Feit of fabel

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Purplegirl89, 19 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Purplegirl89

Purplegirl89 Actief lid

29 feb 2016
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Ik ben eergisteren maar weer eens naar de apotheek gestapt... En dit keer voor multivitamines. Zou dit helpen om sneller zwanger te raken?

Groetjes

2. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Nee ik geloof daar niet zo in.

3. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Ik ook nier. Het is beter om ze te nemen mocht je zwanger worden, dan heb je goede vitaminen in je lichaam voor de kleine.

4. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Het enige dat mijn gynaecoloog aanraadt is foliumzuur. Dit zal niet helpen om sneller zwanger te worden, maar wel om een goede start van je zwangerschap te hebben.

5. Annemiek125

Annemiek125 Niet meer actief

Ik geloof er ook niet in. Denk niet dat je er sneller zwanger van wordt. Wel zijn vitamines, en dan voornamelijk foliumzuur, wel erg belangrijk voor je toekomstige kindje. Het verkleint de kans op een open ruggetje enz.

6. Purplegirl89

Purplegirl89 Actief lid

29 feb 2016
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok mercikes!

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Nee, je wordt niet sneller zwanger van vitaminen. Als je normaal gezond eet, dan heb je ze überhaupt niet nodig.

8. Snoep

Snoep Niet meer actief

Ik geloof er wel in, zeker vitamine B12 en D! Google maar eens

9. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Dit is absoluut niet waar. Om een gezond lichaam te hebben en vooral te behouden is het zeker aan te raden om een multi vitamine te slikken. Of je moet volledig uit eigen tuin eten en dus weten wat je binnen krijgt maar dat hebben de meeste mensen niet ;) Vroeger stond alles veel langer op het land. Tegenwoordig rijpt alles in kassen en vliegtuigen omdat er veel meer vraag naar is. T krijgt lang zoveel zonlicht niet en daardoor ook niet de kans krijgt om alle vitamines en mineralen te ontwikkelen.

TS: 't is aan te raden iig foliumzuur en vitamine D extra te nemen. Dit is voor de ontwikkeling van je (toekomstige) baby. Ik ben er wel van overtuigd als je een fitter/gezond lichaam hebt dat wel bevorderd om zwanger te worden. Of het daardoor sneller gaat? Het kan iig geen kwaad een multi vitamine te nemen.

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat is alleen als je daar een tekort aan zou hebben, dunkt me. Als je waarden daarvan al keurig op orde zijn, dan wil dat niet automatisch zeggen dat je heel snel zwanger zult worden. Dat hangt namelijk van veel meer factoren af dan alleen bepaalde vitamines!

Anders zou elke fertiliteitsarts immers aan elke vrouw die niet snel zwanger wordt, die vitaminen wel voorschrijven, want dan zijn ze vast zo zwanger!

Het klopt dus niet om zo stellig te beweren dat het een FEIT is dat je door die vitaminen sneller zwanger zult worden!

11. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Moest je nu echt vitamienen tekort hebben, dan zou het zeker nuttig zijn volgens mij... Maar voor de rest, enkel foliumzuur en gezond leven; ik heb al zoveel lapmiddeltjes geprobeerd...heel veel geld aan kwijt zonder andere resultaten, dus gewoon de natuur zijn gang laten gaan, meer kan je niet doen!

12. Snoep

Snoep Niet meer actief

Rustig maar hoor, ik beweer toch ook niet stellig dat het een FEIT is? Ik zeg alleen dat ik er wel in geloof

Deel Deze Pagina