Zat ik helemaal in zak en as, heeft hij vandaag ineens een goede dag Vanmorgen probeerde ik te oefenen met balletjes in een emmertje, en dat deed hij zo, en vanavond probeerde ik eens te kijken wat hij met z'n telefoon zou doen, dus ik opende candycrush en hield dat voor. Ik wilde het filmpje hier delen, maar het bestand is te groot.. Het is echt té bizar maar hij speelde gewoon! Niet alleen met z'n vinger over het scherm gaan, maar echt 3 bij elkaar passende zoeken en combineren. Ik sta nog steeds perplex... Maar ik ben vooral heel blij om te zien dat er iets gebeurd daarbinnen in dat hoofd
Zo wauw!! Dat is mooi nieuws. Ook voor jou om de moed er een beetje in te houden. Je krijgt nogal wat voor je kiezen.... Lukt communiceren inmiddels al een beetje?
Pimpelmees wat goed zeg. Gebruik je de telefoon als communicatie middel met pictogrammen? Wat super goed dat er in ene een sprong vooruitgang in zit. Ik hoop zo dat hij straks ver genoeg hersteld is dat hij naar een revalidatie centrum kan. Als hij zulke stappen blijft zetten zou er misschien wel kans zijn. Een kleine stap, maar een grote overwinning. Hopelijk gaat het snel genoeg dat hij toch naar een revalidatie centrum mag. Spannend allemaal... En dikke knuffel pimpelmees, het is bewonderingswaardig hoe jij je er doorheen slaat.
Ik lees elke keer even mee maar wil toch even reageren: Wat fijn zeg om te lezen dat hij zo een goed moment heeft gehad. Dit zijn de dingen die jullie weer kracht en energie kunnen geven om door te gaan, zeker in zulke vreselijk moeilijke tijden. Wat een vechters zijn jullie zeg! Ik ga duimen dat er een stijgende lijn in blijft! Heel veel sterkte!
De vooruitgang is door blijven gaan, hij begrijpt ineens als we simpele dingen van hem vragen, soms direct en soms met vertraging, maar echt vanuit de vraag, en niet alleen non-verbale communicatie. We zien ook meer emotie in zijn gezicht, en hij lacht om dingen. Hij schrijft letters over bij logopedie, en tekent/schrijft soms zelf ook (niet herkenbare woorden, maar wel duidelijk letters) Zo happy! Wat hierna komt is nog steeds onduidelijk; het revalidatiecentrum wilt hem liever een aantal weken nog niet-intensieve therapie geven op een andere locatie, en hem dan op het optimale moment opnemen voor revalidatie daar. Dat heeft er mee te maken dat hij maar 3 maanden revalidatie kan krijgen (lang leve de uitkleding van de Nederlandse zorg...) We zijn dus op zoek naar een locatie voor die tussenliggende weken, en dat is lastig met de huidige regelgeving.
Wat fijn de vooruitgang doorgezet heeft!! Ik hoop dat jullie een passende tussenoplossing kunnen vinden! Had het centrum zelf misschien tips hiervoor waar je het beste kunt kijken?
Pimpelmees wat goed,gelukkig zog dat hij zo hard vooruit gaat. Maar 3 maanden therapie.... Je zou crowd funding kunneb starten om daar nog wat tijd aan te kunnen plakken. Ja de zorg is uitgekleed, dus nu op zoek naar het volgende centrum. Wat een lange adem heb je pimpelmees. Ben echt blij voor je dat hij zo op vragen reageert. Het geeft heel veel hoop. Dikke knuffel meid. Hopelijk vind je een tussenoplossing .
Wat goed! Ik hoop dat jullie snel een tussenoplossing vinden. Ondertussen kunnen jullie focussen op de vooruitgang, wie weet pakt hij nu wel nog sneller door! Succes!
Wauw wat wordt ik blij van je bericht! Heel veel succes met een tussenoplossing zoeken. Helpt de zorgverzekering hierbij mee?
Ik lees dit topic nu pas. Wat heftig @Pimpelmeesje! Fijn om te lezen dat er wat vooruitgang in zit. Maar wat moeten jullie het moeilijk hebben. Heel veel kracht, liefde en sterkte toegewenst.
Wat fijn dat er nog steeds stappen gemaakt worden! Heel veel succes met het zoeken van een tussenoplossing, ik hoop dat je iets vindt wat aansluit.
♡ Wat fijn de vooruitgang! Is het een oplossing dat hij voor die drie maanden naar huis komt en dat jij zorgverlof opneemt? Ik weet niet of dit zo makkelijk gaat op je werk en of jij dit wel wilt en aankan maar mijn redenatie is dat hij thuis weer in zijn vertrouwde omgeving komt wat hem goed kan doen. Wat ik weet is dat als er niemand anders voor de zieke kan zorgen dat je dan wel recht hebt op zorgverlof. Als hij in het ziekenhuis ligt niet omdat de zorg dan voor t ziekenhuis is. Zo heb ik t meegekregen vanuit de regels van mijn werk. Maar dan komen er nog de dingen bij die je moet regelen, zoals een hoog laag bed enz en of je wel plek hebt in de woonkamer. Dat weet ik dus even niet. Maar misschien, als er geen andere oplossing is, is dit er een?
Ik zou wel willen, maar zijn zorg is nu nog zo intensief dat ik dat niet kan. Hij kan met zijn rechterarm en zijn benen nu niks doen. Zelfs met alle spullen en zorg aan huis (wat volgens mij ook onder de wlz zou vallen, en als je daar onder valt kan je dus niet meer door naar revalidatie) zou ik het niet kunnen. Iedereen in het ziekenhuis en de zorgverzekeraar helpt mee met zoeken, dus hopelijk vinden we iets dat niet onder de wlz valt. En dan na de maximale 3 maanden revalidatie maar verder kijken, hoe hij er dan voor staat, wat de mogelijkheden zijn (eventueel op eigen kosten, of idd met hulp @Meijtje), maar dat komt dan wel. Nogmaals bedankt allemaal voor het meedenken en de lieve berichtjes. Soms is het nog fijner om hier m'n verhaal te doen dan aan mensen die dichtbij staan, omdat je zo moet oppassen wat je zegt zodat het niet verkeerd begrepen wordt ofzo.. En iedereen om ons heen is zo begaan, dat ik soms behoorlijk druk voel omdat mensen zo graag willen helpen. Heel lief natuurlijk, maar er is niets te helpen.. Wat dat betreft fijn dat jullie hier ook meeleven terwijl het toch voor mij iets meer afstand heeft. Denk trouwens wel dat als er bekenden van ons hier forummen ik niet echt anoniem meer ben Anyway, ik hou jullie op de hoogte