helppp externe harde schijf

Discussie in 'De lounge' gestart door nazli21, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik koppel het altijd los, pfff ik ben fout bezig geweest:(

2. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    De harde schijf draait en het lichtje brandt wel gewoon als ik de usb kabel koppelt aan de pc.. Het kan toch dan niet aan de harde schijf liggen of wel?

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Als je hem er dus telkens uittrekt zonder goed af te sluiten kan dat dus helaas wel. Toen ik nog op school zat deed ik dat ook altijd totdat mijn harde schijf dus ook vroeg of ik de boel wou formatteren, en toen wees iemand me erop dat je hem altijd goed moet afsluiten omdat je anders de boel kwijt kan raken, en sindsdien doe ik dat en gelukkig nog geen problemen mee gehad

Je moet dus echt klikken op de harddisk en dan op harddisk verwijderen klikken en dan kun je hem er veilig uithalen, vaak verschijnt er dan op de mac/pc: de harddisk kan nu veilig losgekoppeld worden

4. SeaShell

Dat het lampje brand heeft dr overigens mee te maken dat de harddisk wel stroom krijgt, maar ook al is een harddisk nieuw en leeg, dan brand het lampje ook als hij aangesloten is en hoor je de harde schijf ook draaien

Ik hoop zooooo ontzettend voor je dat alles er nog opstaat en of iemand het terug kan halen voor je

5. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik hoop het ook dat ze er nog zijn. Het zijn de enige fotos van mijn zoontje. Ik heb geen andere meer.

6. SeaShell

Als het echt niet zou lukken kun je nog altijd een bedrijf proberen wat voor mensen die bijv door een vliegtuigongeluk of brand hun harddisk beschadigd is. Zal eens googelen naar het bedrijf. Was laatst op omroep Brabant en dat ze het voor veel mensen zelfs gratis deden en vrijwel altijd de beelden terug kunnen halen

7. SeaShell

8. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama

Als het mij niet lukt ga ik zeker de moeite doen om aan hun te vragen om mij te helpen.

9. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
  10. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Hoi.. je hebt waarschijnlijk wel veel geluk dat je harddisk nog herkend wordt. Je doet er goed aan om deze niet te formateren. Want dan raakt er zeker iets weg.

Je kan zelf heel wat terug halen door middel van een goed data recovery programma: getdataback for ntfs.
    Dan eerst de schijf volledig laten scannen. en dan zou je de oude partitie structuur wel weer moeten kunnen zien. en anders staat dat in de map "lost files".
    Deze software is helaas niet gratis. Maar je kunt het wel gratis installeren en een scan laten doen om te zien of hij de data voor je terug kan halen.

Hier een link naar de software:
    Data Recovery - Data Recovery Software - RAID Recovery - NAS Data Recovery

Mocht dit toch allemaal te ingewikkeld voor je worden zou ik je adviseren hiermee naar een degelijk (lees gecertificeerd) computerbedrijf gaan. De meesten hebben wel een soort gelijk programmatuur aanwezig voor dit soort gevallen.

Mocht dat nog geen succes zijn kan ik je onderstaand bedrijf aanbevelen. Hou dan wel rekening met kosten richting de €1000

Data Recovery | Harddisk Data Recovery | Email Terughalen | En meer...

Succes ;)

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Dit is allemaal ingewikkeld voor me. Ik ga tch naar een computerbedrijf voordat ik het zelf fout doe.

12. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    een vraagje,, ik heb op google gezocht en gekeken via het schijfbeheer en daar staat bij de besturingssysteem station J (externe harddisk) RAW en bij de station C NTFS..

Ik heb gelezen dat de externe harddisk ntfs of pat moet zijn..

Kunnen jullie nu zien wat het probleem is dat ie het niet opent??

En ik lees dat veel mensen de documenten kan redden via testdisk, dat je dat moet downloaden op je pc en de documenten via het programma gaat redden.

Hebben jullie ervaring met de bovenstaande programma??

13. SeaShell

externe harddisk hoeft niet ntfs of wat dan ook te zijn, je kan een harddisk bijvoorbeeld formatteren naar mcjournald ( voor mac computers) exfat, fat,etc. het is maar op wat voor pc je je harddisk gaat gebruiken. als ik een externe harddisk in de winkel koop formatteer ik hem altijd naar exfat zodat ik de externe harde schijf kan gebruiken voor zowel een apple imac als een windows pc. ( normaal kan dat niet)

14. SeaShell

en vooral NIET formatteren, want dan ben je echt alles kwijt

RAW zijn vaak fotoformaten, dat kan je bijvoorbeeld instellen op je fototoestel. NFTS is het type waarop je externe harde schijf geformatteerd is, en dat geeft oa aan dat je je externe harde schijf op een windows pc gebruikt

dat hij herkend word door de pc stemt wel hoopvol

het kan ook zo zijn dat er een bestandtype op je eigen pc ontbreekt waardoor je pc de externe harde schijf niet meer kan openen.
    ik zou dus de harde schijf meenemen naar oa een bibliotheek of ergens anders waar je hem kan testen, doet hij het daar ook niet dan zou ik een computerbedrijf inschakelen, maar het kan ook heel goed aan je pc liggen. soms word een externe harde schijf niet meer herkend als er een virus op de pc aanwezig is, of als er perongeluk een bestand verwijderd is van de pc wat voor een harddisk nodig is

15. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Zaterdag gaat mijn neef mij helpen. Hij heeft hbo brdrijfskundig informatica grstudeerd dus hij weet er meer van. Hij gaat het raw naar ntfs zetten via easeus??? Hebben jullie ervaring hiermee??

Ik lees op internet dat de rawaandrijving veroorzaakt kan wordn doOr virusinfectie. En op mijn pc zit toevallig een virus.

Ik zie Ook in het schijfbeheer dat er 931 gb ??vrij is duss er zit nog iets in mijn harddisk. Mijn harddisk is 1 tb.

Bedankt voor al jullie reacties. Nog meer tips zijn welkom.

16. SeaShell

Normaal kan je een bestandformaat niet zomaar omzetten zonder te formatteren en dus alles kwijt bent

als ik mijn harde schijf bijv van FAT naar nfts om wil zetten moet ik eerst de schijf formatteren (dus volledig wissen) en dan kan ik de schijf een ander formaat maken

ik zou dan eerder een programma zoeken waarmee je de raw bestanden kan lezen ipv het proberen om te zetten

ik zou er sowieso mijn neef niet aan laten zitten, ook al heeft hij informatica gestudeerd. Zou liever een prof erbij halen, je weet nooit of dadelijk alles definitief weg is door een probeersel

17. SeaShell

een mac (Apple) herkent raw als het goed is wel

ken je iemand met een mac? Dan kun je de harde schijf openen en dan alles eraf halen

18. SeaShell

Hier nog een topic erover met tips in jou geval

download Ubuntu

externe harde schijf RAW

maar vooral NIET door je neef om laten zetten van raw naar ntfs, want hij zou als informatica toch beter moeten weten dat dat niet kan mits je de hele schijf formatteerd en dus je foto's voorgoed weg zijn

19. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Op de link van Daantje staat de volgende tip:

Dat zou wel heel mooi zijn als dat het zou oplossen (was bij mijn weigerende usb stick alleen niet het geval, heb dat toen ook geprobeerd).

Deel Deze Pagina