helpen jullie meedenken low budget trouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door flowertje, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Ik zou voor de zekerheid even bellen, maar ik denk het wel hoor.
    Was een heel groot gedeelte.
    Of nou ja, een klein apart gedeelte propvol met mooie jurken met zo'n 90 % korting :D

2. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Hey meid ik heb niet alles gelezen dus weet niet of je de tip al hebt gekregen. Volgens mij was het missym die een site had waar je hele mooie trouw jurken voor ongeveer 150 kon krijgen. Zij had bijv een prachtige jurk gevonden en die mensen van die site wilden hem voor 150 ofzo namaken. Je kan haar misschien even pben voor de site.

3. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
  4. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ja en een bevriend iemand voor de trouwfoto's "inhuren" die goed met de camera overweg kan.

Mijn buurtjes gaan ook low-budget trouwen en ik ga gratis foto's maken voor ze en hoop zo meer opdrachten te krijgen (wel betaald)

5. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
  6. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik heb op de zwarte markt, gewoon een avondjurk gekocht! ik was ook zwanger

hij was super mooi en 80 euro!

ik zou zeggen ga daar eens heen of naar een gewone markt ofzo!
    vaak bijv op de dappermarkt in adam staan genoeg van die kraampjes me mooie avondjurken..

7. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

even denken hoor.... (kraak, kraak, kraak)......

wij zijn in augustus getrouwd:

Gimbrere: Ik had een Armani cocktailjurk (rood), deze was afgeprijsd van 300 euro naar 200 euro maar met stapelkorting (doordat ik er nog 1 kocht en de jurkjes van de kindjes daar kocht) was hij geloof ik 175 euro. Zoooooo mooi dat ik meteen er 1 in het zwart erbij heb gekocht. Nu nog ongebruikt met kaartjes eraan in de kast.......

Gimbrere: 3 dezelfde tommy hilfiger jurkjes voor de meiden totaal: 170 euro geloof ik

In een ouwelullenwinkel (van Dal) het pak van mijn man gekocht (blauw met krijtstreep en was eeeeeerrug mooi!!) 139 euro

Blouse manlief: 50 euro Mexx

Ondergoed man bij h&m (sokken onderbroek) 20 euro

Ondergoed van mij bij Triumph: 150 euro

Schoenen bij shoeline 30 euro, tweede paar schoenen voor de avond ook daar gekocht 45 euro

thuiskapster: de haren van ons allemaal gedaan: 60 euro icl. proefkapsel)

Make-up: mijn zusje werkt voor Ariane Inden. Ik heb mn make-up daar gekocht (met personeelskorting) 150 euro. Wow wat veel!!!!!!!! Ja! Maar ze heeft ons (man en ik) wel een gratis schoonheidsbehandeling van het hele lichaam gegeven. van smorgens 10 tot smiddags 15 zijn wij in de watten gelegd. Zij heeft dan ook op de dag zelf mijn make-up gedaan.

Zaal: kantine van de plaatselijke voetbalvereniging (gratis).

Drank: 4 fusten tegen inkoop, de rest bij de supermarkt gehaald.

Barpersoneel: bekende heeft voor 50 euro daar de avond gestaan. Schoonmoeders deed het in de middag (gratis)

Luch: belegde broodjes, gewoon van de super en de dag van te voren klaarmaken

Avondeten: koudeschotel met sate en stokbrood: 60 euro bij catering bedrijf

Hapjes: 100 euro bij cateringbedrijf (300 hapjes met ei, stokbrood met salades etc... allemaal keurig in orde)

De trouwerij zelf: gratis (nadeel is wel dat je smorgens heeeeeeel vroeg al op moet op je klaar te maken)

Ringen 400 euro

Oorbellen 2,50

schoenen kindjes: 75 euro

versieringen in de kantine 40 euro

dat was t wel denk ik

8. meidenhuis

ohw ja en foto's: 150 euro fotograaf (oud-coolea/amateurfotograaf) en verder wegwerpcamera's

9. meidenhuis

het resultaat: (foto's van de fotograaf staan niet op de pc vandaar maar een foto die een goede vriend van ons heeft gemaakt. mijn oudste dochter staat er niet op, die wou werkelijk echt nergens op de foto!!!! gelukkig heeft de fotograaf haar wel erbij geplakt op een mooie manier)

10. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Wauw mooi meid ik ga is heel goed nadenken over alles

11. Missy29

Missy29 Bekend lid

6 feb 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
    Had laatst een bekende van mij ook al de tip gegeven, misschien heb je er ook wat aan?

trouwkledingminima.tk

12. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Mooi hoor!

13. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus misschien staan veel van mijn tips er al op, maar toch even zo:
    kijk eens bij www.lanova.nl trouwjurken zijn zo rond de 500 maar ze hebben ook mooie avondjurken van rond de 200 en worden op maat gemaakt.
    Verder kom je low budget al een heel eind door veel zelf te doen. Denk aan bedankjes, uitnodigingen maken, en evt een lekker koud buffet met salades enz enz hoeft ook niet duur te zijn.
    Je kan ook het feestje in een partytent doen, maar in februari is het meestal nog erg fris, dus ik zou dan kijken naar bijv een buurthuis in de buurt kan je vaak ook voor een leuk bedrag goedkoop huren.

14. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Wij zijn ook low-budget getrouwd. Wij hebben bijna niemand uitgenodigd. Alleen de getuige en ouders. Wij zijn naar het stadhuis gegaan zijn getrouwd en daarna zijn we gaan lunchen en is iedereen weer naar huis gegaan. Met onze beste vrienden (en getuige) zijn we daarna nog uit eten gegaan en hebben we na geborreld.
    Ik was hoog zwanger en het was midden in de zomer. Had een leuk zwangerschapjurkje van een paar tientjes, schoenen die ik al had maar eigenlijk nog als nieuw uitzagen. Manlief een nieuw overhemd en het duurst waren eigenlijk de ringen.

15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij zijn ook low budget getrouwd.
    Wij hadden verlovingsringen, deze hebben we op laten poetsen en gebruikt als trouwringen.
    Boeketje en corsages laten maken bij de plaatselijke bloemist voor een paar tientjes.
    Fotograaf via via kunnen regelen voor niet al teveel geld.
    Jurk hebben we bij een outlet gekocht, ik was ook zwanger (27 weken) en had echt een flinke buik. Gewoon een jurk uitgezocht die veelste groot was, die hebben ze helemaal op maat gemaakt.
    Sieraden via internet, was 20 euro kwijt terwijl precies dezelfde ketting en oorbellen bij de bruidsmodezaak hingen voor 350 euro!
    (ja vast betere kwaliteit maa rkom op, voor die ene dag ;) )
    Schoenen heb ik passchoenen gekocht, met 75% korting.
    Pak voor mijn man hebben we een normaal pak gekocht ipv een trouwpak. Zo kan hij het pak vaker aan.
    Taart hebben we laten maken door mijn broer, was vroeger banketbakker. Zaaltje gebruikt bij oom en tante in huis, die hebben het huis onderkeldert met bar etc.
    Buffet via kennissen met een cateringbedrijf, ook personeel via hun.
    Auto van een oom met een heule mooie auto én chauffeur.
    We hebben écht een SUPER dag gehad en die was absoluut nie tbeter geweest als we alles duur hadden gedaan.

16. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
  17. fafje

fafje Niet meer actief

18. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Wij hadden ook low budget willen trouwen, maar dit is uiteindelijk toch een beetje uit de hand gelopen. Het enige dat ik wel mee had is toch een trouwjurk van MP. Het was een jurk die nieuw 2100 euro kost en die ik voor 500 euro had gekocht op mp. Uiteindelijk heb ik hem voor 750 euro weer verkocht dus ook nog winst gemaakt.

Om het toch niet al te duur te maken hebben wij echt alleen maar naaste familie en onze allerbeste vrienden uitgenodigd. Dit heeft er wel voor gezorgd dat veel stellen die andere verwachtingen hadden van onze vriendschap dan wij, heel beledigd waren, maar ja wij hadden zoiets van als ze er geen begrip voor hebben dan zouten ze maar op.

Verder hebben we bij verschillende restaurants geinformeerd en uiteindelijk gekozen voor een restaurant waar ze een leuk 4 gangen diner aanboden voor 27,50 pp.

We hebben geen feest gehouden. Ik moet zeggen dat ik dat echt niet gemist heb. We waren helemaal kapot na het eten en had er niet aan moeten denken om nog een heel feest te moeten geven. Het is misschien dus een overweging om dat niet te doen en alleen lekker te gaan eten en na te tafelen?

19. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Weteb jullie dan waar er outlet winkels ziten voor trouwjurken? ??

20. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    Ik weet zo hiezo een outlet in Rotterdam daar ben ik destijds ook een keer gaan kijken voor trouwjurken, weet alleen niet meer hoe die heet.

Verder heb je veel zaken waar je ook tweedehands jurken kunt kopen welke ook helemaal op maat gemaakt worden, maar dat hadden meerdere mensen al aangegeven. Verder natuurlijk marktplaats en dan kan je naar een kledingmaker gaan om de jurk helemaal aan te passen aan jouw figuur.

Verder voor je mannetje natuurlijk ook Marktplaats of de wat goedkopere herenkleding winkels. We, C&A, etc.
    Ik weet niet welke maat je mannetje heeft, maar ik heb ook nog een heel mooi pak (incl. alles) te koop welke mijn man heeft gedragen op onze trouwdag. Het pak, inclusief alles, was nieuw behoorlijk aan de prijs, maar dat zie je er ook vanaf vind ik.

Bedankjes kan je natuurlijk zelf maken. Bij de Xenos heb je allemaal van die leuke kleine doosjes, waar je bijvoorbeeld bruidssuiker in kan doen. Kaartjes natuurlijk heel makkelijk zelf te maken op de computer of met diverse soorten gekleurde karton.

Veel succes met de voorbereidingen. Het is altijd zo leuk allemaal, budget of niet!!

Deel Deze Pagina