Julien of Jules. Miel zou ik nooit doen.. Mijn schoonvader kort de naam van mijn zoontje weleens af naar Miel en ik vind dat echt vreselijk. Op de een of andere manier hoor ik in mijn hoofd altijd 'miel homofiel'. Heb niks tegen homoseksualiteit hoor, in tegendeel.. Bedoel meer te zeggen dat ik het echt zo'n treiternaam vind. Meisjesnaam Amélie. Uitspraak AmeeLIE.
Ik vind Maurice heeeeel mooi! Het is dat hij teveel op onze achternaam lijkt, want het is echt mijn favo jongensnaam De meisjes namen vind ik allemaal wel leuk, maar Marilou de leukste
xPoppetje Miel was 'onze' naam voor de zwangerschap. Vonden we beiden echt heel mooi en als we een zoon gingen hebben, dan zou het Miel zijn. Maar sinds ik zwanger ben vinden we hem beiden niet meer dat. We willen hem niet schrappen omdat we hem nu al zolang in ons hoofd hebben, maar het voelt toch niet meer goed om die naam te kiezen. 4dogs82 Wij vinden Maurice ook prachtig! Dachten eerst dat het té ouderwets ging zijn, maar verre kennissen hebben nu ook een Maurice (ver genoeg om de naam nog te kunnen gebruiken) en toen ik het las vond ik het wel heel mooi en niet te ouderwets. Marilou is al jaren mijn man zijn naam, maar ik heb hem nog nooit echt prachtig gevonden, maar kan er wel aan wennen.
Ik zei eerder Juliën maar bekt toch niet zo lekker nee, Julian daarentegen wel...en vind ik persoonlijk ook leuker/mooier dan de rest van het lijstje. Amélie is voor mij Ameelie qua uitspraak maar misschien is Milou ook een optie?!
Mijn jongen heet al 5 jaar Juliën en wij zijn er nog steeds helemaal weg van!! Lekker uniek, althans redelijk😉 Julian is veel vaker voorkomend. En als je naar madagaskar hebt gekeken is het een hele coole naam Oh en voor wen meisje Amélie idd.
Julien staat op mijn ijstje Jules was een superleuke en lieve jongen bij mij in het dorp dus die naam vind ik ook leuk En maurice zo heet mijn jongere broertje Miel vind ik niks. Bij de meisjesnamen vind ik annabel en amelie erg leuk! Dochtertje van kennis heet Lotte Annabel Marilou vind ik niks. Milou vind ik wel leuk.
Bedankt voor jullie reacties, is echt goed om eens de commentaren te lezen bij bepaalde namen, waarom wel/niet. Gisteren nog eens over gepraat met mijn man en hij vind Amélie niet zo heel erg mooi. Ik was er door dit topic meer en meer overtuigd van aan het raken, maar hij vind dit de minste naam Lotte Annabel vind ik prachtig, maar mijn ouders hun hond heet Lotte, dus het lijkt me vreemd om ons dochtertje zo te noemen Pfff, wat is dit toch moeilijk! Hoe in godsnaam beslis je ooit? Bij iedere naam heb ik wel iets wat ik mooi en minder mooi vind.
Het is ook echt heel lastig, je hangt er zoveel aan op als je op zoek bent naar een naam. Mijn ervaring is wel dat het meteen klopt zodra je kindje zo heet. Dit ter geruststelling. Dan over je namen... Bij de jongens vind ik Jules en Maurice het mooist, met een lichte voorkeur voor Jules. Miel doet mij denken aan honing en Julien vind ik wat te zangerig en zacht voor een jongen. Annabel vind ik erg mooi. Annette te ouderwets. Estelle vind ik niet zo mooi, dan hoor ik liever Stella. Camille is een grote favoriet van mij! Amélie kan ik nog steeds niet los zien van de film. Marilou vind ik iets te samengesteld. Ik zou dus kiezen voor Annabel of Camille.
Is inderdaad een geruststelling Verder ga ik volledig akkoord met jouw comment, is een beetje wat ik denk over de namen. Jules en Maurice het mooist van de jongens, Annabel en Camille van de meisjes. Mocht mijn man nu hetzelfde denken, dan waren we er sneller aan uit
Je jongensnamen zijn niet mijn smaak, maar zou dan voor Jules gaan! Amélie vind ik prachtig. Annabel ook mooi!