Even proberen om het kort te houden, hopelijk kan iemand me hierbij helpen. Ben om medische redenen in december gestopt met de pil. 10 december is was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Daarna heb ik rond de 16de onbeschermde sex gehad. Heb nu last van een opgezette buik en pijn in onderbuik. Hiervoor ben ik deze week naar de dokter geweest en heb een zwangerschapstest gedaan welke negatief was. Kan ik er nu van uit gaan dat ik niet zwanger ben of heeft deze test het werk gedaan voor de maand ervoor? Heb namelijk gehoord dat je pas kunt testen als je overtijd bent. Heb sinds twee weken nog steeds last van onderbuik, onderrug en misselijkheid. Wie kan me helpen?
je kan pas testen op de dag dat je menstruatie weer verwacht. wanneer verwacht(te) jij je menstruatie dan? als je daarvoor (negatief) test, is de test niet echt serieus te nemen, omdat het zwanegrschapshormoon hcg nog niet in voldoende mate in je lichaam aanwezig is. heb je op wel op de dag dat je je menstruatie verwacht(te) getest, en hij was negatief, dan is de kans groot dat je niet zwanger bent. word je niet niet ongesteld, test dan een week later weer.
Hoi Lentezomer, Als ik het goed begrijp ben je dus direct na de laaste pilstrip gewoon ongesteld geweest, en dat was op 10 december. Volgens pilschema/normaal menstruatieschema zou je nu rond 10 januari weer je menstruatie kunnen verwachten, en dan zou je dus kunnen gaan testen. MAAR aangezien je recent met de pil bent gestopt kan het zijn dat je lichaam nog moet ontpillen en dat je nog geen eisprong hebt gehad en het langer duurt eerdat je menstruatie weer op gang komt. Dus: ga er niet klakkeloos vanuit dat je zwanger bent als je op 10 januari nog niet ongesteld bent geworden, maar doe nog een test. En waarom ga je niet nogmaals naar de dokter? Daar zijn huisartsen toch voor? Je klachten kúnnen wijzen op een zwangerschap, maar ze kunnen ook op andere dingen wijzen, bijvoorbeeld op je normale cyclus die weer op gang komt na het stoppen met de pil.
Het lijkt op ontpil veschijnslen en zolang je negatieve testen hebt zal het dit ook zijn. ontpillen en zwangerschapsverschijnselen lijken veel op elkaar en kun je makkelijk verwarren, als 10 dec je eerste dag was van je menstruatie ben je normaal gesproken de 16de nog niet vruchtbaar... test de 10de nog eens en als die negatief is lijkt het toch echt op ontpillen...
Je kan (minimum) 14 dagen na het onveilige contact een betrouwbare zwangerschapstest doen. Vermits jij onbeschermd contact hebt gehad op 16 december en we nu al meer dan 14 dagen later zijn, zou de test in geval van zwangerschap hoogstwaarschijnlijk al positief zijn. Ik denk dus niet dat je zwanger bent! Als je volledig zonder voorbehoedsmiddelen vrijt is de kans op zwangerschap al niet zo groot, zeker niet buiten de vruchtbare dagen. Veel succes!