Mijn 2 oudste zitten op een kleine school en ik help ook vaak mee op school en kan gelukkig de 2 jongste altijd meenemen. Mijn dochtertje van 2 mag dan mee in de klas van mijn dochtertje van 5 en mag dan ''mee doen'' en de baby blijft gewoon bij mij in de kinderwagen of draagdoek en dan kan ik gewoon doen wat ik moet doen. Ik vind het ideaal dat ze hier mee kunnen maar kan mij voorstellen dat op een echt grote school dit wel lastig kan zijn ivm de vele leerlingen.
Hier mag het wel maar toevallig vorige week ook gezien met de sint dat de moeder harder bezig was met haar eigen kind dan met het groepje wat zij moest begeleiden, ik doe het sowieso niet nu kan ik helaas niet helpen of ik moet oppas hebben voor de jongste zo niet dan is het nu jammer, als zij groter is kan het wel,
Hier mag het geloof ik wel gewoon. Of in ieder geval; ik doe het en meld hetvooraf aan de leerkracht. Met sinterklaas ging ik knutselen met wat moeders en een juf. De jongste heb ik toen in de klas bij de middelste gelaten, mocht van die juf en is super goed gegaan. Bij uitjes gaat de jongste ook mee. Ze zit op mijn rug en ik heb de handen vrij voor de kids. Bij drukke dingen breng ik haar weg hoor
Ik geef me dus nooit ergens voor op, omdat ik altijd met nog twee andere kids zit. Zag toevallig van de week dat een moeder haar 3-jarig dochtertje wel mee nam. Ik dacht oooh, mag dat.
Dit dus. Hierdoor kan ik vaak ook niet helpen op school. Op zich doen ze er hier niet echt moeilijk over, maar ik vind het zelf vervelend om mijn kleine mee te nemen. Als je een groepje onder je hoede krijgt en ook nog de aandacht op je kleine moet houden, is gewoon soms niet te doen.
Hier mag je je kind gewoon meenemen.... Ik heb het 2 keer gedaan, werkt totaal niet met mijn jongste. Maar ook als overblijf moeder mag je je jongste meenemen.
Och dat geklier... Hier krijgen we steeds brieven van school voor allerlei activiteiten waarvan je er dan 1 of 2 móét kiezen. Tja sorry ik ben alleenstaande moeder en ik studeer voltijd. En als ik al vrij ben dan heb ik sowieso mijn zoontje mee. Maar dat was volgens juf niet de bedoeling, nou dan kom ik toch lekker niet helpen... Staat een grote kerstboom met 'taken' in de hal, achter iedereens naam staat wat ingevuld dat diegenes ouders gaan doen, achter mijn dochters namen is het leeg. Nou ik lig er niet wakker van hoor, maar ik vind het walgelijk dat school je op die manier een soort schuldgevoel wil aanpraten
ik ben zelf leerkracht, en ik vind het vaak geen probleem. Er zijn soms activiteiten waar de kleintjes niet bij kunnen zijn, maar dan is dat van tevoren duidelijk. Twee weken geleden ging ik op school van mijn dochter helpen met mijn dochter van bijna 2. Zag er wel tegenop, maar het ging echt goed, kleine deed goed mee en zelfs voor haar lagen er dingen klaar
Hier is het geen enkel probleem. Als de jongste niet mee kan doen met datgene wat de schoolkinderen doen, dan staan er grote kisten met Duplo waarmee ze zichzelf heel goed kan vermaken. Als je een weglopertje hebt wordt dat inderdaad lastiger, maar dat kan iedere ouder toch prima zelf voor zijn/haar dreumes/peuter inschatten? Het verrast me dat er best veel scholen zijn waar de kleintjes zelfs op voorhand niet welkom zijn.
Zelf mail ik de klasseouder vaak even als er een vraagt komt, dat ik wel mee kan doen maar alleen als de jongste mee kan. En tot nu toe is dat geen probleem. Ik vind het alleen zelf niet altijd fijn, dus meld me niet altijd aan als het iets is waar ik hem echt niet bij kan gebruiken. Als ik ergens heen rijd, dan zorg ik voor oppas, anders neemt hij weer een plek in de auto in. Als ik geen oppas heb op zo'n moment, dan meld ik me niet aan.
Hier ging de jongste gewoon mee, super gezellig en nooit gezeur van de juffen. Hij draaide gewoon mee en de juffen waren allang blij dat er hulp moeders waren.
Ik vind het erg flauw van de juffen waarbij het niet mag. Ik fa gewoon niet voor al die dingen oppas regelen. Ze mogen blij zijn met elke hulp die er is lijkt mij. Hier doen ze niet moeilijk...vorig jaar was er iets waar niemand zich voor had opgegeven. Het leek mij erg leuk maar had zelf een oppaskindje hier en dat vond ik dan wel weer even te ver gaan. De meester sprak mij aan of ik aub wilde helpen omdat tie erg omhoog zat. Ik zei dus dat het niet kon omdat ik een oppaskindje had...zelfs dat maakte niet uit haha dus die is gezellig meegeweest
Hier mag het juist wel. Ik hou de boot nog een half jaartje af. Over een half jaar heb ik er twee in groep 1/2 zitten en dan ben ik van de partij. Maar oppas voor regelen doe ik in principe niet..!
en daarom kan ik dus praktisch nooit helpen.... Het is niet anders. Volgend jaar gaat de jongste naar school en dan help ik wel mee. Voorlopig zit ik in de oudercommissie van de peuterspeelzaal.
Hier verschilt het per activiteit. De meeste activiteiten met moeders worden vanuit de ouderraad georganiseerd en dan mogen jongere kinderen gewoon mee (die activiteiten organiseer ik zelf dus daar zorg ik wel voor ). Ook vergaderingen etc van de ouderraad gaat ze mee als het zo uitkomt. Ik ben ook overblijfmoeder en dan neem ik haar ook mee (mag ook, er zijn er meer met jongere kinderen), ze eet dan gewoon mee en speelt daarna buiten met de anderen. Mijn jongste gaat meestal wel mee, maar ik moet zeggen dat het soms ook wel lastig is, als ze zich gaat vervelen ofzo, met name bij een vergadering is het niet heel handig, maar het gaat wel. Oppas vraag ik alleen als ze echt niet meekan, bv op schoolreis.
Hier neem ik mijn jongste altijd mee (zit in de oudervereniging) en daar word nooit een probleem van gemaakt. Sterker nog als ik hem niet mee neem dan vinden ze het jammer dat hij er niet bij is. Hier op school nemen ze allemaal hun jongste kinderen mee. En nooit is er 1 vervelend en zien de leraren het ook niet als een extra last in de klas.