Ontslag en opzegtermijn vraagje.

Discussie in 'De lounge' gestart door Veraenroy, 14 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Mijn mannetje heeft ontslag genomen bij zijn huidige werkgever, en hij heeft een maand opzegtermijn.
    Geld die maand vanaf nu of vanaf de volgende maand pas?
    Dus mag hij ontslag nemen per 14 november, of pas per 30 november?
    Hij heeft ook nog 2 weken vakantie over, mag hij deze van zijn uitwerkperiode aftrekken?

Hij moet morgen nl zijn contract tekenen bij zijn nieuwe werkgever, en hij moet daar een startdatum doorgeven.

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    meestal staat er in je contract: maand opzegtermijn geldende per einde van de maand oid.
    Vrije dagen opnemen moet altijd iom werkgever

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Meestal is het zo dat als hij nu ontslag heeft genomen, hij per 1 december kan beginnen bij de nieuwe werkgever. Vakantiedagen gaat in overleg met de huidige werkgever.

4. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Thanx meiden, hij belt me net, en heeft mijn zijn baas afgesproken dat hij per 1 dec stopt, omdat ook nog een collega op vakantie gaat, en hij hun dan niet wil laten vallen. (ze zijn maar met z'n 3 en)

Hier mag een slotje op ;)

5. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Het is inderdaad eigenlijk altijd zo dat je ontslag ingaat per de eerste van de volgende maand, dus dan zou hij per 1 december bij zijn nieuwe werkgever kunnen starten. En vrije dagen opnemen gaat in overleg met de huidige werkgever, maar daar doen ze vaak niet moeilijk over, als je die opneemt in je laatste werkperiode. Tenzij ze nog niemand anders hebben of iemand hebben aangenomen die ingewerkt moet worden, dan willen ze nog weleens vragen of je gewoon wilt doorwerken!

Deel Deze Pagina