Helpen rekenen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Travelgirl, 24 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Travelgirl

Travelgirl Actief lid

9 jun 2009
    108
    0
    0
    Noord-Holland
    Half mei ben ik gestopt met de pil. Ik werd toen gelijk ongesteld (dit was nog de onnatuurlijke ongesteldheid). 30 juni had ik mijn 1ste natuurlijke ongi (36ste dag, lange cyclus). Als ik nu weer een cyclus heb van 36 dagen word ik 4 aug ongesteld. Wanneer zou ik dan mijn ovulatie hebben (uitgaande van 36 dagen cyclus?). Moet ik 10 tot 14 dagen erbij optellen vanaf cyclus dag 1? Wij willen namelijk volgende maand voor het eerst voor het echie gaan! oja ik slik vanaf begin juni Etos zwanger worden.
    Grtzzzz

2. XxMiichelle

XxMiichelle Actief lid

7 jul 2009
    263
    0
    0
    NULL
    Eindhoven.
    Bereken je vruchtbare periode met onze vruchtbaarheidscalculator - Zwangerschapspagina
    En als je het zo wil uitrekenen, moet je 36 dagen -14 dagen doen. Dus op de 22ste dag heb jij je ovulatie als ik het goed heb.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    ja, je ovulatie is gemiddeld 14 dagen voor je verwachte menstruatie. Maarrrrr... je weet dat natuurlijk nooit precies. Je kan het pas berekenen als je weer ongesteld bent geworden. Na het stoppen van de pil was mijn cyclus een groot zooitje met cyclessen van 32-60 dagen.... geen peil op te trekken, ook wat betreft mijn ovulatie niet dus.

4. Travelgirl

Travelgirl Actief lid

9 jun 2009
    108
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat zou dus betekenen (nog steeds uitgaande van 36 dagen cyclus) dat ik op 25 aug mijn ovulatie heb.
    Hoeveel dagen ervoor is het dan het beste om te beginnen met klussen, bv op 21 aug, 23 en 25 aug. Of adviseer je al bv 6 dagen vóór je ovulatie te beginnen met klussen?
    Ik hoop trouwens écht dat mijn cyclus korter wordt...
    Ik kan natuurlijk ook ovulatietesten kopen, maar dat lijkt mij wel een gedoe zeg!

Deel Deze Pagina