Ik vroeg me af of er moeders van (verborgen) reflux babys zijn die hun kinderen nutrix geven en zo ja waarom en vanaf wanneer en hoeveel en of het bevalt?
ik doe dat al vanaf 3 en halve maand op advies van het cb. omdat hij honger had en erg ontevreden was, om op voeding over te stappen voor hongerige baby's had weinig zin. de honger kwam immers door het spugen. ik ben begonnen met s'morgens 1ste fles 2 maatschepjes van nutilon op een fles van 180+6 en de andere flessen 1 schepje en de avond fles weer met 2 schepjes. nu inmiddels zit ik op smorgens 5 schepjes en de avondfles op 5 schepjes. dit werkt prima en hij is er minder van gaan spugen. verstoppingen heeft hij ook nooit last van gehad. ook ben ik sinds vorrige week begonnen met fruit en groente aan te bieden. en moet zeggen. dat het een heerlijk tereden kind is en veel minder tot niet meer spuugt. mijn schema is 7 uur fles 180+6 +5 schepjes nutrix 10 uur fruithapje helemaal 12 uur fles 180+5 16 uur fles 210+7 half 6 half potje groente 19 uur 210+7 + 5 nutrix als hij eerder tussendoor om fles vraagd krijgt hij ongeveer 30cc diksap. ik hoop dat je der wat mee kan. groetjes edith
Ik moest met 3,5 maand door elke fles 4 scheppen Nutrix doen. Ze had toen nog 4 flessen per dag en dat ging heel erg goed. Het spugen werd echt veel minder en helemaal zodra we overgingen op vast voedsel.
meiden bedankt voor jullie reacties. Het kan dus wel evt reflux en nutrix. Ik ga het morgen ook aan de ka vragen. Hij is zo hongerig maar meer voeding lukt gewoon niet. Edith, dat jij al bijvoeding geeft,is dat op advies of een eigen keuze? Geen problemen daar mee gehad? Hebben jullie kindjes geen krampen gekregen van de nutrix?
ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen. ik heb zelf naar eigen ervaring gehandeld als ze overal zeggen dat als je kindje straks op vaste voeding overgaat gaat het allemaal vanzelf over. waarom dan niet beginnen met vaste voeding. die medicatie die je in dat kindje moet stoppen is echt veel slechter dan vaste voeding. darmkrampjes heeft mijn kereltje weinig tot niet gehad. en van de nutrix al helemaal niet. en moet er bij zeggen dit kleine kereltje is een bul van ruim 8 kilo hoor. en red het echt niet meer met een paar flesjes melk ik heb al een zoontje van bijna 4 en ga waar ik exact het zelfde heb gehandeld en die daar nooit last van heeft gehad en zelfs alleen maar makkelijker en leuker van werd. die heeft wel te klampen gehad met zware darmkrampen, van af dat hij een week oud was tot 3 en halve maand oud. ik had een kind wat heel veel spuugde na elke fles en zelfs een half uur voor zijn nieuwe fles nog spuugde. die ik nooit op zijn buik kon leggen omdat meneer dan spuugde. en veel last had van maagzuur. ik heb nu een vrolijk kind wat nooit huilt..... als hij 1 keer per dag spuugt is het veel. en kan rustig op zijn buik liggen. ben ik nu dan een slechte moeder omdat ik op eigen initiatief vaste voeding aan ben gaan bieden groetjes edith
He edith bedankt voor je reactie. Ik denk dat jij als moeder het beste aanvoelt wat goed is voor je kinderen toch? Ik heb alleen geen duidelijk voorgevoel vandaar . Mijn zoontje heeft wel hele erge krampen en alleen daarom al moet ik uitkijken...
neem van mij aan, jij kent je kindje het beste en jij weet wat hij nodig heeft. niemand kan daar verder antwoord op geven. ze kunnen je hoogstens adviseren, maar onthou altijd... dat je doet wat jij denkt dat goed is......... laat je niks opleggen. jij kan je kindje van alles naar binnen stoppen, als anderen dat willen...maar als je kindje steeds huilt en ontevreden is.......dan gaat er in mijn ogen iets niet goed. ga op je moedergevoel af en dat is de enige plek waar je de juiste antwoorden kunt vinden..huilend ontevreden kindje.....dan moet je iets zoeken om hem tevreden te stellen. vrolijk blij kindje....ga door waar je mee bezig bent.. je laten adviseren is goed, maar onthoud dat het advies kan helpen, maar nooit moet. het zijn richtlijnen voor een gemiddeld kind en niet specifiek voor de jouwe als je kindje nog last heeft van krampen zou ik inderdaad wachten met bijvoeden. succes meid ik hoop dat jij de juiste antwoorden krijgt