mailen of ik in ieder geval de informatie kan krijgen die zij naasten geven, en of zij een andere optie weten 3 iemand hier heeft mij een pbtje gestuurd met een andere kliniek, die ook iets dergelijks doet. Daar ga ik research naar doen Bedankt voor het meedenken lieve meiden!
Ik wil je echt een compliment geven hoe je met de situatie om gaat. Superknap! Je man is vast enorm trots op je. En wat knap van je man dat hij deze stappen maakt. Ik vind het ook superknap hoe je met de tips om gaat, je zit in een rolercoaster en toch pak je alles aan. Uiteraard doe je alles om je man een voorspoedig herstel te bieden, maar je moet het maar kunnen. Het klinkt als een goed actieplan!
Ik krijg nu toch wel heel erg kippenvel van deze situatie. Dat dit je overkomt is al afschuwelijk maar de juiste hulp niet erbij krijgen nog afschuwelijker. Verder respect voor jou hoe je erin staat!