help! mijn zoontje van 6 weken weegt 4,7 kilo. Sinds een weekje krijgt hij Nutrilon Forte voor hongerige baby`s gemengd met Omneo. In het begin ging het prima,maar na 2 dagen kreeg hij toch meer ohnger. ik geef hem nu 5 flessen van 165 ml. Toch redt hij 5 flessen niet en komt meestal aan de 6 flessen. Hij heeft vandaag al 4 flessen op en ligt nu vreselijk te krijsen. ik weet niet of het nou darmkrampjes izjn of weeer honger. of misschien een huiluurtje... maar krijsen ze ook bij een huiluurtje? is het misschien beter om weer naar 6 flessen van 135 ml terug te gaan zodat hij niet teveel binnenkrijgt?
Als hij nog maar 6 weken oud is, dan zou ik echt 6 of 7 kleinere flessen geven. 5 flessen is dan echt te ver uit elkaar.
Onze dochter krijgt gemiddeld 6 flessen maar is een klein vreetzakje. Ik geef haar flessen van 150 cc. Ik denk dat je goed naar je kindje moet kijken en het daaropaf moet stemmen. Bij ons gaat dat prima.
idd kijk naar je kindje, onze boef zat op 5 flessen toen hij 2 weken oud was. het cb vond dit overigens prima. maar als jouw kindje het beter doet op 6 flesjes dan zou ik gewoon 6 flesjes geven! joyce
alicia kreeg met 6 weken 7/8 voedingen van 100 per stuk. ze dronk het niet altijd helemaal op maar was wel tevrede hier mee. 5 voedingen heeft ze nu sinds kort pas van 170 per stuk. en soms een 6e flesje van 100 tot 120 per stuk. als ik jou was zou ik dus evenveel voeding geven maar verdeeld over meer flesjes. heeft de kleine dan nog honger doe dan 10cc extra water in de fles
Als hij echt ligt te krijsen, zou het zomaar kunnen dat die nog honger heeft. Niels zat rond die leeftijd op zes voedingen; misschien dat de tijd tussen de voedingen nog te lang voor hem is.