Hai dames, Even jullie reactie nodig hoor. Ben nu zo onzeker. Mijn dochtertje is een moeilijke slaper. 's-nachts slaapt ze wel door, maar huilt een keer of 10 om haar speentje en overdag doet ze meestal hazeslaapjes van 1 uurtje. De afgelopen week was ze heel moe, dus sliep ze heel veel maar kwam wel gewoon voor haar voedingen. Vanmorgen legde ik haar rond 9 uur weer terug in bed omdat ze moe was. Ze zou dan tussen 10.30 en 11.00 weer een voeding moeten. Ben zelf ook even gaan liggen, omdat ik nogal moe was (ze slaapt aan mijn voeteneind). Tot mijn grote schrik werd ik om 13.00 wakker en zij sliep nog! Tussendoor was ik een aantal x wakker geweest, maar toen sliep ze ook! Ik schrok me kapot. Is dit een teken dat er iets met haar aan de hand is, of hebben meer mensen dit wel eens gehad? Ben beetje bezorgd. Natuurlijk meteen een fles gegeven en die dronk ze gewoon leeg alsof er niks was gebeurd! Heel vaag!
Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor. Waarschijnlijk was ze gewoon moe Als ze honger had gehad was ze wel wakker geworden toch? Wij hebben een meisje wat (tot nu toe) goed en veel slaapt. We moesten haar bijvoorbeeld op een gegeven moment echt wakker maken voor de laatste fles (om 24:00 uur), dat hebben we een avond niet gedaan en dat ging goed, en toen kon die fles gewoon wegblijven (hebben we wat meer gegeven in de andere flessen). Ik denk dat kindjes zelf hun ritme heel goed kunnen aangeven en in het begin was ik ook bang dat ze te veel sliep en te weinig at. Maar ik bedacht me toen dat ze echt wel wakker wordt als ze honger heeft. Je kunt wel een bepaald ritme proberen aan te houden maar soms wil je kindje het net even anders Ik zit nu heel erg met het middagslaapje te stoeien bijvoorbeeld. Onze dochter gaat deze steeds meer vervroegen omdat ze 's ochtends wil spelen en niet slapen, waardoor ze toch echt om 11:00 uur haast spelend in slaap valt. Haar dan naar bed brengen is ook niet echt handig als ze nog moet eten om 12:00 uur, maar daar goochel ik dan wel weer om heen Maar als je je zorgen maakt bel je toch het cb? Beter even gerustgesteld worden dan je zorgen maken
Ik heb dat ook weleens gehad, mijn zoontje sliep overdag ook altijd heel slecht, en een aantal keer is het gebeurd dat hij dan plots bijna non stop sliep een hele dag, en uiteraard kon ik dan weer niet ontspannen omdat ik dan weer ongerust was. Maar goed, hier was er dus niks aan de hand, blijkbaar gewoon een groeispurt o.i.d Maar als je je toch zorgen maakt kan je altijd het consultatiebureau bellen of de huisarts, toch? Kan nooit kwaad.
hier ook een slechte slaper, die soms zomaar een inhaaldagje houdt en dan rustig 3,5uur slaapt aan een stuk, ongeacht welke tijd t is. volgens onze KA was dit normaal en kwam t vaker voor.
hoi hier is ze dikke 3 maand oud, nooit echt willen slapen in de dag niet in bed en niet in park. snachts sliep ze al effe door. nu slaapt ze door de dag wel, als ik haar laat doen 3 keer 2 uur in bed , maar nu slaaptz e snachts dus niet meer vanaf 1 uur jengelt ze elk uur dan geef ik haar tut. maar ja zo slaap ik dus niets snachts en moet wel binnekort terug voltijds gaan werken nu is ze na de fles van 10 uur niet mogen gaan slapen van me dus jengle zeuren, van 12 tot 13 heb ik ze dan wel te slapen gelegd, toen ik om 13 u ging kijken lag ze gewoon wakker in bed. nu is ze terug aan het zeuren(14u), maar ik kan haar toch weer niet in bed gaan leggen. ik heb bang dat ze dag en nacht aan het draaien is. heeft er iemand tups???? hoe ik ervoor kan zorgen dat ze snachts terug slaapt, maar door de dag dus niet zeurt van vermoeidheid. is nu al een 9 d zo bezig dat ze dus snachts amper slaapt. opz ich is ze rustig als ik haar tut geef , hoor ik haar een uur later pas terug, maar ja zo slaap ik niks. dus zit met berstende hoofdpijn. gr
Nee hoor, je hoeft je echt geen zorgen te maken.. Ik heb een keertje gehad, toen was mijn dochter 5 maanden, dat ze morgens om 9.00 naar bed ging.. en pas om 14.30 wakker werd. Ik kan niet echt zeggen dat ik ongerust was! Vond het juist fijn dat ze zo lekker lag te slapen, daar groeien ze van toch ? Mijn dochtertje gaat iedere dag om 9.00 uur en om 13.00 naar bed en slaapt dan meestal 1.5 tot 2.5 uur!