Help..

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door verhip, 9 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Goedemorgen,

Ik ben deze cyclus begonnen met tempen naast de ovutesten, vanaf dag 2. Tot vanochtend schommelde mijn temperatuur tussen 36,6 en 36,8. Hij is nog niet lager geweest dan 36,5, was ook maar 1 keer. Nu was mijn temp vanochtend ineens 36,3. Heeft ieder ei een aanloop nodig tot het hoogtepunt of is dit normaal bij iedere vrouw?

Ter info.
    Ik temp iedere dag rond dezelfde tijd, zo net voor 7 uur. Ik temp rectaal, heb gelezen dat het het beste was...Ik zit nu op dag 17. Gemiddelde cyclus zo'n 35 dagen (laatste keer was een rare eend in de rij, haha..) zie onderschrift banner..

Alvast bedankt voor jullie ervaren hulp!

2. Ilse100

Ilse100 Actief lid

4 jan 2007
    153
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Gelderland
    Normaal gesproken zit er een dag voor je eisprong een dipje in je temperatuur. Dus waarschijnlijk gaat hij morgen of overmorgen gelijk omhoog boven de 36.8.
    Succes!

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dat is niet bij elke vrouw zo! Sommige vrouwen hebben dit inderdaad wel.

4. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Nou misschien dat het bij mij wel het geval is...mijn temperatuur was vanochtend namelijk 36,7..
    Ik ga vandaag ook starten met dagelijkse ovutesten.. Ik heb vanochtend alleen binnenin gevoeld, het voelde alleen hard en heel dichtbij aan..terwijl het vorige week nog anders aanvoelde... Stel dat mijn ei adhv temperatuur wel vandaag komt, als ik vanavond klus, ben ik dan nog op tijd? Oftewel binnen 24 tot 48 uur dat je een stijging hebt van de temp krijg je je ei?

5. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Net een ovulatietest gedaan, hij is negatief! Dus hoop dat het eitje binnenkort mag komen..

Of moet ik meer waarde hechten aan mijn temp?

6. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Hey Verhip, ik miste je al een tijdje!

Ik heb ook geen idee waar ik nu vanuit moet gaan.
    Mijn temp is de afgelopen 3 dagen 36,9 terwijl ik altijd 36,2/36,3 heb. En dit naast negatieve ovu testen!

Ik denk dat ik maar uitga van de ovutesten en slijm, want van dat tempen word ik alleen maar onzeker!

7. Ilse100

Ilse100 Actief lid

4 jan 2007
    153
    0
    0
    Gelderland
    Ik zou meer waarde hechten aan je ovulatietest. Je temperatuur kan door allerlei kleine dingen worden beinvloed (alcohol, ontsteking, uitslapen).

8. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Ja, precies!

En hoe meer je gaat "checken", hoe verwarrender het allemaal wordt. :confused:

Ik temp er nog wel bij, maar eigenlijk hecht ik er maar ff geen waarde aan.

Go, ovutesten en slijm! ;)

9. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Hey Maar,
    Weer redelijk terug van weggeweest...Ik ga proberen mijn tempkaartje op de site te zetten, ben benieuwd wat je ervan denkt..

Ik wil het deze ronde (hopelijk ben ik zwanger) met alles proberen, misschien helpt het bij de volgende rondes..

Verder alles goed?

Ha Ilse, Bedankt voor je antwoord. Al over de helft, ben jaloers op je..Geniet er maar goed van..Ben je zwanger geworden oa mbv tempen of niet?

10. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
  11. Niet meer actief

Hoe is je temp vandaag Verhip?

Maar als je op de dag van misschien eisprong een ovutest gebruikt is het waarschijnlijk ook al te laat.

Je moet al eerder ermee beginnen.

12. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Hoi hoi,

Je moet het mij eigenlijk niet vragen, want ik begrijp mn eigen kaartje of eigenlijk m'n hele cyclus nog niet eens! ha ha.

