Onze dochter van bijna 11 heeft flink wat schaamhaar. Dit begon al op haar 8e. Het is inmiddels zo veel dat het komende zomer in bikini zichtbaar zal zijn. Ik wil niet dat het ertussenuit piept en vriendinnetjes ermee lachen. Ontharen dus, maar welke manier? Ik heb geen idee of mijn moeder dat ooit heeft uitgelegd en hoe oud ik was. En ik vind 11 jong om daar met een mesje mee aan de gang te gaan. Veet kan ook maar is de huid daar niet te teer voor? Ladyshave misschien? Maar dat vind ik zeer doen op die plek. Iemand tips?
Wil ze het zelf ook? Als ze niet wil dat die haartjes zichtbaar zijn, maar niet wil ontharen, kan ze ook bv een zwemshortje dragen.
Ze wil ze zelf verstoppen. Met het omkleden voor de gym heeft ze hipsters. Wellicht goed idee voor bikini om dat als optie te houden.
Een ladyshave lijkt me de beste optie inderdaad, geloof ik… Ik zou overigens ‘gewoon’ voor de hipsters gaan op die leeftijd, geloof ik…
Ladyshave als mesjes (nog) geen doen zijn. Zou geen antharingscreme gebruiken in dat gebied, doe ik zelf ook niet. Waxen lijkt me ook nog wat te jong. Mocht je mesjes overwegen die venus vind ik t prettigst. Moeder heeft t hier nooit uitgelegd, dat moest ik zelf uitvogelen.
Ik zou het in eerste instantie een beetje wegknippen. Bikinibroek aan en zien wat er uitsteekt Hier droeg mijn oudste dochter op die leeftijd gewoon nog bikinibroekjes met pijpjes ( boxers).
Misschien alle producten benoemen zodat ze kan kiezen. Of idd een aangepast broekje zodat je het niet ziet. Zou haar daar wel mee helpen want het zal haar zeker onzeker maken.
Ladyshave lijkt me niet prettig. Ik zou zelf haar gewoon een ander model broekje laten dragen of met een mesje toch de randjes laten doen. Veel andere opties zijn er eigenlijk niet.
Bedankt voor alle reacties. Ik zal inderdaad alles wat kan met haar bespreken. Wellicht toch dit jaar een bikini short kopen voor haar. Vind het wel al snel gaan zo net deze leeftijd pas. Ik was heel laat overal mee.
Ik gebruik zelf altijd een ladyshave. Zag vroeger mesjes niet zitten en ben eigenlijk altijd een ladyshave blijven gebruiken omdat het gewoon werkt voor me. Maar heb geen problemen met dat het pijn doet of niet prettig is ofzo. Gewoon met de haren mee.
Dochter is begonnen met een ladyshave en toen ze jaar of 12 was wilde ze zelf overstappen op een mesje
Dochter heb ik de eerste keren geholpen met een mesje, daarna heeft ze het zelf gedaan. Ze was toen ook 11/net 12 volgens mij
Je kunt haar toch leren hoe het werkt met veilige mesjes en schuim onder de douche? De kans is natuurlijk groot dat er binnenkort ook haren onder de oksels komen of op de benen. En die kan ze ook niet bedekken. Dus haar ook leren hoe ze hiermee om moet gaan als kinderen haar uitlachen of kijken etc. Juist heel goed dat jij dit leert en haar hierbij helpt. Ik weet dat er ook ouders zijn die dit niet doen of zelfs onzin vinden waardoor een kind zelf maar wat doet of wordt uitgelachen etc.
Oksels begint ook net maar niet de moeite om daar iets mee te doen. Denk dat als ik haar met mesjes laat oefenen dat ze op dr benen kan beginnen .
Mijn dochter had toen ook al veel schaamhaar en sinds een half jaar ofzo scheert ze het. Gewoon met een mesje. Ik heb gevraagd of ze hulp wil, maar dat wil ze niet. Heb wel in het kort uitgelegd hoe ze het moet doen. Gaat prima volgens mij, ik hoor haar er niet over.