Ymke is een spugertje, met nutriton gaat dit soms goed, soms spuugt ze heel veel. Als ze in haar bed spuugt en daar niet wakker van wordt ligt ze haar hoofd in een plasje spuug. Zo ook vanmorgen. Ze heeft aan beiden zijkanten heel iets pukkeltjes en de kant waar ze vanmorgen mee in de spuug lag is een beetje rood. Volgens mijn moeder komt dit omdat ze in de spuug lag. Kan ik hier iets op smeren zodat het sneller weg is?
Je kunt Purol zalf proberen. Deze smeer ik ook voor Quinty. In het begin had ze ook last van pukkeltjes op haar wangen. Met purol is deze binnen 2 dagen verdwenen. Nadelen zijn: De zalf is wel heel erg vettig en laat wat donkere vlekjes achter op het beddegoed als ie te dik opgesmeerd is (maar gaat er heel snel uit bij het wassen). Maar is erg goed.
bepanthen heb ik in huis, dus dat kan ik vast proberen. Als dat niets doet kan ik altijd nog purol proberen.
Bepanten gebruiken, jesper heeft het zelfde, maar dan onder zijn kinnetje en met bepanthen is het vaak binnen een dag weer weg.