Opvolgmelk, bijvoeding, hoe zit het allemaal?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door suus1983, 20 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Hoi allemaal,

In overleg met ka ben ik vandaag begonnen met een fruithapje, dit ging er al goed in! (jesper is 2 week te laat geboren, dus qua uitgerekende datum al bijna 6 maanden, dus mocht nu wel beginnen, geen kma ed)

Maar nu heb ik een paar vraagjes, wanneer ga je nu over naar 4 flessen en wanneer naar opvolgmelk?

Hij krijgt namelijk nog steeds 5 flessen van 200 cc en ik denk dat hij met minder ook geen genoegen neemt.

Begin je dan precies met 6 maanden met opvolgmelk of pas bij een bepaald aantal flessen?

En wat geef je allemaal bij 6 maanden? Want ik heb even in de winkel gekeken en dan heb je zoveel keus. Zie door de bomen het bos niet meer.

Groetjes Suzanne

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Net als met bijvoeding begin je met ongeveer 6 maanden met opvolgmelk. Een paar dagen vroeger of later maakt niet uit.
    Het is wel het slimst om niet 2 nieuwe dingen te snel op elkaar te nemen.

Je bent nu begonnen met bijvoeding, dus ik zou eerst eens een weekje of 2, 3 aankijken of dat goed gaat en dan pas overstappen op opvolgmelk.

Overigens gaat de rijping van de darmen pas tellen als je kind geboren is, melk gedronken heeft en de meconium uitgepoept is. Dus die 2 weken overtijd van hem maken verder geen verschil voor de rijping.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    @dirksmama: dat is wat de ka tegen mij heeft gezegd, nou ja. Ik begin ook heel rustig aan. Eerst een paar daagjes een paar hapjes banaan en dan een paar daagjes appel enz. Zal ik idd nog een paar weken wachten met de opvolgmelk.

Wel raar hoor, hij zei ook nog dat eczeem ed bijna nooit met voedselallergieen te maken heeft, dat dat eigenlijk achterhaalde informatie is en dat uit nieuwe onderzoek blijkt dat dit maar voor een heel klein percentage iets met elkaar te maken heeft. Welke onderzoek dit waren zei hij er niet bij haha.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mm, met eczeem kun je beter eerst met groente beginnen, omdat ALS een kind op voedsel reageert dat eerder op fruit als op groente is. Groente is ook wat milder voor de ingewanden.

Geschikte begingroentes zijn wortel, aardappel, pompoen, zoete aardappel, broccoli en courgette.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wij zijn trouwens overgegaan op 4 flessen toen ze bijna 6 maanden was. Ach, de een zit daar met 4 maanden al op en de ander wat later. Op een gegeven moment wou ze steeds minder van 1 fles en heb ik die uiteindelijk weggelaten.

6. Mag je ook eventueel vijf flesjes opvolgmelk geven of moet je dan over naar de vier (op het pak staat dat baby's van een half jaar 3-4 flesjes mogen)? Ik denk dat Niels namelijk voorlopig nog niet toe is aan de vier flesjes.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als overgang voor het wennen mag dat. Je ziet wel vaak dat ze dan meer van hun fles laten staan, omdat opvolgmelk door de toevoeging van zetmeel verzadigender is.

8. @ Dirksmama; bedankt voor je antwoord, misschien dat Niels vanzelf over gaat op vier flesjes als we eenmaal aan de opvolgmelk gaan.

Deel Deze Pagina