Helpen jullie mij er door heen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Daan04, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Even een kleine update:

Levi is gisteren al uit zijn warmtebedje gegaan in een gewone wieg. Hij doet het naar omstandigheden volgens de arts goed. De zuurstof en de lucht is er al af en afhankelijk van de bloeduitslagen mag het infuus er misschien ook uit.

Ik heb hem net met een cupje voeding gegeven (moedermelk is nog niet op gang gekomen). Hij krijgt 20 cc en heeft 16 cc helemaal zelf opgedronken!! Hij moest dus nog 4cc door de sonde. :D Ik ben zooo trots op mijn kleine vent!

2. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    Van harte met jullie zoon Levi!!! en wat fijn dat het zo goed met hem gaat :D dat moet me erg goed om te lezen!

Geniet ervan

liefs miek

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Wat goed dat ie al zo goed zelf kan drinken! Hoe was het buidelen?

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Zo he dat gaat hard!
    knap hoor, maar hij zal wel moe zijn van de cupfeeding, of krijgt hij het elke voeding al?
    geniet van hem!

5. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Het buidelen is heerlijk! Vandaag ook zelf de luier verschoond :D.

Hij heeft nu 2 keer een voeding gehad met een cupje en de rest vandaag gaat via de sonde, anders wordt het te intensief :). Als hij goed wakker is, dan krijgt hij via het cupje. Ze bellen mij dan, en dan mag ik hem zelf voeden.

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Geweldig, zelf voeden is natuurlijk het allermooist :)
    Hoe gaat het verder met jou? Is het een beetje vol te houden, zo met jullie kleine nog in het ziekenhuis?

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.791
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat fijn dat hij in een gewone wieg mag! En heerlijk om hem zelf te voeden! En dan ook nog buidelen! Echt genieten!

Hoe gaat het met jouzelf?

8. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Hihi, ik had vanavond mn eerste moeilijke momentje. Even het besef, wat een geluk we gehad hebben. Maar tegelijkertijd ook hoe moeilijk het nu nog is.

Lichamelijk gaat het elke dag iets beter. Ik heb behoorlijke last van de hechtingen nog, maar dat wordt vanzelf minder.
    Het kolven vind ik verschrikkelijk! Er komt voor mn gevoel helemaal niks. Hoewel ik wel zie dat er steeds meer 'drupjes' komen ;). Frustrerend!

Levi heeft zijn eigen kleertjes al aan! Mocht ik vanmiddag zelf doen :D.

9. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

@daan Derde dag is de dag van de kraamtranen zegt men:)

maar ik weet heel goed mijn derde dag nog. Mijn moeder was bij me in het hotel waar ik verbleef (er moest 24 u per dag iemand (mantelzorg) bij mij zijn van het ziekenhuis) en ik vertelde aan haar wat de artsen hadden gezegd. Het ging over de behandeling van de open ductus van mijn zoontje (Vroeggeboorte.nl - Informatie over prematuren & baby's in de couveuse) en ik vertelde het haar alsof ik die dag iets voor in de tuin had gekocht.
    Toen ze tegen me zei: Maar ben je dan niet bang dat hij doodgaat? moest ik ineens ontzettend huilen. Ik had daar helemaal niet aan gedacht, werd zo geleefd! sloot me helemaal af van dat gevoel.

Kolven is niet leuk, en het neemt veel tijd. Maar dan doe je wel alles wat je kunt doen. Het gaf mij een heel goed gevoel dat ik hem mijn melk nog wel kon geven. ik was dan ook supertrots, ik hoop ook dat jij dat gevoel hebt. Het wordt echt meer hoor...:) ik gebruikte via de arts Oxitocine neusspray, daar kreeg ik een hogere productie van. Misschien kun je dat vragen van de kinderarts van je zoontje, of in het ziekenhuis (recept).
    Hechtingen au, heb je daar een vriezer? dan moet je de kraamverbandjes door midden knippen en met water in de vriezer leggen. en als je pijn hebt dan die in je onderbroek doen.
    ik weet nog goed hoe het voelt, het lijkt wel erger te worden na 3 dagen, hoort bij het genezingsproces.

Wat leuk dat je zoontje zijn kleertjes al aanmag! en dat je al mee mag helpen in de verzorging. en lekker mag buidelen!! geniet van die momenten hoor! doet je man/ vriend ook al dingen? mijn man vond het allemaal wat eng en durfde de baby niet aan te raken, maar het is toch heel belangrijk dat de papa ook buidelt, maar dat zullen ze in het ziekenhuis wel zeggen tegen je man.

10. grietje 77

grietje 77 Bekend lid

7 feb 2010
    857
    273
    63
    Vrouw
    Proficiat Daan04!!

Leuk om dit goede nieuws te kunnen vernemen! Ik volg je verder op :) Ik hoef waarschijnlijk niet te zeggen 'geniet ervan', dat doe je zo wel ;). Succes ga ik je wel wensen want ook al is alles goed,het is nog steeds niet evident om alles naar wens te laten verlopen bij een prematuurtje denk ik :).

Nog een Proficiat!!!!

11. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Daan,

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Levi!
    En wat goed dat j hem nog zo lang binnen hebt kunnen houden!

Wel weer typisch dat je de zoveelste bent die zo'n snelle bevalling hebt gehad van een prematuur. Vond je het te doen?

Ik heb trouwens ook een knip gekregen om dezelfde reden als jij. Jamie kreeg bijna een hersenbloeding omdat hij na de weeenstorm en tussen de perweeen moeilijk kon herstellen.

Het is dubbel he? Mama zijn en je kindje niet bij je hebben. Gelukkig ziet het er naar uit dat het niet lang meer gaat duren tot Levi mee naar huis mag. Ik lees dat hij geen CPAP of snorretje meer heeft en steeds meer zelf gaat drinken. Heeft hij geen apneus? Dat was bij Jamie het punt waarom hij nog iet naar huis kon. Maar hoe later ze komen, hoe beter die ademhaling is.
    Kijk trouwens niet gek op als je thuis een overbezorgde mama bent.... dat hebbe veel mama's die teveel toeters en bellen hebben gezien op de NEO ;). Het heeft bij mij weken geduurd voor ik dacht ja Kim hij ademt gewoon en hij doet het prima.
    Mijn grootste angst was wat gebeurt er als ik weer zwanger raak? Komt dat kindje dan nog eerder?
    Hiervoor heb ik pas geleden een nagesprek gehad bij de Gyn. En dat was heel prettig! Ik raad het e echt aan als je een paar weken verder bent!! Zo wordt er bij een volgende bij mij nu vanaf 16 weken elke 2 weken mijn baarmoederond opgemeten (ik ben met 32 weken bevallen door een verstrijkende baarmoedermond), ik mag meteen komen als ik ook maar een wee heb gezien de snelheid van de bevalling. Er staat een gele memo op mn igitale dossier als ze die openen. Dat geeft me een veilig gevoel nu ik dit weet. Bovedien krijg je tijdens dat gesprek ook je uitebreide bevallingsverslag mee, en je kunt het verpleegrapport van Levi meekrijgen als hij naar huis mag!!!! DOEN! je vergeet alles zo snel namelijk.....

Heel veel geluk voor jullie. En ik hou in de gaten wanneer jullie bink eindelijk mee naar huis mag!!

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    @daan, hoe is het nu? hoe gaat het met jullie knappe vent? en met jou??

13. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoi dames!

Even weer een update:

Levi doet het heel goed. Vandaag is hij helemaal van de monitor afgegaan! Ik vond het wel erg spannend. Nu moet ik telkens kijken of hij het nog goed doet ;). Pff die onzekerheid.

Ik heb hem vanmorgen lekker in het badje gedaan. We genieten daar samen van. Het aanleggen ging vanmorgen ook best goed! Hij heeft een paar keer al zelf gezogen :D De lactatiekundige was tevreden voor zijn termijn!

Hij is 2 dagen geleden gewogen, toen was het 2404 gram. En vanmorgen mocht ik hem weer wegen: 2518 gram! We moesten hem even twee keer wegen omdat we er allebei van stonden te kijken :D.

Vanvond gaan we weer naar hem toe en opnieuw proberen aan te leggen.

14. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Wat super Daan! Dat ie zo snel groeit en zelfs al een beetje aan je borst probeert te drinken.
    Volgens mij gaat ie echt snel vooruit he :) Veel plezier vanavond :)

Deel Deze Pagina