Met mij gaat alles verder goed hoor. Baal alleen soms van mezelf. Had me zo voorgenomen om " relaxed" te doen en " we zien wel wanneer het komt" , maar ik merk aan mezelf dat ik er constant mee bezig ben..

Hopelijk zijn we snel zwanger, dat scheelt een hoop gezenuw ;)

Ik ga ook ff kijken of ik m'n kaartje neer kan zetten...

Suc6 meis!

13. Ilse100

Ilse100 Actief lid

4 jan 2007
    153
    0
    0
    Gelderland
    He Verhip,

Ik ben zwanger geworden "dankzij" de ovulatietest (clearblue). Ik deed ook wel temperaturen, maar zo'n smiley op het scherm was voor mij het groene sein (wij zijn geen regelmatige klussers)! Na een half jaar tempen heb ik een test gekocht en de tweede maand was het raak!
    Ben inderdaad over de helft, maar vind het nog steeds raar dat ik zwanger ben, maar wel fantastisch raar hoor!
    Ik hoop dat het voor jou ook snel gebeurt.
    Groetjes

14. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Nou hij was vanochtend weer 36,7..vanochtend weer ovulatietest gedaan, maar weer negaitief..nog negatiever als gisteren..maar twee dagen voor gisteren was de test ook negatief, en die had wel positief moeten zijn als ik mijn ei al gehad zou hebben..ik heb mijn kaartje geprobeerd te uploaden, maar weet effe niet meer waar precies..

15. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Volgens de banner zou ik vandaag mijn eisprong moeten hebben, maar mijn ei is volgens mij ver te zoeken..haha..

Mijn temp was de afgelopen dagen:
    woensdag 36,3
    donderdag 36,7
    vrijdag 36,7
    zaterdag 36,4,
    zondag 36,3
    vanochtend 36,7.

De ovulatietesten tot en met gisteren waren negatief..Volgens mij dus nog geen ei te bekennen, wat denken jullie?

16. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Je kunt denk ik beter van de ovutesten uitgaan (samen met slijm...), dan alleen je temp!

Ik hou mijn slijm in de gaten en met HELE GROTE lijnen de banner aan. Maar aangezien mijn cyclus ook nogal onregelmatig is, kan ik dus niet blindelings van die banner uit gaan.

Heb nu mijn kortste cyclus genomen (37 dagen) en klus me suf tot aan het eind van mijn langste cyclus. Deze week moeten we dus ff elke dag!
    Pfff.

17. Niet meer actief

Niet elke dag hoor dat is slecht voor de zaadjes.
    Om de dag is prima !

En je moet niet elke dag, alleen als je wilt.
    Lijkt wel alsof je sex als een verplichting ziet omdat je een kindje wilt.

18. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Ik zie sex zeker niet als een verplichting. Hoe kom je daar bij?

19. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Af en toe voelt het voor mij wel zo...Het is ook wel leuk, maar als het klussen niet voor een kindje was, had er vaker een dag tussen gezeten..omdat we toch wel graag een kindje willen doe je het "verplicht" wat vaker..

Mijn ovutest van vandaag was weer vet NEGATIEF, pff!
    Overmorgen naar de gyn, voor de eerste keer..spannend..

20. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Oh, das vervelend ja. Bij mij voelt het gelukkig nog niet als een "must" en hebben we er nog veel plezier in.

Tis ook echt niet elke dag hoor, maar nu is het dan weer zo'n spannende periode, dat je geen kans voorbij wil laten gaan. Helemaal omdat mn cyclus zo'n beetje anderhalve maand duurt...!

Ik ga strax thuis even een ovutest doen. Moet nu al zo nodig naar de wc, maar moet het nog ff ophouden tot half 7! Heeft vast een man bedacht.. die testen.. ha ha.

Suc6 bij de gyn woensdag en laat ff weten hoe het is gegaan!

Deel Deze Pagina