Op straat met kind van 2 jaar.

Discussie in 'De lounge' gestart door Chichi89, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chichi89

Chichi89 Niet meer actief

Hai.

Een vriendin van mij staat op straat met haar zoontje van 2 jaar. Ze heeft geen huis meer, geen geld niks.

Nu slaapt ze elke keer dan bij de ene vriendin dan bij de andere. Kindje gaat in het weekenden naar de papa. Maar die wilt het kind niet vaker hebben. Door de weeks slaapt het kindje bij opa en oma. Maar die word snachts vaak wakker en zoekt zn mama.

Opa en oma kunnen het niet goed aan want die zijn zelf overspannen en wonen heel erg klein. Woon en slaapkamer is bij elkaar 25 m2 dus niet te doen.

Heeft iemand enig idee waar zij direct terecht kan. Overal zijn wachtlijsten.

Op zich kan ze wel een paar nachten hier slapen, maar dat kan ook niet te lang. Ik kan geen 6 mensen onderhouden om eerlijk te zijn en zo goede vriendin is het nou ook weer niet.

Maar ik kan geen kind van 2 op straat laten slapen..

Iemand een idee?

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Leger des Heils?

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wat verschrikkelijk zeg....Ik dacht ook aan het Leger des Heils.

4. Chichi89

Als ze naar leger des heils gaat is ze bang dat ze gelijk jz inschakelen en de kleine weg word gehaald.

Ene kant wel goed als jz er bij komt vind ik persoonlijk. Want t gaat zo altijd al. Ze is overal en nergens. Wilt niks etc

5. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Maar hoe zit het precies met de vader? Heeft hij wel een huis?

Leger des Heils lijkt mij de beste optie, want zoals het nu gaat werkt ook niet. Is ze al bij de gemeente geweest?

6. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Misschien moet ze eens aan haar kindje gaan denken ipv aan haarzelf en aankloppen bij het leger des Heils of direct jeugdzorg.

Een kind van 2 hoort niet te zwerven.

Wat is het verhaal erachter aangezien de vader zijn kind dus ook bewust laat "zwerven".

7. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Blijven aandringen bij de gemeente? En duidelijk maken daar dat ze echt nergens anders terecht kan (tenzij ze graag hebben dat ze binnenkort letterlijk met haar peuter op straat slaapt). Ook eventueel de omliggende gemeentes vragen.

Ik zou daarnaast ook écht iedereen in iedereen's vrienden- en familiekring vragen of iemand een kamer of zolder heeft leegstaan. Desnoods oproepen doen via Facebook.
    Haar ouders hebben geen / nauwelijks plaats. Maar kunnen ze eventueel voorlopig niet (een stuk) bijspringen in de kosten van eten?

Voor haarzelf niet, maar kan ze echt niet aandringen bij de vader dat hun zoon daar vaker mag verblijven voorlopig? Ik kan mij niet inbeelden dat de vader wil dat zijn zoon "op straat" slaapt.

8. Chichi89

DE vader woont nog bij zijn moeder.

Zijn moeder wilt de kleine niet hebben want ze kan hem niet aan zegt ze. Vind dat echt erg maar goed...

En die vader heeft zo iets van jij bent bij mij weg gegaan, zoek jij het ook maar lekker zelf uit. Ik moet werken door de weeks...

9. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Meid,ik heb ook bij het leger des heils aan moeten kloppen met 2 kinderen 3 jaar geleden ,die schakelen echt niet zo maar jz in..zij (of jij) zou kunnen bellen en info inwinnen?

10. Chichi89

Die ouders hebben ook geen stuiver. Hoe erg ook..

Bij mij kan het wel een weekje, maar daar houd het ook op. Die geldboom bij mij doet zijn werk niet haha

11. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Ik zou toch het Leger des Heils doen. Hoe langer je over straat zwerft of van het ene huis naar het andere, hoe minder bjz inziet dat je het goed doet als ouder. Soms is hulp vragen en toegeven dat je het niet alleen kan juist de beste oplossing als ouder zijnde.

12. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Leger des heils, gemeente.
    Ze heeft zo snel mogelijk een dak en inkomen nodig.

13. KimK

KimK Niet meer actief

Wat triest. Misschien had moeder wel eventjes wat beter moeten nadenken voordat ze wegging, jeetje. Je hebt toch alles voor je kinderen over? Dan maar naar het leger des heils met kans op jeugdzorg. Geen idee naar het hele verhaal hier achter maar een kind van 2 hoort niet te zwerven. In elke situatie is er toch een mouw aan te passen dat ze bij haar ouders terecht kan? Slaapt zoon daar dan wel en moeder zwerft op straat of hoe zit dat? Bizar.

14. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Absoluut naar het leger des heils, en anders bjz inschakelen. Ze moet over haar eigen ego heen stappen en zorgen voor haar kind !

15. Chichi89

Dat vind ik dus ook, maarja ik kan niet zomaar jz inschakelen aangezien ze de dochter is van stiefmoeder van mijn vriend.

Is dan gelijk een familieruzie ben ik bang.

Ze moet gewoon zo snel mogelijk dak boven dr hoofd hebben.

Vind dit het ergste voor dr zoontje

16. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Eventueel op dit moment een geldinzamelactie houden bij haar vrienden? Om de eerste kosten op te vangen.
    Dat ze eerst effe - samen met haar kind - ergens (bij vrienden) op haar positieven kan komen voor een week à 14 dagen.

Als ze nu geen cent / inkomen heeft, zo snel mogelijk ook bijstand vragen bij de gemeente (of krijgt ze die niet zo lang ze geen vast adres heeft?). Laat desnoods iemand meegaan om heel die papierzooi te doorlopen.

Als de gemeente echt niks kan doen daarna is het Leger des Heils dan nog altijd een tijdelijke oplossing.

17. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Dus? Voorkomen van familieruzie staat dan boven t belang van het kind?
    Het zou mij echt een rotzorg zijn. Als zij geen gerichte hulp zoekt zou ik echt jeugdzorg inschakelen.

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik snap niet zo goed waarom jullie haar dan zelf niet in huis nemen? als je het zó ontzettend erg vind voor haar kindje....Het is nb je vriend zijn stiefzus! Ik zou never nooit niet een familielid op straat laten zwerven, zeker niet in de winter met een 2 jarige peuter :$
    en ja, ze zou over haar ego heen moeten stappen, wat nu belangrijk is dat er een thuisbasis is voor haar en kind en van daaruit verder kijken....Jeetje! En qua onderhouden: die paar aardappels en boterhammen meer wordt je toch niet armer van?

19. Chichi89

Ja ze kan bij ons een week komen dat is het probleem niet. Maar langer kan ik haar niet onderhouden

Leger des Heils Gelderland Hulpaanbod

Welke hier van moet ik bellen iemand een idee?

Nachtopvang is alleen voro de nacht niet? en dan morgenochtend weer er uit

20. Chichi89

Omdat ze misschien pas een maand in de familie is en wij haar pas gisteren voor het eerste gezien hebben.

En nee, wij kunnen dat niet betalen.

En ze leert het anders ook echt nooit. Wat ik hoor is dat ze telkens overal zomaar vertrekt en alles achter laat. Zo ook op een camping waar ze tijdelijk zat.

Deel Deze Pagina