Hoi, Ik ben ruim een half jaar geleden gestopt met de pil. Ik wilde eerst een regelmatige menstruatie hebben voordat we aan onze kinderwens zouden gaan werken. Ik had wel gelezen over ontpillen e.d. natuurlijk.. Ik ben nu netjes iedere vier weken ongesteld, maar mijn menstruatie is heel licht. Het gaat om een paar druppels bloed per keer, een inlegkruisje is eigenlijk niet eens nodig. Het bloed is heel donker. Van de huisarts word ik niet wijzer, ik moet maar gewoon afwachten. Het is niet zo dat ik persé NU zwanger wil worden ofzo, maar ik maak me gewoon wat zorgen omdat ik altijd had begrepen dat je menstruatie na het stoppen met de pil heftiger wordt. Voordat ik begon met de pil was ik, voor zover ik me herinner, normaal ongesteld. Zijn er meer dames die na het stoppen met de pil weliswaar regelmatig, maar zeer licht menstrueren? Is het normaal? Verandert het nog? Alvast bedankt voor jullie reacties.
hoi danabelle, Je schrijft dat je eerst weer gewoon een normale cyclus wilde hebben voor je zwanger wilde raken. toch kan het echt geen kwaad als je tijdens je ontpillen zwanger raakt. je weet alleen niet precies hoelang je zwanger bent op het moment dat je erachter komt. ik heb geen antwoord op je vraag. hoe was je menstruatie voordat je met de pil begon?
Hoi Rach84, Bedankt voor je reactie. Ik weet dat het geen kwaad kan om zwanger te worden tijdens het ontpillen, maar wij gaan over een paar maanden trouwen en ik wilde niet met een dikke buik trouwen. Ook daarom hebben we nog een aantal maanden condooms gebruikt. Mijn menstruatie was voordat ik met de pil begon gewoon normaal, ik had gewoon maandverband nodig en dat is nu niet het geval. Groetjes Dana
Het kan zijn dat dit na een poosje toch wel weer normaal wordt, misschien hoort het echt nog bij 't ontpillen.