Nutrilon A.R. of laten spugen?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Lucky1979, Dec 9, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lucky1979

Lucky1979 Actief lid

Nov 6, 2006
    314
    0
    0
    Hallo,

Ik weet het ff niet meer... Mijn zoontje spuugt heel veel. Na de fles een kommetje en daarna nog zeker 5 mondjes. Volgens het CB groeit hij goed maar spuugt hij echt te veel. Het advies was om nutriton/Nutrilon A.R. te gaan proberen.
    Maar daar krijgt hij zulke darm krampen van. Normaal huilt hij bijna nooit maar dan gaat hij veel huilen en kijkt hij je hulpeloos aan. Ik wil dan liever weer normale voeding geven. Dan maar spugen. Hij groeit toch goed en van dat spugen heeft hij niet zo veel last. Maar volgens de nutrilon info lijn moet hij gewoon wennen aan het spul en moet ik er even doorheen maar ik vind het zo zielig.

Wat zouden jullie doen?

2. littlestar

littlestar Actief lid

Dec 6, 2007
    116
    14
    18
    ik zit met hetzelfde probleem!
    mijn zootje spuugt ook,niet zoveel als die van jou,maar wel zoveel dat ik hem na elke fles een schoon shirtje aan moet trekken. ik heb toen nutrilon omneo genomen,dat hielp best wel goed,maar dat verteerd sneller en hij had honger om de 2 uur,werd er gek van. nu meng ik dus omneo met forte en daar doe ik johannesbroodpitmeel doorheen.
    johannesbroodpitmeel werkt super! kan je door alle nutrilon voedingen mengen. is trouwens ook van Nutrilon. en die krampjes klopt,mijn zoontje heeft nu ook krampjes door de forte,vind het zielig,maar daar schijnt hij inderdaad doorheen te moeten.

drama hè. :( ...nou succes ermee!
    Groetjes!

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    @ Lucky1979: Heb je al Omneo geprobeerd? Misschien kun je daarmee beginnen, dat is iets minder heftig dan de AR... Meng het wel eerst een week of 2 met de voeding die je nu gebruikt, Jelle kreeg vreselijke diarree van alleen Omneo...

Jelle kreeg ook een tijd Omneo en Forte gemengd en had ook last van krampjes... Het hoort er wel een beetje bij op deze leeftijd, vanaf 6 weken tot ik dacht 4 maanden. Avond aan avond heeft Jelle gehuild.. Ik dacht dat het nooit over zou gaan... Maar het gaat over!

Inmiddels krijgt Jelle 3 flessen Omeo en 1 Forte, en sinds hij fruit en groente krijgt gaat het goed.

Sterkte!

4. littlestar

littlestar Actief lid

Dec 6, 2007
    116
    14
    18
    ja dat huilen,daar word je echt gefrustreerd van vind ik....ik meng nu 3 schepjes forte met 2 omneo.net had ik 1 omneo en 4 forte gedaan,en toen had hij gelijk krampjes...het viel nog mee dus ik doe straks weer 3 forte/2 omneo en dat wissel ik dan af met 4 forte/1 omneo.

5. Lucky1979

Lucky1979 Actief lid

Nov 6, 2006
    314
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoord.
    Nutriton heb ik ook geprobeerd. Weinig schepjes hielp niet en meer schepjes gaf ook darmkrampen. Omneo zou volgens het CB niet helpen. Dat zou een te lichte werking hebben. Misschien moet ik het toch maar eens proberen... Als ik dé oplossing heb horen jullie het!

Gr.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je kindje geen last heeft van het spugen, gewoon vrolijk blijft en goed groeit, dan is het eigenlijk geen spuugprobleem, hooguit een wasprobleem.
    Als hij zich zo ellendig gaat voelen van de jbpm of AR, dan zou ik daar niet mee doorgaan.

7. Lucky1979

Lucky1979 Actief lid

Nov 6, 2006
    314
    0
    0
    @dirksmama: Ja dat dacht ik ook maar omdat ze bij het CB zeiden dat hij echt te veel spuugt wist ik het ff niet meer. Ik denk dat ik gewoon bij de normale voeding blijf inderdaad. Dan maar spugen...

8. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    ik heb maar 1 antwoord en dat is
    Sap-Simplex...echt het middel tegen darmkrampjes...

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het probleem zijn niet de gewone krampjes waar SaB-Simplex bij helpt, maar krampjes omdat het kindje niet tegen johannesbroodpitmeel kan. En als het kindje geen last lijkt te hebben van het spugen, dan is gewoon melk, zonder toevoeging het beste.

Share This Page