ik vind dat het normaal is dat je elkaar helpt en mensen die minder te besteden hebben kun je niks van verwachten toen wij een paar jaar geleden verhuisd zijn zou iedereen helpen uiteindelijk was er 1 vriendin die bij ons een weekend is blijven slapen en vrijdag s`avonds is begonnen en op zondag laat is gestopt. Die had dan ook weinig te besteden en hebben we 50 euro gegeven omdat we dat konden missen. De rest heeft een uurtje of minder geholpen. Als je iedereen wil bedanken kun je ook een feestje ofzo geven thuis
Bij ons in de familie is dit gewoon vanzelfsprekend dat je dit voor een ander over hebt. Natuurlijk wordt er uitgebreid dankjewel gezegd en ik heb heus mijn ouders wel een keer een bloemetje of een flesje rum gegeven als bedankje. Maar ik doe het ook graag voor een ander, voor 'niks'. Zo help je elkaar toch gewoon? Ik zou me eerder ongemakkelijk voelen als ik daarvoor nog zo'n kadobon zou krijgen..
Wat een onzin...vrienden en familie zijn er hopelijk toch gratis voor je Je hebt ze eten gegeven en uitvoerig bedankt..idd een borrel als je echt iets wil doen ik heb vaak zat geholpen met verhuizingen en schilderen en er nooit iets voor terug verwacht behalve bedankt
Bon van 50 euro? Je schoonmoeder is knettergek!!!! Overigens ben ik het wel deels met je schoonmoeder eens. Ik zou iedereen een bedankkaartje doen en dan met een datum erin voor een borrel op korte termijn. Leuk voor iedereen en gezellig en hoeft ook niet veel te kosten. Die uitgestelde barbecues ben ik nooit zo'n voorstander van ,want dat wordt 9vd 10 x weer vergeten.
Wij geven mensen in zo'n geval een kratje bier/bloemetje/bonbons/fles drank ofzo als bedankje, maar geld of cadeaubonnen heb ik nooit gegeven, al helemaal niet voor zo'n bedrag. Andersom krijg ik vaak ook net zoiets als ik bij iemand help met verhuizen of klussen en ik verwacht daar ook echt geen geld voor.
Als je iedereen die heeft geholpen een cadeaubon van 50 euro gaat geven, had je net zo goed een verhuisbedrijf in kunnen huren Je familie en vrienden zijn er om je te helpen. Volgende keer gaan zij verhuizen en help jij hen. Je hebt al wat te eten voor ze gemaakt, je hebt ze bedankt.. meer is toch niet nodig, ik zou niet meer verwachten als ik jullie geholpen had
Ik zou iedereen een kaartje sturen en uitnodigen voor een gedank etentje/borrel. Zelf zorg ik altijd voor een etentje op de dag van verhuizing zodat iedereen met een volle buik naar huis kan en ik vind het wel wat hebben. Plastic bordjes bakken met Chinees enzo. Maar ik ben van mening dat je elkaar als familie of vrienden helpt dit gedaan moet worden omdat ze willen helpen niet omdat ze wat willen "verdienen". Maar ik snap je wel hoor, de verwachtingen van anderen zijn soms anders dan je zou denken.
Nou hier krijgen ze echt geen p.p 50 euro ofzo. Of schoonouders moeten zelf aan iedereen betalen! Wij doen het hier gewoon als vrienden onder elkaar, ook met klussen. Zo sta je bij de een met zijn allen en zo bij de ander. Is gezellig leuk en dankbaar toch? Wij hebbe ngewoon toen met een verjaardag een extra borreltje gegeven voor de verhuizers! Prima Niet moeilijk doen! ik verklaar je sm een beetje gek....
je schoonmoeder is gek! Toen wij gingen verhuizen heb ik de mensen die geholpen hebben ook hartelijk bedankt en thats it, geen cadeautje of net wat Ik denk ook echt niet dat ze dat zouden verwachten hoor, je familie help je toch gewoon met dingen als verhuizing. Als een ander gaat verhuizen en ze vragen mijn hulp kom ik ook helpen en dan zou ik het eerder vreemd dan normaal vinden om daarna een cadeau te krijgen
Is ze gek geworden! 50..pfff ik zou mij opgelaten voelen als ik dat zou krijgen, in deze tijden is het juist fijn als je elkaar zo kunt helpen. Nu zijn jullie geholpen en de volgende keer kan je iemand anders helpen. Rare ideeen van je schoonmoeder..
