Veel energie

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by debq, Jan 4, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    M, in oktober 5 geworden, heeft altijd erg veel energie gehad. Ze heeft het vanaf de baby leeftijd al heerlijk gevonden om veel te bewegen. Vanaf haar vierde verjaardag sport ze redelijk veel (voor haar leeftijd). Ze zit op hockey en zwemles, een keer per maand paardrijden en heeft vanaf september 10 weken skiles gehad. Nog steeds had ze echt energie over, vond het lastig om stil te zitten, snel afgeleid, etc.
    Nu zijn we net terug van een wintersportvakantie waar ze minimaal 4 uur per dag heeft kunnen skiën en elke dag flink heeft gewandeld, door de bergen in de sneeuw dus extra pittig. Ik heb haar nog nooit zo blij gezien. Geen boze gefrustreerde ‘aanvallen’, heerlijk de rust kunnen nemen om te kleuren, etc. Je zag haar echt ontspannen. Nu zijn we weer 2 dagen thuis en beweegt ze weer veel minder ten opzichte van de vakantie. Je raad het al, de onrust is weer terug.

Wie heeft er tips om een meisje van 5 echt meer te kunnen laten bewegen, straks ook als het geen vakantie meer is? Natuurlijk speelt ze veel buiten en fietst ze zelf naar school.

2. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,328
    10,294
    113
    Trampoline. Hier is de beweeglijkheid iets minder na een dag school omdat het 5 lange dagen zijn.

We wandelen meer in het weekend om wat energie kwijt te kunnen. Bij minder beweging slaapt hij ook minder.

Vero0504 likes this.
  3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,617
    8,364
    113
    Female
    Wij zijn ook blij met de trampolines (1 buiten 1 binnen). Een springtouw zou misschien ook leuk zijn. Speelgoed voor op de knieën.

Maar behalve meer beweging is iets om minder te kunnen bewegen in bed misschien ook wel prettig. Een tunnel of een zwaardere deken.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,139
    8,870
    113
    Ipv of naast een trampoline misschien een airtrack? Als je de ruimte hebt, kan die ook binnen. Maar ja, moet ook bij je kind passen, het nodigt vooral uit tot turnachtige dingen natuurlijk.

Misschien dat lange wandelingen en steppen of skaten ook wel kan, zeker als het beter weer wordt?

Of een eigen pony en dan vaker rijden. :p

5. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Geen idee of je gebruik maakt van de BSO, maar hier heb je ook sport BSO's. En ook een BSO waarbij ze elke dag op pad gaan, wandelen, fietsen, zwemmen, hutten bouwen enz.

6. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Trampoline is een aantal maanden geleden stuk gegaan met een storm, maar het is een heel goed idee om een nieuwe aan te schaffen!

We hebben een ninja line, een duikelrek en bomen om in te klimmen in de tuin. Step en inlineskates hebben we idd ook. Vooral de step gebruikt ze veel.

In de tuin / wei naast ons staat een pony. Ik zou wel eens kunnen informeren of ze daar meer mee kan / mag doen (onder begeleiding natuurlijk).

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,173
    23,252
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Heel herkenbaar. Kind is soms niet moe te krijgen. Tegenwoordig springt ze veel op een skippybal en een skippykoe. Die heet Loe en is een paard. Maakt ze springparcours met rollen inpakpapier enzo. Er hangen ook letters in de zgn rijbak (deel woonkamer en de letters hangen op tv meubel en salontafel, dan kan ze dressuur doen.)

debq likes this.
  8. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Dat is idd echt iets voor haar. Jammer genoeg wonen we in een klein dorp met maar 1 BSO (en deze BSO vindt ze niet zo leuk, het is op school en ze blijven alleen op school / het schoolplein).

Jo79 likes this.
  9. julia80

julia80 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    4,611
    2,404
    113
    binnen, waar dan? leuk hoor.
    Ben de laatste tijd beetje bezig met het idee van binnen een soort van speelruimte (gymruimte). Niet dat dat nu zou kunnen in ons huis, maar wel het idee dat dat voor (onze) jongens en trouwens ook onze dochter wel eens heel leuk zou kunnen zijn om flink tekeer te gaan.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,139
    8,870
    113
    @debq: Vrijheidsdressuur of horse agility is natuurlijk ook super leuk en actief (het laatste is voor zo ver ik het weet een stuk actiever dan het eerste)! Als alternatief voor rijden.

debq likes this.
  11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,617
    8,364
    113
    Female
    Ze hebben deze https://www.decathlon.be/nl/p/trampoline-essential-100/_/R-p-147480?mc=8558559 op hun kamer staan. Hij neemt niet zo veel ruimte in beslag. De poten zijn eraf te schroeven als plat opbergen nodig is.

12. julia80

julia80 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    4,611
    2,404
    113
  13. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Dat zal ze super leuk vinden, jammer genoeg gaat het om de jongste van 5 en hier is ze nog iets te jong voor. Ze moet ook nog zeker een jaar wachten met de ‘normale’ wekelijkse paardrijlessen.

14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,965
    15,006
    113
    Springtouw, hoepel...ik zou willen dat ik een trampoline of gymspullen kwijt kon! Huis én tuin is hier echt te klein daarvoor.

Hier krijg je nog net een hinkelbaan kwijt in de tuin en dan heb je t ongeveer wel gehad.

Ik maak met schilderstape, bolletjes wol, kussens etc nog wel eens een indoor hindernisbaan. Misschien is dat wat? Gekookt ei op een lepel (pingpongbal werkt fijner voor jezelf) en dan van a naar b zien te komen, hittepitjes gooien door een doel, door dozen kruipen. T is wat schuiven en de woonkamer meubels ff voor een raar doel inzetten maar dan hoor je drie deuren verder ook wel t gekraai en gegiechel, dat is t wel weer waard.

Hebben wel een kunstgrasveld achter ons, maar de drainage daarvan is zo slecht dat t met vorst een slechte ijsbaan wordt en in t voor- en naseizoen een mosbaan. Kinderen in de buurt voetballen er geen eens meer omdat t spekglad is.

De mijne is ook zo'n kleine kerncentrale van energie.

Af en toe vraag ik me af waar ze dat vandaan haalt of waar wij t kwijt zijn geraakt, wil maar al te graag een portie overnemen! :roflmao:

Ik ging vroeger los op de atletiekbaan, hebben we heel wat jaartjes en sportschoenen versleten.

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,139
    8,870
    113
    Ik bedoel met de pony uit de wei naast jullie (al spelen daarbij meer dingen een rol natuurlijk), maar misschien is wandelen daarmee nu nog handiger. :)

debq likes this.

Share This Page