groot probleem met een jongensnaam (weer). bij de 1e hadden we de jongensnaam met 37 weken. we weten nu weer niet wat het wordt dus hebben weer een jongensnaam nodig maar komen er niet uit. wat zou jullie volgorde zijn en aan wat voor kind denken jullie bij de ons lijstje: Gijs Tim Joost Teun Floris Jens Koen
Floris Koen Gijs Tim Joost Teun Jens Ik vind ze in deze volgorde het leukste Ik denk aan een vlotte slimme jongen bij deze namen
1. Floris (onze oudste heet ook zo!) 2. Koen 3. Joost 4. Gijs 5. Teun 6. Tim 7. Jens Ik heb niet echt bepaalde associaties bij deze namen (ik zie eigenlijk alleen maarr gezonde Hollandse jongens voor me met deze namen), behave natuurlijk bij de eerste. Dat is gewoon veruit de leukste naam
Zijn heel gewone namen, bij allemaal zie ik een leuk , voetballend ventje voor me uit een traditioneel gezin. Haha ik zeg ook maar wat er bij me opkomt Mijn volgorde: Joost : Zo heet mijn neef leuke, doorsnee naam zegmaar, voor een lieve jongen. Gijs: Dan denk ik aan die dokter uit GTST! Leuk dus, een naam die meegroeit. Best schattig voor een babytje en ook voor een man een normale, leuke naam. Alleen 'holle bolle Gijs' moet je geen probleem vinden. Floris: Zo heet onze campingbaas, dus ik denk dan aan een campingbaas Maar ook dit geen probleem. Tim Ook leuk. Alleen naar mijn smaak wordt dit iets té doorsnee. Ik vind Tom 100x leuker, dat is ook lekker klassiek ! Is dat nog een optie? Koen Zelfde verhaal als Tim. Jens Vind ik helemaal niet leuk. Te gewoon, ken ook geen ene leuke Jens Teun: Zelfde. Veel te ouderwets
mijn lijstje in voorkeur en met mijn associaties erbij (het zal duidelijk zijn dat de laatste 2 niet mijn smaak zijn omdat ik dat gevoel erbij heb, zeg dus niet dat alle jongens met die naam zo zijn, maar ik ken er wel een paar en daarbij klopt mijn beeld wel: Gijs (leuk vlot guitig jongetje) Tim (lekker ondeugend ventje) Koen (lief mannetje) Teun (beetje stoere jongen) Jens (hollands glorie) Floris (kakker) Joost (suffig ventje)
Leuke namen! Moeilijk om daaruit een 'top' te maken! Ik zet ze op volgorde van favoriet (voor zover dat lukt) met erbij wat voor jongen ik erbij zie. 1. Jens - Denk ik aan een lieve zachtaardige jongen met een stoere kant. 2. Teun - Denk ik aan een vrolijke jongen met gevoel voor humor, een speelse creatieve jongen. 3 + 4. Joost - Denk ik aan een ingetogen jongen met een serieuze maar ook heel lieve kant. Heel beschaafde jongen. Floris - denk ik aan een vrolijke jongen, een jongen die graag buiten speelt, maar ook een beetje aan het voor mij te bekakte Florian. Denk ook aan Ridder Floris, maar vind dat niet erg. 5. Koen - Mijn associatie is een jongen die zacht praat, maar ook veel lacht. Een speelse jongen, net als Teun, durft alleen minder. 6. Tim - Kan veel kanten op. Ik heb hier niet echt een duidelijk beeld bij. Gaat van super lief naar hard en van een pesterig en klierderig ettertje naar beleefde schattige jongen... Bij Tim weet ik het gewoon niet zo goed. 7. Gijs - Zie bij deze naam een verlegen ingetogen jongen voor me. Vind de naam iets te oubollig en suf. Ik vind Abel, Tibbe en Thije / Tije / Teije ook echt in dit rijtje passen, zouden bij mij wel meteen bovenaan komen.
Allemaal prima namen: Gijs leuk ventje / leuke vent Jens vlot Floris beetje hockey maar wel leuke gast (Floor) Tim actief mannetje Teun graag buiten Joost denkertje Koen beetje saai ventje (vind ik zelf niet zo'n leuke naam...) Dit zou mijn volgorde zijn. Wat dacht je van Bart?
Ik ga voor Joost Koen Tim Jens Gijs Teun niet voor Floris ( ken een vreselijke kater die zo heet succes O, wat vind je van Joep
Gijs - LEUK! Tim- Mwah Joost- Joost mag het weten.. (duivel) dus zou ik niet doen. Teun- Ook leuk! Floris- Niet mijn smaak. Jens- Ook niet mijn smaak Koen- En deze vind ik ook leuk! Ik vind geen van de namen lelijk. Joost zou ik dus niet doen, om de uitdrukking. Floris en Jens, is minder mijn smaak, maar 1000000x beter dan engelse-ordi namen. Tim, slechte associatie mee, dus dat telt niet
super dat jullie zo mee willen denken. voor mij staat Tim boven aan en bij mijn man Gijs en Floris. De genoemde alternatieven bart en joep, super leuke namen maar al vergeven in onze naaste vriendenkring net als ties en stef die ook op ons lijstje hadden kunnen staan. We hebben gelukkig nog even, maar wil liever niet weer net als bij onze eerste pas met 37 weken de knoop hakken wat naam betreft. ik zag trouwens net een poll ergens staan voor de top naam. weet iemand of en hoe ik die hier nog kan toevoegen?
Misschien hebben jullie hier dan nog wat aan? Abel Adam Bas Bram Cas Daan David Emiel / Emil Erik / Eric Ewoud Fedde Ferre Ivan Jari / Yari Jasper Jelger Jelle Jelte Jeroen Jesse Jonah Jonas Joren Jori / Yori Jurre Lars Leander Loek Luuk Mees Menno Midas Misha Niek Niels Nino Noam Noan Olaf Pelle Pim Remi / Remy Roel Ruben Sander Thijs Thorre / Torre Tibbe Tije / Thije / Teije Tijn / Thijn Timo Twan Viggo Wout / Woud / Waut / Waud
Joost Floris Tim Jens Gijs Koen Teun Zijn geen van allen mijn smaak, maar als ik een volgorde aan moet geven dan deze. Succes met kiezen! (moeilijk he )
Gijs: leuk voor onze poes Tim: Niet mijn smaak Joost: Joost mag het weten......, niet mijn keuze Teun; Top Floris: Top Jens; Vervelende associatie mee Koen: Bij Koen moet ik altijd denken aan OEN.