hallo mama,s helpen jullie mannen jullie in het weekend mee in huis met het huishouden? nu alles moeilijker wordt met bukken enzo ben gewoon nieuwsgierig hierover velen handen maken licht werk zeggen ze.
Ja hoor die van mij helpt netjes mee ik probeer zelf zo veel mogelijk te doen maar hij springt zo bij als het niet meer gaat of wanneer hij vind dat het te veel voor me word
met mijn vorige zwangerschap heeft mijn man dat niet gedaan dus het zou me verbazen als hij dat nu wel zou doen, hij helpt wel met de paarden mesten en als ik wat verder zwanger ben gaat hij ook mee boodschappen doen. Schoonmaken doe ik overigens liever zelf want het is een schat maar bij bakt er echt niks van en net als bij de vorige zal ik wel weer flinke nesteldrang krijgen op het eind dus dan is het beter als ie uit de buurt is
ja hoor ik heb niks te klagen vandaag heeft hij nog alles gepoetst en gezogen.. en de hele week heeft hij al eten gemaakt ik hoef alleen de was eigenlijk te doen, maar stiekum doe ik wel meer hoor al mag ik het niet hihihi maar nee ik mag echt niet klagen!
Die van mij doet de afwas en af en toe stofzuigen, dat is het enigste wat die kan hahaha de rest doe ik liever zelf!
Nou, hier nog geen dik buikkie maar het huishouden "verdelen" we eigenlijk een beetje. We werken allebei en moeten thuis dus ook allebei wat doen. Over mijn man maak ik me dus helemaal geen zorgen straks. Die runt de toko hier prima! Vandaag was het zulk mooi weer dat mijn voorstel dat HIJ de ramen even zou lappen zelfs in goede aarde viel! Mijn huisje is weer heerlijk schoon en nu zitten we allebei heerlijk voldaan op de bank. Enne....hij is echt geen watje hoor gewoon super lief en meedenkend! Elmo
euuhm mijn mannetje doet meer als ik hahaha hij wil niet dat ik teveel doe. Ik heb zelfs echt rust kunnen houden omdat hij alles deed, toen ik plat moest liggen 4 weken lang. voordat ik zwanger was deed hij al veel. we doen gewoon alles samen.
Die van mij doet altijd al meer in het huishouden dan ik. Ik ben echt een slordervos als ik heel eerlijk ben...en hij heeft zo ongeveer een lichte vorm van smetvrees (niet dat ik dat erg vind hihi!) Dus ja, het valt niet echt heel erg op dat ie nu meer doet aan het huishouden. En we hebben sowieso om de week een schoonmaker in huis, ook wel erg relaxt! Want ik haat het huishouden! Wat ik wel doe en waarvan ik niet eens wil dat mijn vriend het doet, is koken. Dat kan ie echt niet! Verder is ie echt superlief voor me!
NEE! Ik help hém soms. Wanneer ik niet zwanger ben doen we het ongeveer gelijkmatig verdelen. Nu ik zwanger ben vinden wij het persoonlijk niet meer dan normaal dat hij even wat meer doet zodat ik even kan uitrusten na een werkdag/na het zorgen voor onze dochter.
Nee mijn ventje helpt me bijna niet helaas waarom weet ik niet want hij weet hoe zwaar sommige dingen voor me zijn om te doen
Mijn man is eigenlijk onze huishoudster. Al sinds we samen zijn gaan wonen is hij steeds degene die het eerst roept dat we moeten opruimen. De keuken is altijd al zijn domein geweest. De afwas doen we meestal samen, behalve nu ik de hele dag thuis zit. Nu probeer ik 'm te doen en als dat niet lukt omdat ik me niet lekker voelt doen we het 's avonds samen. Het enige wat echt mijn taak is, is het doen van de was. Hij heeft er een handje van om niet goed te sorteren en dus doe ik het liever. Of liever gezegd de wasmachine en de droger. Volgens mijn tantes ben ik erg verwend met zo'n man.
die van mij kan erg zeuren over rommel in huis, dus hij helpt wel mee, als ik hem iets vraag om te doen dan doet hij het braaf! Toch hou ik zelf liever alles in de hand, en doe ik het zelf het liefst!
Ik zit momenteel thuis en hij werkt fulltime dus vind ik het wel logisch dat ik meer doe dan hij. Maar ik mag bijv. niet meer de vloerbedekking stofzuigen dat is te zwaar volgens hem. Ik doe dan wel laminaat stofzuigen en dweilen. Voor de rest hebben we een vaatwasser Hij doet iig wel altijd de tuin bijhouden want dat vind ik vreselijk en ramen zemen.
Nou... Hoe lief mijn menneke ook is...maar helpen in het huishouden? WAS DAT? Een dikke NEE dus hier. In elk geval niet uit zichzelf en zeer zeker niet zonder te mokken... Misschien vindt hij dat hij gezien het feit dat hij doordeweeks altijd op de weg is en aan het werk is, dus voor de inkomsten zorgt, dat hij geen enkele moer in het huis hoeft te doen... Dat het voor mij elk weekend een strijd is om het netjes te houden hier, ziet hij niet of wil hij niet zien... Ach over een paar weken kan ik waarschijnlijk echt niet veel meer en dan zal het zich gaan opstapelen...eens kijken of ie dan wel de handjes laat wapperen thuis...
Mijn mannetje doet ook veel eigenlijk meer dan ik doe. Dus ik heb niks te klagen zelf het koken neemt hij vaak voor zijn rekening. Groetjes Sonja
Wij doen t netjes samen. Zelfs het koken Natuurlijk doe ik wel meer uit mezelf, hij ziet het meestal gewoon niet, maar als ik hem vraag iets te doen, dan doet ie het. En zeker nu steeds meer en meer het zware werk. 't is echt een schat
Nou als zijn ouders komen, dan moet het in eens allemaal schoon (lijken), maar anders, nee, daar heb ik gelukkig een hh-hulp voor, want zelf kan ik het ook niet meer.
De term 'helpen' impliceert dat het kennelijk de taak is van de vrouw. Kom op, we leven anno 2007. Wij hebben de taken verdeeld. Dus niemand helpt elkaar. Oh ja, we hebben eens in de 2 weken ook een hulp voor 3 uur. Overigens zal straks het zwaardere werk dat ik nu voor mijn rekening neem (stofzuigen, dweilen) door hem worden gedaan. Misschien neem ik dan weer zijn lichtere taken (stoffen, strijken) op mij. We kijken wel hoe het allemaal gaat lichamelijk....
Mijn man doet bijna het hele hh in zijn eentje, ook voordat ik zwanger was. En hij werkt full time en ik 32 uur per week. Hij vindt het leuk, van ramen wassen tot stofzuigen. Hij doet elke dag boodschappen, kookt, dweilen etc. Daarnaast doet hij zoveel leuke dingen met onze dochter van bijna 3. Tja....wat blijft er voor mij dan over...... Alleen 1 ding doet ie niet en dat is strijken. Ach, dat vind ik niet erg. TV aan en strijken maar. Wat dat betreft lijkt hij op mijn schoonvader, die werkt ook full time en doet het hele hh, ook strijken. Mijn schoonmoeder werkt niet maar zij kan helaas niet veel doen in het hh maar dat is weer een ander verhaal.