een verhaspeling van naomi. maar ik houd niet van al dat gekunstel, als jij het mooi vindt, gewoon doen
Ik ken hem als Noëmi, maar ik spreek de w daarbij dan niet echt uit, meer 'noo-ee-mie' dus... Vind het een hele leuke naam.
Ik ken die naam ook alleen als Noëmi of Noémi. Is niks verhaspeld aan, het is schijnbaar zowel de Italiaanse als de Tjechische versie van Naomi. (en in die talen schrijf je het zonder trema, maar in het nederlands zullen mensen het dan bijna altijd verkeerd uitspreken.) Ik vind ook wel sites die zeggen dat het een franse naam is, dan met é. Ik vind de naam niet zo heel leuk, maar laat dat je vooral niet tegenhouden.
Dit Ik zou trouwens die laatse e er echt niet achter zetten... Dat vind ik er een beetje vreemd uitzien..
Ja jullie hebben gelijk. Ik bedoel ook noemi ( met streepje op de e). En dan uitgesproken als nooeemie.
Ben ook bevooroordeeld, onze zoon heet N.oam (uitspraak zonder w). Het is van origine een Hebreeuwse naam, komt in de vrouwelijke variant voor in de Bijbel nl. Noomi. Naomi en Noemi en ook Neomi en Naami zijn hier allemaal ongekunstelde bestaande varianten van. Kortom: een prachtnaam! Betekent trouwens zoiets als vriendelijke schone, dus wat wil je nog meer ;-D
Prachtig!!!! Dochter van kennis heet Noemi....bloedmooi en ontzettend lief meisje. Vind het eerlijk gezegd wel een naam die niet zo geweldig past bij een blonde kaaskop maar meer bij een exotisch kindje.....