Helpen met doorslapen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Reinate, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reinate

Reinate Lid

12 okt 2011
    37
    0
    0
    Kampen
    Okay, daar gaat ie!!
    Charlotte onze dochter van 8 weken weegt 6300gr en nu zijn we aan het proberen om van 6 voedingen naar 5 te gaan. Dit gaat aardig, we doen er in de 22.00 uur fles wat nutriton bij.
    We gaven haar altijd 180cc water met 4 scheppen gewone nutrilon en 2 scheppen forte. Nu werd ons aangeraden om te stoppen met de forte dit zou haar hongeriger maken, dit hebben we twee dagen gedaan, en mevrouw sliep heel erg licht en kort. Ik vind het zo moeilijk om te bepalen of ze die extra schep forte wel nodig heeft! Want soms heb ik het idee dat ze ook gewoon niet zo moe is, maar leg ik haar in de box dan begint ze ook te jengelen! Ik laat haar altijd minimaal 10 minuten huilen en haal haar niet uit bed. Kan dit een fase zijn of heeft ze toch die forte nodig?
    Alvast bedankt!!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Reinate,

Het kan zijn dat je dochtertje toch wat langer tevreden is met de voeding voor hongerige baby's. Het kan helemaal geen kwaad om dit te geven, deze valt wat zwaarder dus je dochtertje blijft dan waarschijnlijk wat langer tevreden. Het huilen kan natuurlijk ook een andere oorzaak hebben, maar omdat je met de voeding voor hongerige baby's bent gestopt kan het zijn dat het hierdoor komt.

Groetjes Linda

3. Reinate

Reinate Lid

12 okt 2011
    37
    0
    0
    Kampen
    Hoi Linda,

Inderdaad, we blijven nu de twee om vier hoeveelheid geven. Ze drinkt de flessen eigenlijk ook allemaal leeg. Bij het cb waren ze een beetje bang dat ze daardoor wat aan de zware kant was. Maar volgens mij worden baby's niet dikker van forte, maar voelen ze zich wat meer verzadigd.
    bedankt!!

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Een baby kan op en voeding voor meer verzadiging niet dikker worden dan op een standaard voeding. Deze voedingen bevatten evenveel kcal. Alleen blijft de voeding wat langer in het maagje waardoor kindjes wat langer een vol gevoel hebben en minder snel voor een volgende voeding komen. 15-20 minuten is een mooi drinktempo.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina