Ons zoontje van bijna 2,5 klaagde vanochtend over hoofdpijn. Heeft hij tot nu toe nog nooit gedaan. Kunnen jullie kinderen al goed aangeven waar ze last van hebben? En wat doen jullie eraan? Ik kruip meestal gewoon in bed met hoofdpijn of wacht tot het over is maar vond ik voor hem dan ook weer een btj zielig om het ermee rond te laten lopen.
Ze zeggen dat kinderen niet kunnen aangeven waar ze pijn hebben. MAAAAAARRRRRRRRrrr! ik heb toch verschillende keren gemerkt dat mijn zoontje toch al vrij vroeg precies wist te zeggen waar hij pijn had. dus denk dat jij het best zelf kan beoordelen of dat het zo is. dan misschien een licht paracetamolletje geven en lekker rustig houden.
Nou daar geloof ik niks van, dat kinderen dat niet kunnen aangeven. Bij ons kan hij het echt wel heel goed! Bij oorontsteking wijst hij in zijn oor en zegt dat hij oorpijn heeft bijv. Of buikpijn bijv.
Is ie misschien verkouden? Kan dan ook een bijholte ontsteking zijn. Of misschien niet echt ontsteking maar wel drukkende pijn. Als ie regelmatig verstopte neus heeft misschien wat neusspray gebruiken? Of savonds voor het slapen gaan zijn borst en rug insmeren met luuf, is ook lekker voor de luchtwegen. En voor de rest idd gewoon paracetamolletje geven en rustig aan doen. Beterschap voor je kleine!
Mijn dokter zei trouwens wel dat kinderen als ze vage pijn ergens hebben vaak klagen over buikpijn. Dit is dan soms niet echt buikpijn maar kan ook een beginnende oorontsteking zijn bijvoorbeeld. Of veranderingen in de omgeving en spanningen kunnen leiden tot buikpijnklachten.
je vraag is of onze kinderen pijn goed kunnen aangeven? mijn zoontje sloeg zichzelf op zijn oor omdat hij oorontsteking had. vaak ging hij dan ook overgeven. wel knap dat je zoontje het zo goed kan aangeven. beterschap!
Mijn dochter zei laatst ook dat ze hoofdpijn had (ze is 25mnd) Ze was op dat moment erg verkouden. Bij de HA bleek ze een holteontsteking te hebben