Ik heb het nog niet gezien ,maar mannetje wel. DE eerste was hij nog een beetje slaperig ,dus hij wist het niet zeker ,vanochtend weer gezien en hij maakte mij gelijk wakker,mannen ook soms,ik heb een uur wakker gelegen ,ik dacht de hele tijd,kunnen muizen trappen oplopen. :-k Ik kwam een week of drie geleden mijn buurvrouw van de overkant tegen ,en die had dus ook last van muizen,alles al geprobeerd,muizenvallen en van die lijm . Maar ze waren niet weg. Tijdens die gesprek dacht ik nog ,gelukkig heb ik daar geen last van. Ik dacht dat ik vannacht ook wat hoorde ,aan de ene kant wel grappig ,bang voor een klein muisje Ik durf niet meer kasten te komen,want mss zit die daarin. ally
Lieverd ..... Dat muisje is eerder bang voor jou hoor Maar snap je wel, als ze dan ineens voor bij schieten zit jij op het dak! Tja valletje plaatsen .... Kat lenen ? Wel in de gaten houden muizen zijn erger nog dan konijnen....
Je kan van die kartonnetjes kopen waar een blokje gif in zit. Die werken wel goed. Wij hadden 3 maanden terug ook muizen (dachten we), kartonnetjes neer gelegd en we hoorde ze niet meer alleen stonk het met de dag erger in huis. Mijn vriend heeft toen een keukenkastje gesloopt en daar achter lag in de spouwmuur en dooie muis en en dooie rat. De muis was mooi vergaan mar op de rat zaten allemaal maden, heel vies. Alles goed ontsmet en de geur was weg. Probeer ze wel te bestrijden want ze zijn nooit alleen. Succes!
ik woon in een oude flat en heb er in het begin last van gehad, vond het wel lief als ze savonds naar je toe kwamen terwijl je op de bank lag haha tot ik er een op me aanrecht zag en ben meteen gif gaan halen. nu heb ik er al heel lang geen meer gezien dus het heeft geholpen. alle andere buren hebben een kat dus waarschijnlijk voelde de muizen zich pretig hier maar zelfs hier komen ze nu niet meer maar toch heb ik een kitten over een paar wk want ja straks met een kleine vind ik dit toch een fijner idee
Ik ben van de dier vriendelijke oplossing. Een muizeval met kooitje en dan de muis loslaten in het bos.
Laat je in iedergeval niet verleiden tot het kopen van zo'n plasticvalletje die je heel makkelijk met 1 vinger kunt spannen. Die hadden wij ook, 's avonds hoorden wij het afgaan en daarna een heel vreemd geluid, dus wij uit bed en gaan kijken. Liep daar die muis met de val op zijn kop steeds tegen de tafelpoot aan Vond het zooooo zielig, we hebben hem in de groene otto gedaan (vuilnisbak voor groenafval), daar heeft het een lekker nestje gemaakt, had het genoeg te eten. Tot de otto natuurlijk opgehaald werd Groetjes Anita
Wij hebben hier begin van het jaar ook last van gehad.We hebben vallen geplaatsd met hondenbrokken en voederplekken met gif gemaakt.Heb er geen een meer gezien,Gelukkig! Liefs,Claudia
Hier zat een keer een babymuisje in huis (nou ja, niet echt zo'n babietje want hij had wel een vachtje haha) ik denk dat de kat die naar binnen had gebracht. Hij zat naast de toiletpot in een lege wcrol, zijn staart verraadde hem Ik heb gewoon een flinke stamp met mijn voet op die wcrol gegeven, bloed en ingewanden spatten aan weerszijden eruit, prachtig! Heheh nee hoor, ik heb hem naar buiten gebracht.
Annabella! Mijn man had muizen toen ie nog alleen woonde. Of nou ja.. alleen.. ik zat altijd bij hem maar goed Daar zaten er heel veel op het balkon, ik durfde nooit meer buiten te zitten daar. Mijn man ging ze altijd achterna met zo'n grote vleesmes
Alles in tupperware doen, ALLES. Als er echt niks meer te halen is voor ze, dan komen ze niet meer hoor
ik zou wel alles in een tupperware willen doen maar vind het zo zeilig voor me valkparkiet haha zie hem al zitten. nee die rotzooimaker gooit graag met zijn voer en laat de muizen dit nou ook lekker vinden. het gaat in de voegen zitten en stofzuig me gek. misschien toch wel een optie haha
Haha, ja dat is lastig... een valkparkiet telkens als hij een hapje wil eten een bakje open laten maken... en vooral weer dicht !
Om muizen te verdrijven kunt u het volgende gebruiken. een paar dubbels Eucalyptus olie (niet op alcohol basis)in water doen. Het potje ergens neer zetten waar je muizen hebt en de muizen blijven zeker 2 tot 3 mnd weg. Ze worden namelijk misselijk van de geur en blijven weg. Wel eens in de 2 of 3mnd het potje met water en Eucalyptus olie verversen. het werkt echt