Iemand die bij een wooncorporatie werkt? in aanmerking komen voor andere woning

Discussie in 'De lounge' gestart door dushi85, 25 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dushi85

dushi85 Actief lid

23 aug 2009
    354
    0
    0
    Hello!! Even een vraag.
    Mijn vriend en ik willen graag naar een 1 gezins woning.
    Het is begin dit jaar bepaald dat het gezamelijke inkomen per jaar
    niet meer mag zijn dan €33.614 bruto voor sociale huurwoning. hier is dat nog 37.000.
    Wij zitten nu op de maximale grens. Wil wel dolgraag meer werken maar
    als ik dat doe dan komen we alleen in aanmerking voor vrije sector wat al duurder is en niet meer voor sociale huur als we willen verhuizen.
    Ik heb een baan maar wil er een 2e baan bij. Tot in hoeverre wordt het inkomen gecheckt als ik dan de loonstroken en jaaropgave van 1 werkgever laat zien?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    tja sorry, maar die regel is er toch niet voor niks.

3. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Dus je wilt frauderen door meer te verdienen maar in een goedkope woning te blijven wonen? Niet helemaal eerlijk lijkt mij...

4. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    ook ik denk dat het niet eerlijk is als je een goedkope woning wil terwijl je meer verdiend!!
    Er zijn zoveel mensen die het echt nodig hebben, en dan in een wachtrij staan voor 7 jaar ofzo.. Vind het zeer oneerlijk en gemeen als je dit zo zou spelen....

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

tja als je een ib60 formulier moet overleggen(wat je tegenwoordig moet) val je sowieso door de mand en kunnen ze je ook gewoon uitschrijven

6. dushi85

dushi85 Actief lid

23 aug 2009
    354
    0
    0
    Gaat niet om een wachtlijst maar om een woningruil.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    dan houdt je alsnog de boel op slot.

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik weet trouwens niet waar je wil huren maar hier ine regio staat het er ook bij dat je een ib60 moet kunnen overleggen van max 7 dagen oud

9. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Tsja, ook voor woningruil is dit gewoon fraude. Niet zo sjiek. :)

10. dushi85

dushi85 Actief lid

23 aug 2009
    354
    0
    0
    We hebben elkaars woning al bezichtigd en we waren van beide kanten enthousiast. Van deze maximale inkomensgrens ben ik me sinds vandaag pas bewust. Heb gesolliciteerd enzo en was bang dat mocht ik een baan erbij krijgen terwijl we de aanvraagpapieren al hebben ingeleverd, dat we dan alsnog afgewezen kon worden. Vandaar.

@amfy thnx voor de info. Op de website waar het aanvraagformulier gedownload kan worden staat namelijk niks over dat ib60. Maar dan weet ik dat in iedergeval.

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.137
    2.320
    113
    Brabant
    wij moesten onze recente loonstroken laten zien bij het tekenen van de huurovereenkomst, dus dan moet je naar eerlijkheid alles laten zien..
    wat daarna gebeurt, gebeurt daarna he...:)
    wij hebben gelukkig ons huisje geruild voor die max. inkomensregel!

12. dushi85

dushi85 Actief lid

23 aug 2009
    354
    0
    0
    Oow beter voor jullie! Best belachelijk he....die inkomensgrens. Moet dan eigenlijk weinig verdienen voor een huurwoning die relatief erg hoge huur heeft vergeleken met het totale inkomen. K heb dan zoiets van ik laat mijn inkomen dan nu voor wat het is. Kan daarna nog veranderen.

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.137
    2.320
    113
    Brabant
    ja die huurgrens is belachelijk..
    wij (en wrs jullie ook?) vallen precies tussen wal en schip... ach ja, hopen dat jullie ook mogen ruilen. wij zijn ook net geruild dus.
    Zou wel eerlijk zijn, eerlijke mensen lopen t langst he;) (lekker verbastering van alle spreekwoorden die ik ken, haha)

14. dushi85

dushi85 Actief lid

23 aug 2009
    354
    0
    0
    #14 dushi85, 25 jul 2011
    Laatst bewerkt: 25 jul 2011
    Eerlijke mensen lopen t langst ja :p Fijn dat jullie ook konden ruilen en dat 2 partijen elkaar zo kunnen helpen.
    Ja we vallen ook echt tussen wal en schip. Zoals het er nu voor staat komen we waarschijnlijk gewoon in aanmerking ervoor vanwege de inkomenseis en gezinssamenstelling. We wachten het af!!

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.137
    2.320
    113
    Brabant
    ken het.. hier hetzelfde... nou hoop voor je dat het doorgaat! succes!!

16. dushi85

dushi85 Actief lid

23 aug 2009
    354
    0
    0
    Thank you!!

Deel Deze Pagina