helppp externe harde schijf

Discussie in 'De lounge' gestart door nazli21, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    bedrijfskundige informatici zijn niet zo heel erg technisch hoor ;)

Maar idd moet hij dat niet doen. Met een Mac of met Ubuntu (=linux) lukt het misschien, maar dan moet je dus wel iemand kennen die dat op z'n computer heeft staan.

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ubuntu kan je ook downloaden als het goed is :D

maar als je maar zeker de schijf niet formateerd ( omzet van raw naar ntfs, dan ben je alles kwijt)

3. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ok ik laat het niet omzetten naar ntfs..

pff tjonge jonge had ik maar meer info over dat soort dingen..

Ik zal dan echt naar iemand opzoeken die dat wel weet..
    Ik woon in antwerpen en ken dus niemand,, zaterdag ga ik naar rotterdam dus als jullie iemand kennen die mij kan helpen in de omgeving rotterdam of antwerpen..

4. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ubuntu heb ik ook gelezen, maar ik durf het gewoon niet te doen.

5. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik ga zaterdag eerst proberen op de pc van mijn vader, misschien dat de virus het niet opent. En dan ga ik verder zoeken naar een prof. die dat wel doet.

6. SeaShell

Vraag het eens in een Apple store

daar werken vaak hoog opgeleide mensen die echt superveel verstand hebben van computers
    en zou je hem meteen in een mac kunnen testen ( staan gewoon werkend in de winkel) in België heb je volgens mij ook wel Apple stores. Ik zou daar eens advies in gaan winnen als ik jou was

7. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    is dat een switch winkel?? er is een switch winkel in antwerpen.

8. SeaShell

in elke Pc zal hij het niet doen omdat de pc RAW niet herkend, het leed is dus al geschied

oorspronkelijk was jou harde schijf NTFS maar om 1 of andere reden ( kan door een val, niet goed afsluiten van de harde schijf, of een virus) heeft hij de ntfs structuur omgezet in een raw structuur

dit kan je niet meer veranderen zonder hem te formatteren en dus alles kwijt te raken

het kan zijn dat een mac van Apple de raw structuur wel herkend dus zou ik het daar eens mee proberen.

Maar je harde schijf is nu dus raw geworden terwijl hij eerst nfts was en hoort te zijn normaal

9. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    daantje, je hebt echt veel verstand van computeres en schijven etc.. heel erg bedankt voor je hulp..

10. SeaShell

Gegoogled en het is idd een switch winkel in Antwerpen

gewoon uitleggen dat je een externe harde schijf gebruikte voor een Windows pc, en dat je hem nu niet meer kan openen omdat het nu ipv nfts een RAW formaat is, en hoe je nu de foto's eraf kan halen,dan snappen ze het wel

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    daantje, ik ga morgenochtend direct naar een switch winkel.. ik hoop dat ze mij kunnen helpen.

12. SeaShell

Je neef had het ook over easeus, daarmee kan je eventueel (als niks werkt) ook verloren bestanden mee terughalen:

Ik ben in het bezit van twee computers. De ene is 32-bits en van mij zelf, de andere is 64-bits en van de vereniging. Ik heb een probleem met de externe harde schijf: die begon moelijk te doen – na het omzetten van de ene op de andere PC – met de verenigingscomputer en is 'RAW' geworden. Ik krijg dat niet meer terug naar 'NTFS'. Ik snap er niets van!
    Marten Wijbenga - dinsdag 10 mei 2011
    Lastig, maar geen paniek. Ga aan de slag met de 'Data Recovery Wizard Free Edition' (= 'www.easeus.com'). Daarmee moet de hersteloperatie in principe al lukken, want deze tool kan gegevens van 'RAW' geworden harde schijven herstellen. In het vervolg wel wat secuurdere omgaan met het omwisselen van die externe harde schijf. Eerst – voor de absolute zekerheid – de beide computers helemaal uit zetten en dan pas die externe harde schijf verwisselen!

13. SeaShell

Hoop echt dat de switch je kan helpen! Hier in NL heet het vaak de amac, en die helpen mij altijd super en zijn zeer vakkundig en weten echt waar ze over praten. Als het niet lukt zou ik je neef laten kijken naar aeseus en kijken of hij de bestanden die nu op raw staan kan redden. Ik duim in ieder geval met je mee, maar op internet lees ik vooral veel succesverhalen over het terughalen van de bestanden

veel succes!

14. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik zal eerst als het natuurlijk mag van apple probereb met mac . Ik hoopdat het daar lukt rn daarna met een andre programma terughalen.

Sorry zit op mijn phone.

15. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Als belgie apple mij niet kan helpen, probeer ik dan bij apple in nederland.

16. SeaShell

Als die je niet kunnen helpen moet je kijken of ieman verstand heeft van het easeus programma

ben nog steeds voor je aan het googelen en lees dat je met dat programma verloren bestanden kan terughalen waarvan je computer de nfts geeft omgezet in raw

hier nog een topic erover

PCHelper.nl || Externe Hdd(2,5 Inch Iomega)
    neem anders even een afdruk daarvan mee naar de Apple winkel. Wie weet kan iemand daar voor je met het programmatje de bestanden terugkrijgen. Je neef noemde dat programma ook zei je? Je kunt het ook je neef laten proberen om de bestanden via easeus te repareren, zolang hij de schijf niet formateerd is er niks aan de hand

en had je de link gezien die ik gister postte van dat ene bedrijf die zelfs externe harde schijven kunnen repareren die door hevige brand of een vliegtuigongeluk zijn beschadigt? Dat bedrijf doet dat zelfs vaak helemaal gratis, die zou je ook kunnen bellen of mailen?

17. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik heb het gelezen en pfff wat moeilijk zeg allemaal. Zo te lezen heb ik nog een grote kans om mijn fotos terug te halen. Ik zal alles aan iemand van apple vragen, hoe ik het terugkrijg.

Van die firma weet ik maar daar ga ik morgen naartoe bellen.

Nogmaals bedankt.

18. SeaShell

Niks te danken! Laat je even weten hoe het afloopt? Veel succes, ik kan me voorstellen hoe je je nu voelt, het heeft toch een grote emotionele waarde

19. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik hoop echt dat ze mij gaan helpen. ik laat het je zeker weten.. ik zit echt te stressen,, mijn man is zo relax.. Hij helpt mij ook niet, doet niks. het zijn de enige fotos..

Morgenochtend laat ik iets weten.

20. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Mensen van apple kunnen mij ook niet helpen.. Het is niet mogelijk om op hun Mac te proberen:((

Deel Deze Pagina