Zou iemand mij misschien even willen helpen met rekenen? 11 mei was de Laatste dag van mijn menstruatie, daarna ben heb ik nog een keer menstruatie gehad. Volgens mij ben ik nu overtijd? Heb normaal een gewone menstruatie (5dagen) Gr DaantjeD
Hoi Daantje, Je telt je cyclus vanaf de eerste dag van je menstruatie tot de dag van je volgende menstruatie. Dus stel dat je vandaag ongesteld wordt dan is dit je eerste dag van je cyclus en dan tel je dus tot en met de dag voor je volgende menstruatie. De duur van je menstruatie is niet van belang. Succes met tellen!
Wanneer was de eerste dag van je laatste menstruatie? En hoelang duurt gemiddeld je cyclus? Dan weet je of je overtijd bent of niet. Maar je moet het dan wel zo berekenen zoals ik uitgelegd heb in mn vorige berichtje.
Ik reken 28 dagen verder. Mijn laatste menstruatie datum durf ik niet met zekerheid te zeggen, wel dat het begin juni was. Ik houdt het namelijk niet bij omdat ik nergens op reken. Begin juli had ik wel het gevoel dat ik moest menstrueren( was namelijk niet thuis en had voor de zekerheid een ob in mijn broekzak gedaan) Ik zal nog een weekje afwachten, dan misschien een testje doen en het voortaan bijhouden.
Stel: Je hebt een nette cyclus van 30 dagen, 11 mei ongesteld geweest, daarna nog een keer maar je weet niet meer wanneer (met een cyclus van 30 dagen zou dat rond 10 juni geweest zijn) Dan had je afgelopen 10 juli ook ongeveer ongi moeten zijn en als dat niet zo is zou je nu dan 9 dagen overtijd zijn. MAAR het is dus maar de vraag of je cyclus 30 dagen is en dus of het verloop zo is zoals boven uitgelegd. En weet niet of je al getest hebt afgelopen week, maar dat zou je ongetwijfeld meer duidelijkheid kunnen opleveren. Succes ermee!
11 mei was de laaste dag, dit weet ik nog omdat ik bij een andere werkgever ben begonnen. Ik heb wel een normale cyclus, even uitgaande van jouw reactie onder het kopje Stel zal ik van de week een test doen.
Maar daantje heb je het nou over de laatste dag van je ongesteldheid of over de eerste dag van je ongesteldheid? Je komt nl wat onduidelijk op mij over. Je moet dus rekenen vanaf de eerste dag van je ongesteldheid (je telt alle dagen van je ongesteldheid dus mee in je cyclus) tot aan de laatste dag van je cyclus (is een dag voor de dag waarop je ongsteld wordt).
11 mei was inderdaad de laatste dag maar met het rekenen ben ik eerst 5 dagen terug gegaan. Dus 7 mei en dan gerekend. Daarna ben ik begin juni ongesteld geweest exacte datum weet ik niet. Ik houdt het nooit bij, meestal 2 dagen daarvoor heb ik last van druk op mijn hoofd en een weeig gevoel en denk dan "oh moet weer verschoning in mijn tas doen" Maar, ik zal nog we even de uitslag laten weten als ik va de week een test doe. Bedankt voor de antwoorden dames.
Spannend hoor! Toch loont het inderdaad de moeite om bij te houden wanneer je menstrueert en hoe lang je cyclus ongeveer is. Als je zwanger bent, wil de verloskundige dat ook graag weten. ('t Is geen ramp als je het niet weet, maar het is handiger tellen hoe lang je zwanger bent, wanneer je voor het eerst naar de vk moet en wanneer je uitgerekend bent.)
Vanmorgen tot 8.30 uitgeslapen, gelijk naar het toilet geweest en had ik een beetje bloedverlies. Anders dan normaal en nu ook helemaal weer weg/gestopt. Heb daarstraks wel een testje gedaan en deze was negatief (1 streepje)? Snap er niets van?
Hmm misschien goed om te kijken nu of de ongi doorzet en dan te onthouden wanneer dit was. Je moet beginnen met tellen op de dag dat je ongi goed rood doorzet: Dit is je eerste dag van je nieuwe cyclus. Dan kun je dus 30 dagen verder tellen en heb je je nieuwe NOD. Je kunt de calculator op deze site gebruiken om te zien wanneer je vruchtbare dagen zijn.. Negatief is inderdaad 1 streep: de controlestreep. Als je bloeding nu niet doorzet zou het een innestelingsbloeding kunnen zijn..maar dat is even afwachten. Succes!
Ik vind je uitleg maar onduidelijk maar als je in het gevolg zwanger wil worden moet je van elke maand gewoon je cyclus bijhouden dus, als je een menstruatiecyclus als mij hebt: dag 1 . 1ste menstruatie dag dag 5 . einde van de menstruatie dag 7/8/9 of 12 . ovulatie ( is bij mij een beetje onduidelijk ) dag 28 . één dag vóór dat je volgende menstruatie begint. Zo kun je dus bij houden hoe lang je cyclus is en wanneer je ovulatie is, en voor het vervolg is het misschien zowieso handig om het bij te houden om verwarring te voorkomen. Tenminste als je nu al niet zwanger bent Ik wens je succes met testen!