Ik word helemaal gek!zie net zo een muis weg glippen de keuken in!was bijna klaar met me eten durf het al niet meer af te maken zo erg!! Ik woon 4 hoog en liep altijd met blote voeten heb me sokken en schoenen aan hoor nu! Me dochter is ff weg met oma komt zo terug gelukkig maar oma gaat echt niet na huis.. Morgen maar gif of iets halen heb ik nou niet veel aan Wie is er ook doodsbang voor muizen?heb me ma gebelt dat ze snel moest komen lachte me zo uit!
Ja ik ben ook doodsbang voor muizen, je mag mij in een huis vol spinnen mieren vliegjes zetten maar muizen, kakkerlakken en ratten zijn uit den boze!!! Ik heb een benedenhuis met een grote tuin dus als ik de deuren opendoe komt er ook wel eens een muis binnen....die ik dan jammer genoeg tref als ik alleen thuis ben...geloof mij ik ga de deur uit maakt niet uit hoelaat het is. Zo stond ik toen een keer in de tuin met de deur dicht en mobiel gepakt om mijn man te bellen...hij zegt je laat jezelf verjagen uit je eigen huis....zat dat stomme beest mij nog aan te kijken ook hoor met zijn kraaloogjes...:x Manlief kwam thuis en heeft hem zachthandig ahum naar buiten geslingerd hij was wel dood sorry muis maar jij kan niet meer terugkomen.... Als jij ze in een flat hebt zitten heb je wel grote kans dat er meerdere zijn...niet zo zeer in je huis maar misschien bij buren of trappenhuis dat soort zaken...je kan van die lijmvallen kopen maar ja dan zit er nog steeds een leven muis op lijm alleen kan hij niet meer bewegen gatver!! Hoop dat je er maar 1 hebt en dat je moeder dit eng dier kan wegjagen of nog beter doodmaken
2 jaar geleden waren er 3 muizen thuis. 1 voor 1 hebben we ze te pakken gekregen. Je kan zon lijm speciaal voor muizen en ratten kopen en de lijm op een karton smeren, een stukje chocola kun je erop doen. Muizen zijn gek op chocolade. Maar weet niet of ze die lijm in Nederland verkopen. Volgens is ie daar verboden. In belgie verkopen ze het wel.
Hier ook last gehad van een muis in huis. Niet te pakken te krijgen. Ondanks dat ik niet bang ben voor muizen vond ik het wel heel vies, het was ook nog een hele grote (ik dacht dat het een kleine rat was maar het was echt een muis) en hij maakte s'nachts vreselijk veel herrie. Wij hebben uiteindelijk de ongediertebestrijding laten komen. Hij heeft lokdoosjes met gif langs de plinten gezet (meteen weer wat geleerd, je moet ze strak langs de plinten zetten want ze lopen langs de muur). Uiteindelijk was hij zelf weer naar buiten gegaan gelukkig.
Mijn man zei dat ook dat de muizen langs de muren lopen. Ik vind ze ook heel erg vies. Een muis heeft in mijn kledingkast gezeten, ik heb al mijn pyamas weg moeten gooien, want de muis heeft ook nog geplast in mijn pyamas. Stinkt heel erg.
heb onlangs me man gebelt die is gekomen vn werk ff snel kijken maar kon niks zien als ik hem tegen de muur aan zie kan je me weg dragen. Ik heb gewoon hartkloppingen ervn zo erg! en ma die er nog niet is!
je kan ze overdag niet zien. Mijn man verklaarde me voor gek, omdat ik ze snachts hoorde en hij niet. Een keer kwam ik de muis tegen in de keuken, ben ook heel erg bang voor muizen, ik schreeuwde, mijn man kwm maar zag niets. Hij geloofde me toen hij keuteltjes zag en de deur van het toilet knaagde de muis ook, dus was er resten van hout op de grond.
Nou ik zie die van ons vaak lopen hoor overdags Dat beest is echt gehaaid. Ben wel een beetje bang dat de potentiele kopers hem ook zien rennen as woensdag. Maar goed, wij hebben inmiddels alweer 4 weken een gezellige muis in huis. We komen er niet vanaf, om gek van te worden. Er ligt gif op meerdere plekken en we hebben zo'n 6 vallen verspreid door het huis liggen. Krijgt dat beest het voor elkaar wel de pindakaas van de val te eten, zonder dat ie af gaat. We hebben al het eten verborgen, etc. Maar ja, de jongens kruimelen natuurlijk nogal. Hij houdt zich nu wel meer verborgen ergens, want ik zie veel minder muizenkeutels dan in het begin. Maar ik zie of hoor hem dus nog steeds wel eens rennen. Ik ben er trouwens absoluut niet bang voor. Dat beestje is heel klein en banger voor ons. Maar ik vind het wel erg onhygienisch.
Mja als je toch eens zou kunnen ontdekken waar hij zich schuilhield...er moet toch ergens een gat zijn of een holletje waarin hij zich verstopt. Heb je daar al naar gezocht?
