10 keer per nacht er uit!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Haazz, 27 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haazz

Haazz Actief lid

26 mrt 2013
    184
    0
    0
    Goedemorgen!

Mijn dochtertje van bijna 4,5 maand heeft tot twee weken terug prima geslapen. Nog wel een nachtvoeding, maar het is een kleintje.
    Maar ineens, wordt ze een aantal keer per nacht, soms wel elk uur wakker. Ze ligt dan te kreunen en te piepen(dat doet ze vaak als ze het allemaal niet zo leuk vindt), we geven dan haar speentje en dan slaapt ze door. Wij natuurlijk niet, en als het elk uur voorkomt, zoals vannacht, halen we ons remslaapje niet eens!

Ze krijgt een speentje om in de slapen, een fles en een papje om 19:00 uur en dan 's nachts nog een flesje. Om 23 uur de fles geven werkt ook niet, want sinds we dat zijn gaan proberen is dit eigenlijk een beetje.

En hebben meer mensen hier last van?
    Is het een fase? Ligt het aan het speentje? moet ik dat af gaan leren en hoe dan?
    2 of 3 keer eruit s nachts vind ik geen probleem, maar nu worden papa en mama wel heel moe...

Tips zijn meer dan welkom!

2. AlwaysHappy

AlwaysHappy Niet meer actief

Misschien zit ze in de sprong..
    Ik weet nog dat het hier toen ook drama was !
    Gaat vanzelf weer over

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Is het sinds ze pap krijgt? (Of kom je uit belgie en bedoel je melk met 'papje'?)

Pap kan er namelijk voor zorgen dat ze juist onrustiger slapen en dan zou ik dat eerst eens weglaten.
    Als je bent begonnen met bijvoeding zou ik eens kijken wat er gebeurd als je daarmee stopt.

4. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    misschien tandjes?
    En als het puur is om een speentje er in te duwen, misschien naast je zetten zodat je je bed niet uithoeft? Kun je het half slapend doen en worden jullie er misschien niet allebei wakker van.

5. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik zou inderdaad ook eens proberen het papje een paar avonden weg te laten en alleen een fles te geven.

6. Haazz

Haazz Actief lid

26 mrt 2013
    184
    0
    0
    We geven haar op aanraden van het cb juist ook een papje met lepeltje om dr langer te laten doorslapen. Dit zijn we dus gestart na een paar nachten spoken. Helpt dus niet, gaat er overigens wel heel smakelijk in. We gaan daar nog eventjes een paar dagen mee door, misschien helpt het uiteindelijk wel...

Ik ben bang dat ze zelf niet makkelijk in slaap kan komen zonder speentje. Of dat ze misschien lichter slaapt om het een of het ander.
    Als ze dr speentje nou zelf kon pakken :)

7. Janna

Janna Fanatiek lid

Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar wat averlhach zegt klopt wel hoor! Sommige kindjes gaan inderdaad langer doorslapen na pap, omdat ze dan geen honger krijgen. Maar sommige kindjes krijgen juist last van hun darmpjes, waardoor ze steeds wakker worden en juist minder goed slapen. Dat komt doordat hun darmpjes nog niet zo goed tegen de zwaardere voeding kunnen. Daarom wordt vaak ook wel geadviseerd om, wanneer je start met bijvoeden, een moment overdag te kiezen en niet vlak voor de nacht.

Wij hebben hier ook wel een periode gehad dat ons meisje 's nachts regelmatig haar speentje kwijt was. Voordeel was wel dat we er dan maar heel even wakker van waren: bed uit (ml of ik), speen in haar mond en bed weer in. Vaak werden we daar niet eens allebei wakker van, maar alsnog was het natuurlijk wel vermoeiend.

Edit: Deed ze dit ook al voordat je met het papje begon?

8. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Daar lag voor ons indertijd wel de oplossing. Op die leeftijd sliep ze nog wel bij ons op de kamer, dus dan was het even in het wiegje zoeken, speen erin en weer doorslapen.

Overigens was het daarna niet over. Als ze zelf het speentje kunnen pakken, gaan ze er ook wat "ruiger" mee om en vliegt er regelmatig een speentje uit het bed. Kun je lekker onder het bed gaan zoeken naar een speentje. Ok, gebeurt geen 10 keer per nacht, maar dan ben je wel echt wakker.

9. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ivan heeft ook wel eens dat hij onrustig is in zijn bedje, we kunnen er de klop op zetten dat het dan gebeurd om 4:30 uur :D. Om heel erg eerlijk te zijn laten wij hem gewoon liggen. Ik ga kijken of hij niet tegen de spijlen ligt, is dit niet het geval kruip ik mijn bed weer in.

Hij jengelt, is stil, hij jengelt, is stil.. zo gaat het 30 min door zo'n beetje.

Hopelijk vinden jullie de oplossing :)!!

10. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Oorontsteking? Dat is het hier altijd als ze zo vaak wakker worden :(

11. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier ook rond de 4 maanden problemen met slapen. (sprong)
    Kan inderdaad zijn omdat je bijvoeding gestart bent en ze last heeft van haar darmen. Maar in principe zouden de darmen daar met een weekje wel aan gewend moeten zijn. (maar duurde bij mijn dochter ook langer hoor)

Vermoedelijk is het gewoon een combi van factoren. Sprong, vaste voeding en weet ik veel wat.

Succes.

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zou eerst eens dat advies van het cb laten voor wat het is.
    Het ene kindje slaapt er beter op, de volgende slaapt als normaal en de ander slaapt er veel slechter op.

De meeste volwassene kunnen niet met volle maag slapen, maar als we het cb moeten geloven horen kindjes dit wel te doen.

Daarnaast kan het zijn dat ze op de bijvoeding (dat is pap ook nl) reageert. Ik zeg stop nu voor een paar dagen en kijk eens wat er dan gebeurd. Pap is ook niet echt nodig voor kindjes ;)

13. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Door pap kunnen kindjes onrustig worden.
    Als je bijvoeding geeft kan je misschien daar even mee stoppen.

14. Haazz

Haazz Actief lid

26 mrt 2013
    184
    0
    0
    Superlief al die reacties!

Alleen, we zijn echt pas net met de pap begonnen. Dat wakker worden's nachts was al eerder aan de gang. Stel, we gaan er van uit dat dat papje helemaal niet gegeven werd. Dus zegmaar de situatie van een week geleden. Welk advies zouden jullie me dan geven?

Overigens vind ik het geen probleem om met het papje te stoppen. Het was een advies, en als het niet werkt (wat tot nu toe het geval is), stop ik er inderdaad net zo lief mee. Het is nou niet dat er voedingsstoffen in zitten...

Dus, baby wordt 435 keer per nacht wakker, en met een speentje slaapt ze weer vrolijk een uurtje verder. Liever zouden we zien dat ze s nachts toch iets meer uurtjes achter elkaar pakt. Is een baby'tje ook wel bij gebaat denk ik. Ze heeft wel doorgeslapen ( zelfs van 23 uur tot 7 uur (mooi was die tijd) :)

15. Haazz

Haazz Actief lid

26 mrt 2013
    184
    0
    0
    Begrijp me niet verkeerd hoor, is het een sprongetje of een fase, daar zullen we dan mee moeten leven. Maar misschien heeft iemand dit ook meegemaakt en heel vernuftig opgelost.

16. adi

adi Niet meer actief

Werkt het als je haar nog een nachtvoeding geeft? De 4mnd sprong bevat hele heftige regeldagen.
    Anders zou ik haar naast me leggen, waarschijnlijk slaapt ze dan een stuk rustiger.

Daarnaast denk ik ook aan oortjes. Even langs de ha en laten checken op een mogelijke oorontsteking.

17. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Zal ze door het naast je neer leggen juist niet onrustiger slapen omdat jij in de slaap ook geluid maakt door het draaien etc.

18. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Dat was hier niet het geval.. Hij sliep juist heerlijk. En wij dus ook;)

19. Dinges1012

2 mrt 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Misschien gewoon een nachtvoeding geven? En lekker bij je leggen...

20. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dan zou ik, zoals anderen zeggen, eens kijken wat er gebeurd als je gewoon weer een nachtvoeding geeft.

Deel Deze Pagina