Nutriton en Rijstebloem met Difrax fles (kers)

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Marije Donato, 16 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marije Donato

Marije Donato Nieuw lid

16 nov 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste mamma's,
    Mijn zoontje van 4 maanden krijgt sinds 3 maanden 1 schep Nutriton door zijn melk en kan uitsluitend uit de Difrax met kers-speen drinken. Hij krijgt maat M omdat hij met 3 weken oud steeds in slaap viel na 50ml door de inspanning van het zuigen bij een S speen.
    Dus M-kersspeen, Difrax fles, 1 schep Nutriton en Forte voeding. Tot hier alles duidelijk.
    Omdat hij NIET doorslaapt en te veel flessen krijgt mag ik met rijsteboem beginnen. Dit gaat voor geen meter, ik ben nu 5 avonden aan het klooien.
    Mijn dochter van 2 jaar oud dronk hem destijds tot de bodem leeg alsof het de normaalste zaak van de wereld was dus ik was hier totaal niet op voorbereid.
    Ik heb nu van alles geprobeerd vind ik zelf: 2 scheppen rijstebloem met 1-2-3 speen op 2 en op 3, werkt niet, hij drinkt de helft van de fles leeg en wordt daarna dan na 2 uur weer wakker en na 3 uur weer zodat ik er alsnog 2 keer uit moet. Ik heb de brede Difrax geprobeerd met brede 1-2-3 speen op 2 en op 3, dan gaat hij lucht happen zo ook met de Avent pap speen daar wordt hij woedend om en gaat enorm boeren. en ook 1 schep rijstebloem in ijn normale kers-fles lukt ook niet.
    Ik lees hier en daar dat men ook gewoon de M speen gebruikt voor pap maar mijn zoontje krijgt nog niet eens 1,5 schepje nutriton door de M speen dus ik moet echt precies 1 schepje nutriton doen laat staan dat ie er ook nog pap door zou krijgen.

Is de L speen nog een optie of is dat hetzlefde als stand 3?
    Is hij er misschien gewoon nog niet klaar voor? Of heeft iemand nog andere technische trucjes voor mij????
    Ik zou het erg fijn vinden een s een nacht aan een stuk te kunnen slapen, dat is eigenlijk ook de reden geweest waarom ik voor de fles gekozen heb, mijn dochter kreeg de borst en heeft er zelfs met fles nog 1,5 jaar over gedaan om door te slapen, ik dacht dat ga ik anders doen! Maar helaas mag het nog niet zo zijn......

Hoor graag wie een tipje voor me heeft!

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.506
    113
    Vrouw
    #2 Damay77, 16 nov 2013
    Laatst bewerkt: 16 nov 2013
    Een echte papspeen gebruiken van difrax/kruidvat?en anders iets meer rijstebloem erdoor en het voeren met een lepeltje?
    Van zn gewone speen, het gaatje iets groter maken zodat de pap erdoor kan?

En houd er rekening mee dat niet elk kind zal doorslapen door rijstebloem. Mijn neefje en nichtje sliepen absoluut niet door met rijstebloem. Dat was gewoon doorbijten, tot ze met 1,5 door gingen slapen.

En hoe laat geef je zn laatste fles voor de nacht?

En heb je de rijstebloem ook opgebouwd? Veel kids moeten ook wennen aan de structuur. Ik moest beginnen met een halve schep en zo opbouwen. Ook omdat ze er krampen van kunnen krijgen.

3. Marije Donato

Marije Donato Nieuw lid

16 nov 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Damay,

Bedankt voor je reactie!
    Een echte papspeen heeft Difrax niet, heb ik net nog even gecheckt op de site van Dofrax. Maar de L speen wordt wel aangeduid als zijnde voor pap en dikke voeding, ik ga hem dus proberen. Van de 1-2-3 speen heb ik inderdaad hed gat groter gemaakt door de flessenborstel erdoorheen te raggen ;0)
    Maar heel fijn dat je tipt om het op te bouwen, dat heb ik namelijk niet gedaan, ik heb gewoon hupsakee 2 scheppen in zijn fles gedaan en hij is niet erg gezellig de afgelopen 4 dagen inderdaad, dacht dat het door zijn sprongetje kwam. Ik doe er vanavond even niks door. Dan morgenavond (rond 23uur krijgt hij zijn laatste fles) doe ik een half schepje.

En inderdaad mijn dochter sliep helaas ook niet door, maar mijn zoontje Fede slaapt normaal gezien door tot 5 uur, dus ik dacht met rijstebloem kan ik dat misschien net tot 7 uur rekken, dat zou heel mooi zijn.

Ik ga aan de slag met je tips!

4. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Hier gebruiken wij de 123 speen met rijstebloem.
    Gebruiken meteen stand 3 en soms merk je al dat er niks meer doorheen komt maar dan zuig ik even de 'rijstebloem' uit de opening omdat dat soms een beetje blijft plakken in het gaatje..
    Wij doen bij de laatste fles geen nutriton erbij maar wel rijstebloem omdat daar de pap ook dikker van wordt.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.506
    113
    Vrouw
    Ik had voor de difrax gewoon een papspeen van kruitvat eigen merk. Werkte super hoor. En stukken goedkoper dan de orginele spenen.

Maar hoe laat geef je de laatste fles voor de nacht? Kan je daar niet mee schuiven? Laatste fles iets later?
    Dat werkte super bij mn eerste. Die sliep tussen de 1 na laatste en de laatste fles. Ze liet er zo een paar uur tussen en dan gaf ik de laatste om een uur of 23.00 uur.
    Ze sliep hierdoor 2 maanden al door.

De 2e slaapt ook al vanaf 2 maanden door. Die krijgt om 21.00 de laatste en slaapt door tot een uur of 8. Maar ik denk dat ik in mn handjes mag knijpej als ik sommige hoor:)

6. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik gebruik de speen maat L van difrax met rijstebloem en nutriton. Maar eigenlijk gaat dat te snel, maar inderdaad met de M speen komt er na een paar minuten niks meer uit. Heb het zelf een keer geprobeerd om er een slok uit te krijgen.
    De 123speen was hier ook geen succes. Werkt ook voor geen meter bij ons zoontje.

Ik geef nu 5 schepjes van de nutrilon aan rijstebloempap en 1schepje nutriton op 180/6. Helaas is de fles in 5 min leeg, maar een kleinere speen werkt dus niet. Hoorde ook goede verhalen over speen van etos. Die moet ik een keer halen als ik daar in de buurt ben.

7. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hier krijgt D vanaf zn geboorte nutriton en heeft ook de kers speen van difrax.
    Bij zijn laatste fles doe ik er 3 eetlepels rijstebloem door heen en 1schepje nutriton zit er dan bij.
    Hij heeft de L speen en gaat super.
    Heel soms is het iets te dik maar doe ik iets meer water erbij.

Hier is het dus 3 eetlepels rijstebloem, 1 schepje nutriton en 6 scheppen nutrilon

succes iig elk kindje is weer anders

Deel Deze Pagina