Hallo, Ik was benieuwd hoe vaak en hoe lang jullie kleintje in je buik de hik heeft... Gister had de mijne onderhand wel een kwartier de hik, leek me wel erg lang voor zó'n klein manneke...? Hoe vaak dat ie de hik heeft varieert hier nogal. Soms voel ik het maar 1x maar soms wel 3 of 4x. Weet nie of dat dat veel is??? Daarom graag jullie ervaringen!
mijn tweede meid had ook ontzettend vaak en lang de hik. soms voelde ik het wel echt 6 keer per dag en idd ook af en toe wel een kwartier of soms wel langer... mijn vk zei dat dit totaal geen kwaad kon en zelfs goed was voor het slik reflex. is wel heel grappig want toen de kleine geboren was had ze ook vrijwel meteen de hik ze heeft het nu trouwens nog wel regelmatig, maar gelukkig niet meer 6x per dag en ook niet meer zo lang!
owwww... gelukkig hier eentje die iedere dag 1 of 2 keer de hik heeft, en vriendlief vond dat al zielig voor die kleine. (terwijl we wel objectief gezien denken dat het inderdaad een functie heeft - voor het ontwikkelen van het middenrifje en het hele keel- neus- en mondgebeuren) maar dat is dus nog heel weinig? Of zijn er ook die minder dan 1x per dag hikken?
Hier ook eentje die veel en lang hikt. Hij heeft gemiddeld 5x per dag de hik en duurt gemiddeld 10 a 15 minuten. Is niet vreemd hoor!
Ons kleintje heeft ook heel wisselend de hik. De ene keer is het met 3x hikken voorbij en het andere moment kan het hikken zo een 10min. aanhouden. Het zegt volgens mij helemaal niks...
Ik haak even aan met een vraag: hoe voelt het als jullie kleintje de hik heeft? Zijn dat echt duidelijke schokken? Ik voel namelijk vaak op 1 plek minutenlang een ritmisch getik, maar verder beweegt er niets in m'n buik. Het is hetzelfde gevoel (qua sterkte) als dat je bijv. je eigen hartslag door je huid heen voelt, maar dan dus langzamer. Is dat inderdaad de hik? Of voelt het bij jullie heviger en voelen jullie het hele lijfje schokken?
Bij mij voelt het in ieder geval precies zo als jij omschrijft! Ik voel zeker niet het hele lijfje schokken, maar een (zacht) ritmisch getik, maar mijn buik zie ik nooit bewegen tijdens de hik. Ik sluit zelfs niet uit dat hij wel vaker op de dag de hik heeft, maar als ik druk bezig ben het niet eens opmerk omdat het meestal zo'n zacht ritmisch getik is.
Dit stelt me echt gerust, dank je! Ik las namelijk een tijd geleden eens iets over ritmisch getik en dat dat een teken kan zijn voor epilepsie , en tja, dat gaat dan niet meer uit je hoofd . Ik moet ook niet zo veel googlen, haha. Maar fijn om te weten dat mijn kleintje dus gewoon de gezonde hik heeft .
Hmm, nooit van gehoord. Misschien om je nog meer gerust te stellen: bij mijn eerste zoontje voelde de hik net zoals bij deze zwangerschap en het is een kerngezond jongetje van bijna 2!
Hier ook een mannetje dat best regelmatig de hik heeft! Ik vind het altijd wel een fijn gevoel eigenlijk, dat zachte tikken van binnen. Ik voel het lijfje ook wel eens meeschokken dan, maar dat heeft er denk ik veel mee te maken dat ons ventje in stuit ligt en eigenlijk altijd met z'n ruggetje en hoofdje bovenin ligt en dan vaak strak tegen m'n ribben.