Onze kleine kan sinds enige tijd omrollen van rug naar buik. De afgelopen week is hij niet meer te houden en is hij daar voortdurend mee bezig. Leuk om te zien, hij is daar erg handig in geworden. Alleen kan hij nog niet terug rollen van buik naar rug. Dus als hij een tijdje ligt, begint hij te jammeren, dan met zijn armpjes te zwaaien, totdat we hem weer terugrollen op zijn rug. Nu vroegen wij ons af of wij hem moeten/kunnen helpen met leren terug te rollen. Heenrollen heeft hij geleerd door het vaak te proberen, dus zou je zeggen dat terugrollen ook zo moet gaan. Ik ben geneigd hem dan maar iets langer te laten zwaaien terwijl hij jammert, in de hoop dat hij dan toevallig een keer ziet hoe het moet. Maar het is niet zo leuk om hem dan te laten zitten terwijl hij het niet naar zijn zin heeft. Misschien is het alleen maar huilen uit frustratie omdat hem iets niet lukt... Maar goed, hoe is dat bij jullie gegaan? Gewoon maar afwachten tot hij er zelf achter komt? Of bewust helpen? En lieten jullie hem dan lang op zijn buik liggen?
Hier precies andersom. Kan wel zelf van buik naar rug maar van rug naar buik komt ze tot halverwege. Ik help haar altijd zodat ze leert voelen hoe het moet. Zodat ze het binnenkort een keer zelf kan doen. Ik zou er gewoon bij helpen hoor, hoe vaker hoe eerder ze doorhebben wat ze moeten doen.
Vanaf wanneer kon die van jullie van buik naar rug rollen? Oh ik zie dat het bij TS precies andersom is! Ik dacht dat eerst van buik naar rug gebruikelijker is
nee hoor. gebruikelijk is eerst van rug naar buik. Ik zou ook een keer helpen en hem af en toe zelf laten stunten. Alleen niet te lang op zijn buikje laten liggen, daar worden ze nogal moe van... Maar hij leert het inderdaad het snelste door het vaak te doen.
Herkenbaar. Hier heeft het 4 maanden (met 2,5 maand van rug naar buik met 6,5 maand van buik naar rug) geduurd voordat mijn zoontje terug kon rollen. Ik heb heel erg vaak met hem geoefend maar zonder resultaat. Toen heb ik het maar losgelaten, het zou vanzelf wel komen. En idd zonder enig hulp van onze kant is hij terug gaan rollen. Ze doen het pas als ze sterk genoeg zijn.
nee hier ook van rug naar buik geloof ik als eerst.. met 5 weken, maar gebruikelijk is 3 maanden geloof ik.. ik heb hem altijd gewoon laten "tobben" soms als ik er toch bij zat wel een beetje geholpen maar in het algemeen heb ik het nooit echt gestimuleerd of geholpen (dat mocht ook niet omdat alles al te snel ging)
Hoi, Thirza wil hier erg graag wat mobieler zijn dan ze nu is... probeert zich omhoog te wurmen naar zit, wat (uiteraard) nog niet lukt, dus ik dacht, ook in ferband met haar werveltjes, dat eerst leren omrollen van rug naar buik wel een handige zou zijn. Alleen zit ik gigantisch te klooien daarmee: hoe help je je kleintje daar nou handig mee? Zoals ik het doe, gaat ze het nooit snappen, ben ik bang, LOL!
Ik pak mijn dochter aan het handje en rol haar zo om. Probeer haar te stimuleren om zelf ook kracht mee te zetten. Soms doet ze dat wel, soms niet.
Met armpje gestrekt dan, of juist mt kromme elleboog? Ik zit er voor m'n gevoel echt zo mee te klooien! Ben bijna in staat het de volgende keer op het Cb door de WVK voor te laten doen, LOL
Nou die van mij rolt sinds het weekend ook heel de box door hoor hahaha. En ik maak er nu een spelletje van als ze op haar buik ligt. Dan leg ik bijv. een speeltje naast haar neer en dat stimuleert haar om dan weer terug op haar rug te rollen. Lukt niet altijd hoor, het is maar net hoe haar bui is
Hier helpt stimuleren of helpen niet . Ze heeft het 1x heel bewust gedaan, toen ze iets wilde pakken (wat ZIJ wilde haha en niet wat ik wilde) , maar verder doet ze het dus niet. Bij het cb zeiden ze dat ik het wel moest oefenen door regelmatig op de buik en rug te leggen (ze wil liefst alleen zitten) maar als ze gaat huilen mag ik haar gewoon helpen, het moet geen strijd worden ofzo.
Mijn dochtertje rolde wel heel snel van haar rug naar haar buik, maar voor ze terug ging rollen, waren we bijna 3 maanden verder. Bij het CB zeiden ze dat kinderen die vroeg rollen en relatief weer langer over doen voor ze terug rollen. We konden het een beetje oefenen door als ze op haar buikje ligt, haar arm naar voren te leggen en een zetje op haar andere schouder naar achteren te geven. Ik moet zeggen dat ze het toen vrij snel door had.
nou eerst kon ze als ik haar op haar buik legde, terug naar haar rug rollen maar nu is ze dat dus compleet vergeten. je kunt haar geen 2 sec neerleggen, of ze rolt naar haar buik en gaan schreeuwen. je merkt ook dat ze wil kruipen en dat lukt haar simpelweg nog niet. denk dat ze ook daarom zo boos word. omrollen naar rug heeft geen zin, ze rolt meteen weer terug en gaat huilen. heb ook aan een te vroeg sprongetje gedacht, al moet dat pas over anderhalve week komen eigenlijk...
Mijn zoontje kon rond de 4 maanden van buik naar rug rollen. Hij was alleen een buikspeler. Dus hij draaide, en brulde, omdat hij weer terugwilde op zijn buik. Na een week rollen, brullen en teruggedraaid worden, hield hij ermee op. Pas met 5,5 maand draaide hij van zijn rug naar buik. En toen ging hij ook weer van buik naar rug draaien.. Ik hielp soms wel door zijn handje vast te pakken, en dan trok hij zichzelf wel door.
Mijn zoontje was erg laat met rollen.. ik heb toen als tip van de fisio mee gekregen om een speeltje (in ons geval zn speentje) wat hij/zij heel erg intressant vind dat voor zijn/haar gezicht langs te halen zodat ze het gaan volgen en het willen gaan pakken .. dan ga je steeds een stukje verder totdat ze perongeluk omrollen... Let er wel op hoe het armpje ligt. Je kan bv het armpje waarop ze steunen begeleiden.. dan gaat het nog wat makkelijker.. Succes ermee!
Jayden rolt ook al een tijd van rug naar buik en soms krijgt hij het voor elkaar om ook weer terug te rollen naar zijn rug. Ik help hem ook wel veel hoor als het echt niet lukt, maar niet gelijk , laat het hem eerst zelf proberen maar meestal word het gemopper
Bij mij heeft de fysio ook het trucje met het speeltje aangegeven, daarnaast moest ik hem NIET helpen door zn armen te pakken, maar juist vanuit zn beentjes. Ach, ik doe elke dag de oefeningen een paar keer, maar als meneertje geen zin heeft, gebeurd er alsnog niks! Haha