Ik doe heel weinig voor school. Ik heb het druk zat met mijn eigen leven en bovendien mag je hier geen jongere kinderen meenemen. Aangezien mijn jongste al 3 dagen per week naar de opvang gaat, ga ik niet nog extra oppas/opvang voor hem regelen, zodat ik in mijn weinige vrije tijd op school kan komen helpen. Ik help elk jaar aan het eind wel mee om de kleuterklas schoon te maken en materialen te wassen enzo, dat wel. En ik ben een keer mee geweest op een uitstapje naar een boerderij. Dat was het wel zo'n beetje, denk ik. Als de jongste op school zit, kan ik misschien wat meer helpen, omdat ik dan hoop wat tijd over te gaan houden. Bovendien hoef ik dan geen oppas meer te regelen, haha. Maar ik beloof niks, misschien wil ik die extra vrije tijd ook wel gebruiken om eens een uurtje voor mezelf te hebben.
Ik vind deze reactie niet helemaal eerlijk. Je hoeft me niet zo aan te vallen. Ik bedoel het niet verkeerd.. Edit; ik heb geprobeerd het te laten rusten, maar ik heb het idee dat ik mezelf toch moet verdedigen. Onze jongste is ook echt niet de makkelijkste. En ik kan ze ook heus niet altijd meenemen. Als ze op school bv een spelletjes middag hebben, dan zou ze ook alles op stelten zetten. Maar 9 van de 10 keer gaat het helpen bij een uitstapje voornamelijk om het vervoer. En dan kan een jonger kind gewoon mee lijkt me. Vorig jaar ging onze oudste naar een boerderij. Ik ben toen meegereden en heb me daar voor een groot deel beziggehouden met de jongste. Ik denk dat waar een wil is, ook een weg is.
Bedankt voor de reacties meiden. Ik heb wel eens geholpen, maar zou graag meer doen. Meer betrokken zijn met de klas. In de avond iets doen is inderdaad wel een optie. In de decembermaand met kerstvieringen in de avond moet denk ik wel lukken. Hier zijn er zelfs opa's en oma's die soms rijden, zag van de week op de lijst. Super dat ze dat over hebben voor hun kleinkind. Dan moet het mij toch ook wel lukken.
Nou, ik kreeg dus inderdaad ook het gevoel dat ik werd aangevallen. Helaas is het mijn jongste gewoon echt niet mogelijk en dat is heel vervelend, voor iedereen. Hier gaat het trouwens vrijwel nooit om vervoer, maar om spelletjes middagen en fluorspoelen en bij dat soort activiteiten. Het komt erg hard aan als iemand dan zegt dat het heus wel wil omdat ze het zelf ook doet, maar zo simpel is het gewoon niet altijd. Excuses als mijn reactie te hard was, ik moet toegeven dat het mij inderdaad momenteel vrij hoog zit de hele situatie.
Ik deed heel veel voor school, ik reed naar alle uitjes als ze wat deden, hielp met schoonmaken en begeleide ook veel dingen, Nu is de derde een draakje en moet echt oppas regelen voor haar wil ik school kunnen helpen, Nu help ik wel nog steeds in de avonduren met bijv schoonmaken en ik neem ook speelgoed mee naar huis om schoon te maken. Bij uitjes zal ik nu of twee kinderen mee moeten nemen of twee kinderen oppas voor regelen, zo af en toe wil ik best oppas regelen maar niet bij elk uitje, en twee kinderen mee nemen betekend ook minder kinderen die bij mij in de auto kunnen van school.
Als het niet kan, dan kan het niet. Ik werk ook 4 dagen. Mijn man ook onregelmatig, maar hij is vaak doordeweeks ook wel een paar dagen vrij. Als het uitkomt, dan helpen we wel. Gisteren heeft mijn man nog gereden. Hier worden ook wel eens dingen op zaterdag gedaan. Schoonmaken of pleinonderhoud. Dan kunnen we meestal wel. Bij de kleuters heb ik aan het eind van het schooljaar een krat met blokken mee naar huis genomen om thuis schoon te maken. Ik denk dat de meesten wel begrijpen, dat niet iedereen kan. Ik zou ook nooit van iemand verwachten, dat ze vrij zouden nemen om mee te kunnen helpen.
Nee en ik denk dat juist leraren het wel begrijpen als een ouder geen vrij kan krijgen, dat kunnen ze zelf immers ook niet. Denk dat het meestal andere ouders zijn die het niet begrijpen.
Ik werk niet, heb wel nog een kleine van 2. Dus eigenlijk kom ik ook nooit helpen omdat ik met de jongste zit en de handjes niet vrij... jammer dan hoor Vind het niet iets om je schuldig over te moeten voelen. Er zijn genoeg ouders die graag alle activiteiten helpen en wel vrije handen hebben.
Wat mij verbaast is hoe leuk ik het vind om te helpen. Van tevoren gruwelde ik ervan, eerlijk gezegd, en er zijn nog steeds dingen die niets voor mij zijn (met een hele groep het kerstfeest voorbereiden bijvoorbeeld), maar er zijn zoveel dingen te doen dat er volgens mij altijd wel iets bij je past. Ik neem het niemand kwalijk als hij/zij niet kan, maar ik zou mensen die er zonder het geprobeerd te hebben van uitgaan dat ze het niet leuk vinden toch vragen om het een keer te proberen, wie weet hoe geweldig jij (en je kind zeker!) het vindt.
Ik vind op school helpen niet leuk, maar doe het wel als ik kan. Ik ben klassenouder en vraag ook regelmatig andere ouders om hulp. De klas van mijn jongste is dramatisch, veel dingen gaan niet door omdat niemand kan helpen. Ik vind: als het niet gaat dan gaat het niet! Zeg ik ook altijd. Maar het is wel sneu als elke kleuterklas een boswandeling gaat makem behalve de klas van jouw kind. Het voelt heel dubbel Mijn jongste is trouwens ook een draak! Als ik vroeger ging helpen nam ik hem mee de buggy met een boekje ofzo. Hij is ook weleens op de psz gaan spelen (zelfde gebouw) zodat ik kon helpen op school. Was toevallig plek.
Met beide kinderen heb ik altijd mee geholpen op school. Van sint cadeaus in pakken tot het klaslokaal schoonmaken. Doe wat ik kan. Nu ben ik al een tijdje de ( luizenmoeder) 20 minuten werk en het is klaar. Koningsspelen mee geholpen. Vuilniszak mee naar huis om te wassen. Maar niet iedereen heeft die ( luxe) omdat ik die luxe wel heb bied ik mij daarom ook vaak wel juist aan omdat ik de luxe heb om te kunnen helpen. Alleen met uitstapjes ga ik niet mee vaak is dat met een auto en die heb ik niet.! Doe ook het liefst rondom werk wil niet speciaal de verantwoordelijkheid van een groepje omdat ik daar het persoon niet na bent vind ik persoonlijk.