Mijn man is gisteren met ons zoontje (10,5mnd) bij de pediater geweest. Hij is nu al weken verkouden, hoesten, beetje piepend ademhalen. 3 weken geleden ook al geweest, maar omdat hij maar blijft hoesten en volgens mij last heeft van slijm toch maar weer laten checken. Nu zegt de pediater dat hij 'een beetje' astma heeft. Hij heeft medicijnen en een puffer voorgeschreven en we moeten over een week terug komen om te kijken of het verbeterd is. Wij wonen in het buitenland en ik was zelf niet bij de afspraak, en het is een beetje een vreemde dokter. Ik twijfel nogal of dit wel juist is, en kan een kind überhaupt 'een beetje' astma hebben? Ik heb namelijk zelf het idee dat hij gewoon een flinke verkoudheid heeft, ikzelf en zijn zus zijn ook al tijden verkouden, het heerst nogal, maar wij hoesten niet zo. Hij is naar mijn idee ook niet benauwd. Ben helemaal niet thuis hier in en weet er weinig van. Iemand ervaring hiermee?
Ja maar als er puffer wordt gegeven is niet "een beetje astma" maar wel wat al. Hier ook bij 7mnd bronchites/astma maar we waren op tijd en antibiotica hielp goed nu dus bij elke verdachte hoest gaan we naar ha voor longenluisteren want eenmaal bronchites/astma geweest kan het bij elke verkoudheid terugkomen. Ik zou advies ha volgen
Onze dochter bleek bij 6 maanden af en toe last te hebben van vermoedelijke astma... Vermoedelijk omdat ze tot 4 jaar dit niet uit kunnen sluiten, maar vaak toch wel sterk een vermoeden hebben, en kleine kinderen kunnen erover heen groeien OnZe dochter kreeg blauwe puffers mee voor wanneer ze piept of ik ademnood komt Nu sliep ze Al 4 maanden slecht en dit bleek door oor ontsteking te komen maar ook dat de vermoedelijke astma schijnbaar erger is dan hij in de eerste instantie dacht dus heb er nu standaard 2 maal daags een rode puffer bij en volgens hem moet ze echt wel zeker een paar maanden tot een paar jaar die puffers blijven gebruiken
Maar hebben jullie kindjes het dan ook echt benauwd, of is het alleen die hoest? Mijn zoontje slaapt goed, hij hoest soms snachts maar wordt er niet wakker van.
Ze heeft vaak last van een nare piep maar ze gaat soms ook echt piepen en zwaar ademhalen, daarvoor zijn nu die rode paffers,om de longen verwijden en verwijd te houden zodat het ademhalen makkelijker gaat.
Mijn dochter van 12 is sinds haar 2de onder behandeling voor (inspannings) astma. Zij heeft het nooit benauwd gehad. Juist alleen dat hoesten is bij haar het ergst. Zo erg dat ze er van overgeven moest. De aderen In haar ogen en neus gewoon kapot gingen door de kracht van het hoesten. Nu gebruikt ze al jaren de blauwe puf bij inspanning en paars 2 x per dag.