Hoi Ik zit met een probleem. Ben in oktober gestopt met de pil omdat ik al 13 jaar aan de pil ben. En in de toekomst wel kinderen willen. Nu ben ik in december wel ongesteld geworden maar nu weer niet. Ben naar de huisarts geweest maar die zegt dat ik nog maar een maand of 4 a 5 moet afwachten. Alls er dan nog niks is dan kan ik een kuur krijgen van een week en dan gaat het weer goed. Maar mijn moeder heeft toen zij zwanger wilde worden 5 jaar de pil geslikt. Toen kreeg ze tehoren dat ze eigenlijk nooit de pil mocht hebben. Daardoor werd er gezegd dat ze geen kinderen kon krijgen. Met toeval werd ze zwanger van mij. Mijn moeder gaat van de week naar de huisarts om het verhaal te vertellen hoe en wat. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Wie herkend dit?
Vroeger was de samenstelling van de pil veel zwaarder. Het is normaal dat je cyclus niet gelijk op gang komt dus ik vraag me af of het zin heeft dat je moeder naar de dokter stapt. Een beetje voorbarig lijkt mij. Ze doen er in het begin echt niks aan omdat het na zolang pilgebruik allemaal nog wat van slag kan zijn. Ik was na het stoppen (9 jaar aan de pil) ook erg onregelmatig. En ik ken wel meiden bij wie het maanden duurde voordat ze ongesteld werden. Ze sturen je echt niet gelijk door. groetjes
Het is alleen de vraag aan de huisarts dat ik niet het zelfde krijg als mijn moeder. Dat het dus zo is dat ik geen kinderen kan krijgen door dat ik de pil heb geslikt. Daarom kan mijn moeder dat beter uitleggen als ik aan de dokter. Het is dus niet zo dat ik wil dat ik doorgestuurd word.
De pil heeft niks te maken met of je kinderen kan krijgen of niet. Ik ken mensen die heel lang de pil hebben gebruikt en die zijn alsnog na een paar maanden zanger geraakt.
Maar dat is toen niet voor niks gezegd tegen mijn moeder lijkt mij. Er werd vertelt dat ze door de pil, te veel hormonen geen kinderen meer kon krijgen. Ze zullen het niet voor niks zeggen. En ik weet dat er genoeg mensen zijn die de pil hebben geslikt en wel kinderen hebben gekregen.