uitspraak

Discussie in 'Babynamen' gestart door caat, 17 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik maak even een topic voor een vriendin die in verwachting is van een meisje en een dilemma heeft met 1 van haar top 3 namen.

Het gaat om de naam Lauren, haar man is niet Nederlands en zou het dus op zijn Engels uitspreken. Dat was ook voor haar dan het idee, maar het is echt zo'n naam die 2 kanten op kan.

Hoe zouden jullie het uitspreken?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    In eerste instantie op z'n Nederlands, omdat ik een meisje ken dat zo heet. Maar met één keer horen of verbeteren zou ik het op z'n Engels uitspreken.

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik zou hem op zn Nederlands uitspreken.

4. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Bij twijfel probeer ik het eerst in het Nederlands.

5. topper12

topper12 Niet meer actief

In eerste instantie in het Nederlands, maar ik denk dat ik het eerst even zou vragen

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    In eerste instantie op zijn Nederlands, wonen we tenslotte. Maar eenmalig horen dat het anders uitgesproken hoort te worden en dan doe ik dat uiteraard.

7. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Ik zou het op z'n Nederlands uitspreken.

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Volgens mij is er ook nog een variatie qua klemtoon... namelijk Laurèn

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dit

10. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Het lijkt op de naam van mijn oudste dochter. Ze heet Lauranne, engels uitgesproken.
    Ik moet er wel bij zeggen, dat niemand meteen haar naam goed heeft. Zowel met schrijven of het uitspreken van de naam, maar ik blijf het een mooie naam vinden en apart.

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit dus inderdaad. Maar ik denk dat de meeste Nederlanders het stug op z'n Hollands blijven uitspreken. ;)

12. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik zelf zou het in eerste instantie ook op zn nederlands uitspreken als ik het niet had geweten trouwens. onze dochter heeft ook een naam die je nederlands schrijft, maar op zn engels uitspreekt en mensen die haar niet kennen moet je altijd corrigeren. ik heb daar zelf niet zoveel moeite mee, maar dat is dus wel een discussiepunt voor mijn vriendin. De andere 2 namen zijn wat duidelijker engels, maar vond Lauren wel leuk passen bij haar zoon

13. PinkLove

PinkLove Bekend lid

13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Ik zou het ook Nederlands doen. Dan vind ik em mooi, in het Engels minder :)

14. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Grappig ik heb een vriend met een Engelse naam die je op z'n nederlands uitspreekt en er zijn gewoon een paar kennissen en ook zelfs een goede vriend van ons die het steevast op z'n Engels zeggen.. En we kennen elkaar echt al langer dan 10 jaar haha...
    Ik zou Louren denken, maar als jij Lawren zegt (ik probeer de engelse klank na te bootsen) dan zou ik dat doen

15. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Denk eigenlijk niet dat het verschil heel erg uitmaakt toch? En na 1x verbeteren weten mensen het wel! Ik ben tweetalig en in het land waar mn vader vandaan komt wordt mn naam ook amders uitgesproken. (Naam komt wel met exact dezelfde spelwijze voor in beide talen, dankje pap en mam!) Heb ik totaal geen problemen mee!

Deel Deze Pagina