Hello!! Even een vraag. Mijn vriend en ik willen graag naar een 1 gezins woning. Het is begin dit jaar bepaald dat het gezamelijke inkomen per jaar niet meer mag zijn dan 33.614 bruto voor sociale huurwoning. hier is dat nog 37.000. Wij zitten nu op de maximale grens. Wil wel dolgraag meer werken maar als ik dat doe dan komen we alleen in aanmerking voor vrije sector wat al duurder is en niet meer voor sociale huur als we willen verhuizen. Ik heb een baan maar wil er een 2e baan bij. Tot in hoeverre wordt het inkomen gecheckt als ik dan de loonstroken en jaaropgave van 1 werkgever laat zien?
Dus je wilt frauderen door meer te verdienen maar in een goedkope woning te blijven wonen? Niet helemaal eerlijk lijkt mij...
ook ik denk dat het niet eerlijk is als je een goedkope woning wil terwijl je meer verdiend!! Er zijn zoveel mensen die het echt nodig hebben, en dan in een wachtrij staan voor 7 jaar ofzo.. Vind het zeer oneerlijk en gemeen als je dit zo zou spelen....
tja als je een ib60 formulier moet overleggen(wat je tegenwoordig moet) val je sowieso door de mand en kunnen ze je ook gewoon uitschrijven
ik weet trouwens niet waar je wil huren maar hier ine regio staat het er ook bij dat je een ib60 moet kunnen overleggen van max 7 dagen oud
We hebben elkaars woning al bezichtigd en we waren van beide kanten enthousiast. Van deze maximale inkomensgrens ben ik me sinds vandaag pas bewust. Heb gesolliciteerd enzo en was bang dat mocht ik een baan erbij krijgen terwijl we de aanvraagpapieren al hebben ingeleverd, dat we dan alsnog afgewezen kon worden. Vandaar. @amfy thnx voor de info. Op de website waar het aanvraagformulier gedownload kan worden staat namelijk niks over dat ib60. Maar dan weet ik dat in iedergeval.
wij moesten onze recente loonstroken laten zien bij het tekenen van de huurovereenkomst, dus dan moet je naar eerlijkheid alles laten zien.. wat daarna gebeurt, gebeurt daarna he... wij hebben gelukkig ons huisje geruild voor die max. inkomensregel!
Oow beter voor jullie! Best belachelijk he....die inkomensgrens. Moet dan eigenlijk weinig verdienen voor een huurwoning die relatief erg hoge huur heeft vergeleken met het totale inkomen. K heb dan zoiets van ik laat mijn inkomen dan nu voor wat het is. Kan daarna nog veranderen.
ja die huurgrens is belachelijk.. wij (en wrs jullie ook?) vallen precies tussen wal en schip... ach ja, hopen dat jullie ook mogen ruilen. wij zijn ook net geruild dus. Zou wel eerlijk zijn, eerlijke mensen lopen t langst he (lekker verbastering van alle spreekwoorden die ik ken, haha)
Eerlijke mensen lopen t langst ja Fijn dat jullie ook konden ruilen en dat 2 partijen elkaar zo kunnen helpen. Ja we vallen ook echt tussen wal en schip. Zoals het er nu voor staat komen we waarschijnlijk gewoon in aanmerking ervoor vanwege de inkomenseis en gezinssamenstelling. We wachten het af!!