Oh'ja een kaartje sturen is wel heel attent en daar geef je wel een blijk van waardering mee! Kleine moeite... maar een groot gebaar!
nee wat een onzin, vrienden helpen elkaar, volgende keer als jij kan helpen dan doe je dat toch ook en idd je hebt goed voor ze gezorgd qua eten en drinken (dat is erg netjes) je kan ze misschien een leuk kaartje sturen met een uitnodiging voor een borrel / avondje ofzo maar vind dat meer extra en niet perse nodig hoor, Man 50 euro hahaha echt absurd veel!!
Wat?! Belachelijk zeg!!!! Tijdens het verhuizen een broodje en wat drinken vind ik normaal maar meer echt niet! Zelfs geen borrel of kaartje achteraf, je hebt toch al dank je wel gezegt? Nou prima zo! Met vriendschappen en familie is het normaal om elkaar te helpen zonder elkaar te betalen. De volgende keer helpen jullie weer een ander en zo is het geven en nemen.
hoihoi vrienden doen het voor elkaar, ik heb wel 1 stel vrienden apart uitgenodigd om te eten, hij heeft alle muren gedaan van ons cascohuis. verder heb ik goed voor ze gezorgd, eten drinken biertje.... wij helpen ook andere weer terug dus is wederzijds!
Wij zijn begin juli verhuisd. Er hebben een hoop mensen sowieso al geholpen met klussen en op de verhuisdag zelf hadden we echt een hoop hulp. Wij zitten ook niet echt geweldig breed kwa financiën, maar wij hebben iedereen zeker wel 100x bedankt. En we willen nog een soort borrel gaan geven voor iedereen + aanhang die geholpen heeft. Alleen doordat iedereen apart op vakantie ging toen en we nu alweer richting de feestdagen gaan schiet het er nog bij in. Maar mijn moeder zegt: wat in t vat zit, verzuurt niet. Dus wij doen het denk ik richting het voorjaar incl bbq ofzo.
ja dag hoe is het ? idd wat de meiden hier boven al zeggen organiseer een tapas avondje bij jullie thuis gewoon een tafel helemaal vol zetten met lekkere dingetjes denk dat de meesten dat meer waarderen dan een bon ik zou hem in iedergeval niet aannemen
dat wij verhuisd zijn hebben we de mensen die hebben geholpen bedankt door ze uit te nodigen bij ons te komen eten. bij de ene hebben we gecourmet en met de anderen hebben we chinees gehaald en lekker een borreltje gedaan....het gaat uiteindelijk om het gebaar en dat je laat zien dat je dankbaar bent....daar hoef je echt niet zoveel geld tegenaan te gooien om het te laten zien!
Wij hebben iedereen 'gewoon' bedankt, en hebben ze later nog eens uitgenodigd voor een BBQ. En daar bleef het bij.
ik zou geeneens een bon aannemen als ik iemand heb gehokpen met verhuizen/ klussen.... Ik zou lekker een kaartje sturen en een borreltje ofzo doen, maar dat laatste hoeft nog niet eens. Het is toch een vriendendienst? De volgende keer help je hun weer ergens mee en klaar!
Pfff wat raar van je sm! Wij helpen weleens met verhuizen en mensen helpen ons met verhuizen, maar behalve het avondeten die dag en 100x bedanken doen we ook nooit iets hoor! 50 euro pp wat een bedrag!