Mijn zoontje (11 maanden) tijgert al een paar maanden achteruit. Meestal heel frustrerend omdat hij nooit ergens komt waar hij wil zijn maar altijd in een hoek beland. Of met een tafelpoot tussen zn benen. Nu vindt hij t geweldig als ik zijn beentjes 'bestuur' en ik hem help kruipen. Hij komt overigens wel goed in de kruiphouding maar snapt nog niet dat hij de ene en dan de andere knie vooruit moet schuiven. Help ik hem zo of juist niet?
Missch kun je beter je hand achter zn voetjes doen zodat als hij zich afzet hij wel vooruit komt. Door dat je hem nu alsnog zelf niet de juiste beweging laat doen (jij zet hem immers elke keer met zn benen vooruit) leert hij het nog niet. Hij zal eerst vooruit moeten leren komen voordat hij gaat kruipen. Onse zoon ging eerst ook alleen achteruit en dat werd door hem te helpen met afzetten vooruit tijgeren ej dat werd kruipen. Onze dochter "rupste" vooruit en kruipt nu sinds drie weken.
Wat de fysio hier deed was: - kind in de kruiphouding - Een speeltje ervoor op grijpafstand en dan het kindje stimuleren om speeltje te pakken. Want vaak vinden babys het eng om de handen vooruit te zetten in de kruiphouding (vallen ze op hun neus). Als ie dat niet durft kun je hem bij zijn heupjes ondersteunen (zodat ie zich zeker voelt om de handen op te tillen)
Inderdaad combi van bovengenoemde tips! Dus speeltje in het vooruitzicht,kindje in kruipstand en hem/haar af laten zetten tegen de handen/benen. Maar dan nog moet je kindje er aan toe zijn, je kunt iets niets aanleren als het kindje er nog niet aan toe is. Mijn zoon tijgerde vooruit tot 14maanden, ging hierna staan en langs tafel lopen etc en kruipt nu pas sinds 2/3 weken.. Dus Tsja...
Jaah, het heeft toch geholpen. Meneertje kruipt sinds vandaag en is daar heel trots op hihi. Met een grijns van 'kijk eens wat ik kan'. Super leuk.