Met verjaardagen enz. als we er zijn help ik altijd wel mee. Zowel bij mijn ouders als schoonouders, zoals koffie schenken, afwassen enz. Als er bij ons een verjaardag o.i.d. is helpen m'n moeder en schoonmoeder ook met die dingen.
Ja ik help mijn moeder altijd. Ze is alleen, mijn stiefvader is overleden en ze kan wel eens een beetje hulp gebruiken. Mijn man helpt haar altijd met de tuin en met klusjes in en om het huis. En ik help haar bij verjaardagen met verven en doe gezellige dingen met haar. Is voor ons gewoon vanzelfsprekend. Zij helpt ons ook vaak genoeg door op te passen of gereedschap wat we lenen. Mijn broer komt alleen soms op visite en als hem een keer vraagt iets te doen dan gaat het gepaard met veel zuchten. Dus nu vraagt ze hem steeds minder. Moet zeggen dat hij ook een stuk verder weg woont. Mijn moeder en ik zijn gewoon erg close, helemaal nu mijn stiefvader is overleden ben ik echt haar steun en maatje geworden.
Ik help niet standaard, andersom doen ze dat ook niet hoor. Het is maar net wat voor band je met je ouders hebt. Als ze mijn hulp nodig hebben, moeten ze maar vragen hoor, en dan help ik met liefde. Als ik mijn ouders nodig ben..... negen van de tien keer krijg ik een nee omdat ze niet kunnen, of wat anders hebben. Dat kan, maar ik vraag geen hulp als ik het echt niet nodig ben. Ik ervaar dat wel als vervelend, dus ja, kan dan ook niet altijd voor hun klaar staan. Heb zelf nooit echt steun of hulp van mijn ouders gehad en heb altijd mezelf gered. Maar dat betekend niet dat ik ze niet helpen wil, als ik ze help met alle liefde. Maar verwacht ook wel eens wat terug. Een geen valse beloftes die zij vaak weer doen. Zoals beloven dit voor je te doen, en dit nooit doen.
mijn moeder wel! maar die vraagt/ verwacht het ook, maar toch voelt dat niet vervelend! laatst had ze haar verjaardag gevierd voor een vriendinnenclub, dan gaan mijn zussen en ik dus koffie schenken enzo! Zodat mijn moeder ook een heerlijke avond heeft! Ze vraagt het dan, maar we doen het ook met veel plezier! Met gelegenheden dat we er zelf zijn helpen we ook, vaatwasser inruimen, even stofzuigen, dat soort dingen. Mijn moeder is weduwe en ziek, dus ben blij als ik iets kan doen voor haar! Andersom komt mijn moeder ook meteen als er iets te helpen valt!!! voor zover ze kan dan!
maar als ik hier dan thuis zit met een ziek kind en dan niet naar de winkel kan en dan ook niet achter eten kan, dan komt ze ook niet langs, terwijl ze wel een auto heeft. Dat half uurtje rijden is er teveel aan.
Als ik bij mijn (schoon-)ouders ben voor een verjaardag ofzo, help ik inderdaad wel even met drinken inschenken of hapjes klaarzetten. Ik ben dan een 'helpende gast', zeg maar. Bij mijn schoonouders wat meer dan bij mijn eigen ouders, omdat mijn schoonmoeder een aantal dingen zelf alleen nog maar met veel moeite kan doen. Eén keer heeft mijn moeder echt speciaal gevraagd om te komen helpen. Toen had ze een house-warming voor de buren. Toen was ik meer om te helpen dan dat ik gast was. Maar wij helpen elkaar over en weer hoor, ook met verhuizen en andere klussen staan (schoon-)ouders en (schoon-)broer en wijzelf voor elkaar klaar.
ik vraag geeneens of ik moet helpen,maar ga gewoon. mijn paps is erg eigenwijs,en denkt dat ie alles wel zelf kan,maar als we dan daags van te voren samen de boodschappen hebben gedaan,vondt ie het toch wel fijn dat ik geholpen heb. en mij mams is gewoon al blij als ik er ben,vindt het de normaalste zaak van de wereld dat ik ze help,als ik zie wat ze allemaal al voor mij/ons hebben gedaan...... nu ik zwanger ben en met bi zit te kijken, hoef ik ze maar wat te vragen,en ze zijn er al...nu ben ik wel net als mijn pa,denk dat ik alles zelf wel kan......
oh ja,ze verwachten het trouwens niet hoor. als ik het niet zou doen,zou ik er ook niks over horen........vindt het de normaalste zaak van de wereld om er te zijn voor je ouders. eigenlijk zijn mijn pap en mam de liefste mensen die ik ken,ze hebben me nooit in de steek gelaten,terwijl ik toch wat rottigheid heb uitgehaald vroeger.....en nooit hebben ze mijn vertrouwen beschadigd,ik andersom bij hen wel......mensen uit duizenden zijn het. maar sorry,dit was ff off-topic
Ik help vaak wel, maar het is niet zo dat ik er bij een verjaardag sowieso de hele dag ben om te helpen. Als het nodig is en ik ben daar dan help ik altijd wel. Als ze vragen om te helpen en het kan dan ga ik ook altijd wel. Maar het is geen verplichting ofzo. Mijn ouders helpen mij ook met allerlei dingen, het is een beetje over en weer.
Nee help mijn ouders niet! Alleen als er echt nood is...... Dat komt denk ik door onze band. Hier wordt ook nooit meegeholpen. Zelfs niet na mijn bevalling. Mijn schoonmoeder zou ik wel helpen. Zij staat dag en nacht voor ons klaar.
Ik help mijn moeder meestal wel met een verjaardag. Even afruimen, alvast wat afwassen (heeft geen vaatwasser) Zij helpt mij ook altijd als ik heir thuis een verjaardag vier. Mijn schoonouders help ik eigenlijk nooit. Mijn schoonmoeder vertikt het echt om maar 1 hand uit te steken op een verjaardag bij mij. Al staat de hele tafel vol met lege gebaksschoteltjes, ze zal echt niet even op staan om ze in de keuken te zetten. Niet zo aardig van mij misschien, maar daarom doe ik bij hen thuis ook nooit iets. Na mijn bevallingen kwam mijn schoonmoeder wel helpen met koffie schenken, maar dat deed ze alleen omdat ze het anders zo zielig vond dat haar zoon heel veel moest doen.
Als we er zijn of iemand vraagt het kom ik graag helpen, mijn ouders en ook mijn schoonouders. maar ik ga niet uit mezelf s ochtends ofzo al heen om iets te maken ofzo bij een verjaardag. dan zou ze me trouwens ook zo aan kijken van wat kom jij doen?? Als er echt een tuinfeest ofzo gegeven zou worden , dan zijn we er alleemaal vanaf s ochtends om overal stoelen te halen en beetje schoon te maken en dan wel hapjes te doen. Maar das zeg maar bij meer als 50 gasten.. hihi. En dat werkt zo bij de hele familie hier. Dat gaat dan trouwens wel eerst in overleg hoelaat en wie er kan helpen. Ik werk bv. elke zaterdag dus dat zou danniet gaan zeg maar. Nou wonen mijn ouders , mijn zusje en vriend en wij op het zelfde dorp hoor en zien elkaar bijna dagelijks
Op verjaardagen helpt ik mee met drankjes schenken, de afwas evt hapjes maken.. Toen ze gingen verhuizen heb ik meegeholpen.. Kleine dingetjes. Ze helpen ons ook waar nodig dus vind het een kleine moeite.
och met verjaardagen help ik altijd wel, ik vind dat ook wel lekker omdat ik dan niet al dat geleuter aan hoef te horen de hele avond, hihih!!
Ik help ze ongevraagd. Vind het niet meer dan logisch, ze zijn beiden op leeftijd en hebben járen voor mij gezorgd, dus ik kan best een avondje vlaai snijden, koffie uitdelen, kaasjes snijden. Is nog leuk ook om tussen al die oudjes (sorry ooms en tantes ) rond te scharrelen.
Nee, niet dat ik niet wil, maar het hoort niet bij de relatie die ik heb met mijn ouders en die mijn vriend heeft met zijn ouders.. Mijn ouders doen de afgelopen jaren ook eigenlijk zelden iets voor mij en je moet toch toegeven, voor wat hoort wat? Als ik trouwens bij mijn ouders ben, help ik regelmatig met dingen als tafel dekken enzo hoor, maar ik kom niet speciaal vroeg naar een feestje om mijn ouders te helpen.. Dit is wel anders geweest, doordat ik altijd het gevoel heb gehad dat mijn ouders me liever kwijt dan rijk waren, had ik heel erg het gevoel om te tevreden te stellen en alles eraan te doen waardoor ze blij van me zouden worden.. Intussen heb ik die behoefte niet meer.. als ze die energie niet in mij willen steken, dan geef ik het ook niet terug.. No hard feelings
Mijn schoonouders hebben altijd wel hulp nodig bij van alles en vinden dat ook vanzelfsprekend (vooral mijn schoonmoeder)... Mijn vriend heeft een broer en een zus maar mijn vriend wordt 9 van de 10x ergens voor gevraagd Mijn vader is alleen en is wat dat betreft veeeeeeel zelfstandiger, die vraagt zelden ergens om. En daarbij is mijn schoonvader door zijn eigen schuld tijdje terug ontslagen, dus geldtekort en geen auto en tja wij draaien vaak op voor kosten en fungeren vaak voor taxi. Maar voor de rest zijn ze wel lief hoor
Ik help me moeder meestal wel zonder dat ze het hoeft te vragen. Als ik niks beters te doen heb waarom niet.
ik heb geen idee ik heb geen moeder meer en mijn vader trekt het liefste zijn eigen plan. ik denk dat ik graag meegeholpen zou hebben. heel vroeger deed ik dat wel altijd in ieder geval en mijn opa en oma hielp ik ook.