Met welke melk moet ik beginnen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Melrose, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hallo,

Ik ben uitgerekend op 1 maart 2012 en ben de laatste tijd bezig met de puntjes op de i zetten voor de bevalling. Vanmiddag wilde ik graag een eerste pak flesvoeding kopen.
    Nou, dat viel tegen, ik ben met lege handen thuis gekomen. Er zijn aardig wat merken in omloop, en ze bieden allemaal dezelfde voedingscategorieën aan (standaard zuigelingen, opvolgmelk, etc).

Nu heb ik begrepen dat indien alles in orde is de baby gewoon met standaard zuigelingenmelk (nr. 1) kan beginnen. Ik vroeg mij af of er daadwerkelijk (veel) verschil zit tussen de merken. De prijzen lopen nogal uit een, maar als ik op de verpakkingen kijk lijkt de inhoud vrijwel overeen te komen.

Voorbeeld: ik bekeek vandaag 4 pakken standaard zuigelingenmelk, allemaal 800-900 gram.
    Nutrilon = 11 euro
    Friso = 9 euro
    Kruidvat = 6,30 euro
    AH = 6,50 euro

Is dit weer zo'n typisch geval van hoe duurder hoe beter? Natuurlijk willen we onze kleine een zeer goede kwaliteit flesvoeding bieden, maar als het goedkoper kan zonder kwaliteit te verliezen vind ik een huismerk ook prima.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

In Nederland worden hele strenge eisen gesteld aan voedingsmiddelen, alle soorten flesvoeding zijn goed voor je kindje. Het ene merk voegt net wat extra's toe bijvoorbeeld prebiotische vezels en nucleotiden. De grotere merken doen ook zelf onderzoeken om de voeding zo goed mogelijk te laten aansluiten bij borstvoeding.

Groetjes Eveline

3. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hoi,
    Dus even flauw gezegd: een baby die alleen Albert Heijn melk krijgt is niet perse ongezonder dan een baby met alleen Nutrilon? Of is het noodzakelijk om vearschillende merken te mengen of af te wisselen?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Je kindje krijgt alle nodige voedingsstoffen binnen. Alleen hebben sommige merken er extra voedingsstoffen in zitten die ook in borstvoeding voorkomen. Het prettigste is voor je kindje om 1 soort/merk flesvoeding te kiezen. Als dit goed gaat kun je die blijven geven.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina