Dit wordt mijn zoveelste namentopic, maar na overleg met man zijn er nog vier namen over voor ons tweede meisje: -Aysa -Yasmin -Yasha -Sana Onze oudste heet Sophia, ik vond een naam die niet op 'a' eindigt eigenlijk wel mooi, maar dan wordt het Yasmin. Mijn man heeft meer gevoel bij Yasha. Ben benieuwd!
Aysa en Yasha allebei mooi. Een naam eindigend op dezelfde letter vind ik niet storend, een naam beginnend met dezelfde letter wel. Daarom zou ik sowieso niet voor Sana kiezen.
Hoe spreek je de namen uit? Heb vooral moeite met Yasha en Sana. Of gewoon zoals je het schrijft? Ik vind Yasmine een mooie naam.
Gewoon zoals je het schrijft inderdaad, dus Jasja en Saanaa. Ik vind de laatste naam de minste. Zelf twijfel ik heel erg tussen Yasmin(e) en Aysa.
Zijn jullie moslim? Het klinkt een beetje als islamitische/Arabische namen (zo niet, beschouw onderstaande dan als ongeschreven). Al Yasa is volgens de Koran een profeet, en dus een mannennaam.
Yasmine is een grote kanshebber geworden! Hoe langer ik erover nadenk, hoe liever ik de naam vind. Zit dan weer met 'prinses Yasmine' van Aladdin, maar goed, je kan niet alles hebben he? Twee keer een (voor mij) unieke naam vinden lijkt me ook lastig. En over islamitische namen, we zijn geen moslim maar mijn man heeft een islamitische achtergrond. Vandaar dat we een naam willen die in beide culturen een beetje gangbaar is. En het is niet Yasa, maar Yasha, dus met sj-klank.
Ik zou inderdaad gaan voor een andere klank op het eind van de naam: Yasmin! Ik vind het een supernaam!