Je zou nog met de volgende programma's kunnen proberen je bestanden op de schijf te herstellen: Pc Inspector, Recuva en Zero Assumption Recovery.
bij me moeder heb ik hem vandaag getest daar doet die het gewoon hier is het dus toch dat hij te weinig stroom van de pc krijg
Dat is niet het geval bij TS, daarbij is de schijf een RAW formaat geworden ipv een NTFS en word wel herkend in de pc @TS: balen dat je geen stap verder bent ik zou je neef vragen of hij met het programma easeus (die je neef noemde) de gegevens proberen terug te halen Anders even het bedrijf bellen wat harde schijven die kapot zijn gegaan door brand of ernstig ongeluk eens bellen van de link die ik je gaf,die kunnen je 100% zeker helpen, vooral als ze zelfs foto's van harde schijven kinnen halen van mensen die om zijn gekomen in een vliegtuigramp
hoe gaat het nu? met easeus haal je als het goed is de verdwenen bestanden terug. zolang je de schijf niet formatteert of omzet van bijv RAW naar NTFS is er niks aan de hand hopelijk heb je in tussentijd al alle foto's terug. ben erg benieuwd, en duim voor je dat je alles inmiddels weer hebt
Nee helaas nog steeds niets terug. Mijn neef vertelde me dat het eerst geformatteerd moest worden, dus heb ik het maar zo gelaten. Ik opende mijn vaders harddisk en Zag ik de fotos van mijn kinderen. Ik ben zoo blij dat zij de fotos ook hbben. Ik ga gelijk een nieuwe harddis kopen en kopieren. Ik wil toch proberen mijn eigen harddisk te openen, want ik weet niet precies wat er nog inzit.
Wat fijn dat je vader de foto's ook op zijn harddisk had! dat is een hele opluchting zeg! als je de harde schijf formatteert zoals je neef zegt word hij compleet gewist en is alles eraf. formatteren = alles wissen in dit geval de harde schijf hoef je niet weg te gooien hoor, kun je nog gewoon gebruiken. je neef KAN hem van RAW naar NTFS formatteren,zodat je hem weer kunt gebruiken, alleen dan ben je wel ALLES kwijt, maar je kunt hem dan gewoon weer gebruiken en is hij 100% leeg, want je kunt hem dus gewoon weer ''goed'' maken zal ik zeggen, maar wel met het verlies van alle foto's die erop staan als gevolg.
Ik ga eerst proberen met het programmas easus etc... om alles weer terugtehalen en dan pas formatteren. Kan ik dat zelf doen terughalen bedoel ik ??
je kan het zelf proberen als je een beetje handig met computers bent, of iemand kent die er handig mee is hier een website waar je easeus kunt downloaden: als je easeus start wijst het als het goed is zichzelf en legt het programma alles stap voor stap uit: EASEUS Data Recovery Wizard Gratis Downloaden
hardeschijfherstel.nl schijnt erg goed te zijn en niet abnormaal duur in vergelijking met andere bedrijven. dus mocht je er niet uitkomen dan zal ik zeer zeker even met hun contact opnemen.