Hallo, ik weet niet of hier al eerder vragen over zijn gesteld. Excuses. Ik had geen tijd om het hele forum door te spitten haha. Mijn vraag was of er vrouwen ervaring hebben met de Implanon. Ik laat er de aankomende menstruatie eentje zetten en ik ben wel benieuwd. Ik had tijdens de mirena spiraal geen bijwerkingen, dus de HA verwachtte ook niet dat ik dat met de Implanon zou hebben. Misschien alleen vaker bloedingen, maar dat moet dan maar. Voor de pijn ben ik ook niet bang, heb al zoveel onderzoeken gehad dat ik wel wat kan hebben, maar ik vraag me wel af of het lang duurt. Of sta je binnen 10 minuten weer buiten? Vertel al jullie ervaringen Ik ben benieuwd!
Oja, het is niet nodig om me van het idee af te praten. Ik heb hem al in huis en ik laat hem ook zetten. Ik heb qua anticonceptie namelijk niet veel andere opties.
De eerste keer, drie jaar met de volle tevredenheid een implanon gehad. De tweede keer was een drama, veel buikpijn, veel tussendoorse bloedingen tot het moment dat ik een stopwerk had en drie menstruatieweken. Na tien maanden wilde ik hem eruit laten halen en toen zat ie vergroeid, dus moest eruit gesneden worden. Ze konden hem niet vinden, dus "operatief" verwijderd. Lelijk litteken aan over gehouden. Dus ja 50/50! )
Ik heb de Implanon sinds november en ik ben er erg tevreden over. Ik heb minder last van menstruatiepijn en de bloedingen zijn minimaal. Wel is het bij mij in het begin erg onregelmatig geweest. Ik vind het vooral erg fijn dat ik nu nergens aan hoef te denken, de pil vergat ik nog wel eens. Alleen het laten zetten voelt even gemeen ook al is die plek verdoofd.
Ik had er 1... Zetten is zo gedaan. Eruit halen was een ander verhaal. Hij was een beetje gaan zwerven dus de dokter kon er niet goed bij.maar gelukkig zat hij nog wel in mijn bovenarm. Die dingen zijn na een tijd lastig te verwijderen. En ik had hem pas 2 maanden. Bij mij werd hij er ook uitgesneden. Ook een lelijk litteken... Ik vond het vreselijk. Ik voelde me niet goed door de hormonen. Ik had ook geen andere anticonceptie opties maar heb hem evengoed laten verwijderen. Ik heb nu geen anticonceptie. Succes!
Ik heb hem nu sinds november 2012 en hij bevalt me super! Enige nadeel is dat ik na het zetten ongeveer een half jaar aan 1 stuk ongesteld ben geweest. Maar dat stopte opeens, en ik ben nooit meer ongesteld geweest! Hij doet wat hij moet doen, ik raak niet zwanger en voor de rest merk ik eigenlijk niet dat hij er zit. Ik ben tevreden dus Het laten zetten heb ik niks van gevoeld, het word verdoofd, dus ik voel niks
Ik vond het een rotding. Ten eerste wist de huisarts niet hoe hij hem moest zetten en heeft hij hem zonder verdoving veel te diep geplaatst. Toen ben ik maandenlang ongesteld geweest, maanden niet, dan weer maandenlang wel etc. Ook had ik erg last van stemmingswisselingen en een laag libido, maar dat heb ik bij de pil ook. Het verwijderen was ook geen feest, moest naar het ziekenhuis voor een echo van mijn arm en toen is hij door een chirurg verwijderd. Erg veel last van gehad en het is nog steeds een lelijke plek. Succes zou ik zeggen
Hoe is het zetten gegaan? Ik moet em dinsdag ophalen en dan van de week laten zetten. Heb je em vergoed gekregen door de verzekering?