Persona en borstvoeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by appeltje, Dec 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik wil met Persona starten als anticonceptie. Ik wil namelijk geen hormonen, maar ook geen spiraal, want wij willen in 2009 wel weer voor een kindje gaan. Daarom vinden we de 'maar' 94% betrouwbaarheid geen probleem.

Het is alleen zo dat ik nog borstvoeding geef aan mijn 14-maanden oude zoon. Dat kán je cyclus beïnvloeden weet ik, maar ik ben nu 3 maanden weer heel regelmatig ongesteld en ben de bv ook niet aan het opvoeren (eerder stabiel of mijn zoontje moet ongemerkt het aantal ml's verminderen). Volgens de infolijn van Persona spoort de computer het lh-hormoon op, dus eigenlijk zijn het een ovulatietesten die worden geïnterpreteerd door een computertje. Dat lh-hormoon kan volgens de infolijn worden beïnvloed door schommelingen van het hormoon prolactine. Ik begreep dat dit hormoon vooral in het begin van de borstvoedingsperiode een belangrijke rol speelt. Daarna nemen je borsten die functie over begreep ik uit de verschillende bv-literatuur. Klopt dit?

En is het - ondanks een weer regelmatige cyclus en maar 2 a 3 voedingen per dag - te verwachten dat het prolactineniveau nog veel schommelt?

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Appeltje,

Ik ben niet bekend met dit methode en dus ook niet met de gevolgen op de BV, ik zal navraag doen en zodra ik daar antwoord op heb laat ik het weten.

Groet en fijne dagen

Ilse

Share This Page