Ik denk ergens in de keuken achter de wasmachine zag daar keutels liggen..Maar durf nu echt niks te doen loop met schoenen en echt stampend in huis dat ie oprot als ik de keuken in kom
Sorry maar ik moest echt even heel hard lachen. Je bent tig keer zo groot als die muis. Hup vangen en buiten zetten * rent zelf heel hard weg bij het zien van een spin *
Jakkes! Kan me voorstellen hoor. Het is je thuis, de plek waar je je op je gemak moet voelen. Ik moet er ook echt niks van hebben. Je kan het beste alle kiertjes en openingen dichtzetten, daar komen ze door naar binnen. Ook kapotte afvoeren etc goed nakijken. Ik zou uitkijken met gif, omdat je ook een klein meisje rond hebt lopen.
Ik zit gewoon niet fijn meer in me eigen huis.. Maar de gif zal ik achter de wasmachine dan doen daar komt ze niet bij. Ik zie er zo tegenop dat het avond gaat worden en me meid op bed ligt en ik weer met open ogen ga staren (bang dt ik hem zie) Niet normaal maar ja kan er ook niks aan doen
We hadden er vroeger ook veel last van. Oud bovenhuis in amsterdam. Wat we dan deden was alles goed controleren op achtergebleven kruimels enz. Brood uit je tas halen, die beesten vreten gewoon je tas kapot. En buiten zetten heeft geen zin, ze komen weer terug. We hadden namelijk weleens een muisje gevangen met een valletje maar dat beestje zat vast met z'n staart. Dus echt een kilometer verderop weggezet en wat vingen we een tijdje later? Een muis met een knikje in z'n staart! M'n onderbuurvrouw was het op een geven moment zo zat dat ze een kat nam, weg probleem! Echt super! Die kat kwam ook regelmatig bij ons over de vloer. En als je valletjes zet. Pindakaas op een stukje kaas doen, vinden ze heerlijk! Of een stukje chips. Of een stukje brood. Succes! Of misschien ken je iemand met een kat die je even een paar dagen kan lenen. De geur doet vaak al genoeg.
Kat nemen. (Is ook nog eens een hele natuurlijke manier van verdelging, ik zou ze zelf nooit vergiftigen of muizenvalletjes zetten)
Nou ik wel! heb gif gehaald en allemaal zo neergezet dat me meisje er niet bij kan.. hoop dat ie snel oprot!want ben doodbangs ervoor en heb de heledag al zweet angst gewoon En een moeder die al 2 dagen hier slaapt..
Ik heb ze toen wij nog op 3 hoog woonden, zo omhoog zien lopen tegen de muur op. Bleken achteraf in de spouwmuur te wonen (en dat waren er niet 2 of 3 ) Gif in belgie gehaald, en de kat van mijn moeder geleent, en toen waren we er snel vanaf.)
Ik zou je ook uitlachen maar het is natuurlijk niet leuk als je echt bang bent. Toen ik nog op het platteland woonde hadden we regelmatig muizen, die krijg je er gratis bij. Kijk inderdaad uit met gif als je kinderen hebt! Als een muis gif eet dan gaat hij ergens liggen sterven waar jij niet bij kunt. De giffen die je kunt kopen zijn daarom zo samengesteld dat de muis indroogt zodat hij niet gaat stinken, blijft wel dat je altijd een lijkje nog ergens hebt liggen. Een val lijkt me voor jou niet geschikt, want vaak zijn die te slap en dan gaat de muis niet dood. Heb je hem daar liggen met een gebroken nekje, te piepen. Mijn vader moest hem toen in een zak doen en met een moker erop rammen om het arme beest naar de andere wereld te helpen, dat doe je toch ook liever niet! Je wilt hem niet in huis, maar zo eindigen is ook weer zo wat. Dan heb je nog 2 opties over: Een val waarin ze blijven leven, maar wat wel betekent dat je hem met kooi en al moet oppakken. Ook moet je hem kilometers weg brengen anders zit 'ie binnen no time weer in je huis. Goed aas is brood en vooral 's nachs neerzetten als je niet steeds in de keuken hoeft te zijn. Niet elke 10 minuten checken want dan komen ze niet. Of een 'pest-control' apparaatje in je stopcontact dat dieren wegjaagt met geluid. Vraag me alleen ernstig af of dat echt goed werkt. Onthoud: muizen planten zich razendsnel voort. Zolang je niet zeker weet of het er maar eentje betreft zul je echt tot actie moeten overgaan als je wilt dat het probleem zich niet uitbreidt. Hou goed je etenswaren dicht. Brood in een zak is onvoldoende, je kunt het beter in een pot of zo'n brooddoos bewaren. Plastic of papier vreten ze zo doorheen. Geen eten op je aanrecht laten staan, aangebroken pakken in kasten die goed dicht kunnen, etc. Als er niets te halen valt zullen muizen minder op die plek komen. Sterkte ermee