Hoi hoi dames, Mijn vriend en ik weten sinds vorig weekend dat we een meisje krijgen en we hadden al een meisjesnaam bedacht dus die gaat het ook worden. Nu willen we de kleine ook een 2e naam geven...maar ik vraag me af of hetgeen wij willen wel "normaal"is normaal is de 2e naam iets van Elisabeth of Maria of iets in die trant, maar nu had mijn vriend het idee om de voornaam van mijn moeder te gebruiken en die is redelijk kort en "modern" is dit niet raar? Denk ik nu mischien gewoon te ouderwets? gr Bla
Ja soms denk ik teveel na over wat anderen er van vinden ben stiekem ook een beetje bang dat de andere oma('s) het niet zo leuk zullen vinden...wil niemand voor t hoofd stoten
Dat is juist leuk! Hebben wij ook gedaan, de 1e dochter als 2e naam Sophie (oma) en de 2e dochter als 2e naam Joanne (andere oma en de beide opa's heten Jan). We krijgen heel veel leuke reacties.
Mijn dochter is vernoemd naar mijn schoonmoeder Katharine, daar hebben we Kate van gemaakt en mijn schoonvader bernard, daar hebben we bernice van gemaakt.
Een combi van de naam van mijn moeder en die van mijn schoonmoeder zal niet veel worden denk ik ... Ik moet er nog eens goed over nadenken...t klinkt wel echt heel leuk nl 8)
wij hebben alles 3 de meiden vernoemt alleen de 1ste naam is zelf bedacht. phoebe is vernoemt naar mijn moeder marie josephine. angelina vernoemt naar mijn oma marguèrite en april naar de biologische moeder van me vriend myong maar daar hebben we weer een naam tussen geplakt omdat ze anders de zelfde intialen zou hebben als angelina dus is het april jade myong geworden
Ja leuk juist. Ik heb ook al zitten nadenken over namencombi's en ik zou de voornaam van mijn vriends oma kiezen. Dat is Rozalia (ze was Poolse) en ik zou daar Roza van maken. Ook vrij kort, maar ik vind het zelf wel heel mooi.