Is iemand bekent met cerclage/ring/pessarium?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Tamireya, May 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tamireya

Tamireya Actief lid

May 25, 2012
    492
    0
    0
    Hallo,

Ik kon wel veel oude topic´s vinden op het gebied van cerclage ´s maar niets kon me eigenlijk verder helpen.

Tijdens mijn eerste zwangerschap kreeg ik vroegtijdige weeen en begon mijn baarmoedermond erg vroeg korter/open te gaan.
    Middels ziekenhuis en veel bedrust is alles gelukkig goed gegaan.

Ik heb, tijdens mijn tweede zwangerschap in 2006, een soort cerclage gekregen maar alleen middels een "rubberen ring"/pessarium die mijn baarmoedermond gesloten hielt (op 2cm na dan).

Nu wil ik dus eigenlijk, omdat ik "bekend" sta voor een zwakke baarmoedermond wil ik dus tijdens deze zwangerschap weer dit soort ringetje (wij hebben het altijd kurk genoemt :D) hebben, alleen weet ik niet of dit in nederland eigenlijk überhaupt bekent is?

Mijn andere twee zwangerschappen heb ik in deutsland beleeft, daar is het alles iets anders om het zo maar te zeggen vandaar dat ik niet weet of het in nederland wel mogelijk is.

Zoals ik namelijk overal lees is het hier gewoon "standaard" dat de vrouwen onder narcose een cerclage gelegd krijgen en ik weet wel dat dit noodzakelijk dan is maar ik voel me bij dit idee echt niet prettig omdat ik weet dat het gewoon ook zonder pijn en risico´s op een heel makkelijke manier goed te regelen is.;)

Dus, is dit "ringetje" bekend in nederland en zo ja moet ik daarvoor naar de gynaecoloog of zou dit ook de verloskundige kunnen zetten?

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ja dat is inderdaad wel bekend.
    Ik weet het omdat mijn schoonmoeder dit ook gehad heeft bij mijn man.
    dat is inderdaad een ring die de baarmoeder sluit en blijft titten tot +-20wk?!
    Ik zou het even navragen bij een ha.
    succes!

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Ehh je haalt wel iets enorm door elkaar.
    Het heeft helemaal niets met een curettage te maken, bij een curetagge halen ze de vrucht of een restje placenta weg.

wat je bedoeld is een cerclage.
    In nederland doen we dat eigenlijk niet met algehele narcose maar met een ruggenprik. Net wat veiliger voor het kindje.

Ik zou overleggen met je gyn...maar ik zou zeker niet zeggen dat je een curettage wil want dan word je toch even gek aangekeken hoor.

4. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

Feb 5, 2009
    2,226
    0
    0
    overijssel
    ja inderdaad, ik schrok al een beetje toen ik de titel zag. Een curretage is iets heel anders:(

5. Tamireya

Tamireya Actief lid

May 25, 2012
    492
    0
    0
    Ik bied hierbij mijn hele grote excuus aan.

DIT was echt niet mijn bedoeling.
    Ik schaam me echt heel erg nu:)

Geen idee hoezo ik deze twee, zo reusachtige verschillen door elkaar gehaald heb.

Ik bedoelde dus een soort cerclage maar dan als een ring die om de baarmoedermond gelegd word, tot de 36ste week, blijft en daarna eruit gehaald word.

Heb het berichtje gemeld en hoop dat iemand dit voor mij kan veranderen, zelf kan ik dit helaas niet.

6. 123miesje

123miesje Bekend lid

Dec 5, 2008
    872
    0
    0
    Een collega van mij heeft dat ook gehad na een vroeg geboorte doordat de baarmoedermond niet goed sloot. Kindje is ook overleden. Daarna heeft ze wel goede zwangerschappen gehad. En het was gewoon in nederland.

Share This Page